Gå til innhold

Hvor lenge sover din mann i helgene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig forskjellig her. Jeg er den som ligger og drar meg lengst her i huset.

Lille våkner ca 07-08 (sjelden gang 09 - da bruker vi stå opp sammen). Og den som har sovedag sover kanskje til 09-11. Som regen 09.30-10.

Men er noen av oss slitne og ekstra trøtte, så får vi ligge så lenge vi vil!! MEN, er jo bra å si fra da. Som igår sa jeg fra at jeg føler meg uggen og slapp, sov til 11, la meg igjen en tur senere på dagen. Men da viste jo mannen dette og finner på saker selv.

Vi har IKKE behov for å gjøre alt sammen absolutt hele tiden, vi veksler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjeldent noen av oss sover lenger enn til 9. Hadde mannen sovet til 14 hver helg hadde jeg tatt egentlig til tilsvarende tidspunkt. Altså dratt ut og møtt venner, gått en tur i skogen alene osv bare så han kan kjenne hvor slitsomt det kan være å være alene nesten hele dagen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minn mann legger seg tidlig og sover som en stein, til tre små barn under to år vekker han om morgenen. Da står han opp uansett dag. Men om natten må han vekkes om barna er våkne og jeg trenger hjelp. 

Anonymkode: b470d...77b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/30/2016 at 11.32, AnonymBruker skrev:

.

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Feyfeyhey skrev:

Du har ikke hørt om b-mennesker? NULL problem å sove til 14. Om noen skulle tvinge meg ut av senga før 10 i helga hadde jeg blitt rimelig irritert.

Man må da ikke vente på den andre, man klarer vel å gjøre ting på egenhånd. Ta med barna ut, dra i parken.
Skjønner det hadde vært vanskelig med 5 barn, men med 2 burde det da vitterlig ikke være noe problem.

Med en på 6 mndr som gror tenner og pga det nesten gråter hele tiden, samt en toåring i sin beste trassalder... Samt det er ingen offentlige  lekeparken her vi bor. Har man små barn så får man skjerpe seg,og legge egoismen til side. Selvfølgelig skal man få sove utpå en gang iblandt, men ikke til kl 14. Toåringen spør etter pappa hele dagen... Har man valgt å få barn, så får man lære seg til å vekke B mennesket i seg. Slik er det bare. Noe annet er ren og skjær egoisme og dårlig gjort ovenfor både sambo og barn spør du meg!

Anonymkode: e9f8d...5a2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med en på 6 mndr som gror tenner og pga det nesten gråter hele tiden, samt en toåring i sin beste trassalder... Samt det er ingen offentlige  lekeparken her vi bor. Har man små barn så får man skjerpe seg,og legge egoismen til side. Selvfølgelig skal man få sove utpå en gang iblandt, men ikke til kl 14. Toåringen spør etter pappa hele dagen... Har man valgt å få barn, så får man lære seg til å vekke B mennesket i seg. Slik er det bare. Noe annet er ren og skjær egoisme og dårlig gjort ovenfor både sambo og barn spør du meg!

Anonymkode: e9f8d...5a2

Ja men da får dere droppe sove dagene da. For meg er kl 09 kjempe tidlig. Jeg jobber turnus og når jeg skal på seinvakt har jeg på vekkerklokke til 12.30. Jeg har hatt småbarn og det var er helvete å stå opp, heldigvis da så var faren A-menneske og syntes det var null stress å stå opp om morgenen. Nå tror jeg kanskje menn er greiere enn damer der, damer skal jo gnelle og sutre for alt. Men glad småbarns perioden er over uansett. Folk er forskjellige. 

Anonymkode: b8fc6...d0f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja men da får dere droppe sove dagene da. For meg er kl 09 kjempe tidlig. Jeg jobber turnus og når jeg skal på seinvakt har jeg på vekkerklokke til 12.30. Jeg har hatt småbarn og det var er helvete å stå opp, heldigvis da så var faren A-menneske og syntes det var null stress å stå opp om morgenen. Nå tror jeg kanskje menn er greiere enn damer der, damer skal jo gnelle og sutre for alt. Men glad småbarns perioden er over uansett. Folk er forskjellige. 

Anonymkode: b8fc6...d0f

Problemet er vel heller at far gneldrer og sutrer fordi han ikke får sove til kl 14 annenhver dag i ferien. Ferien skal jo være våre dager som familie sammen. Da jobber ingen av oss. Jeg skrev både helger og ferier.

Anonymkode: e9f8d...5a2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom jobbhelgene våre pleier han å stå opp mellom 08 og 09 som oftest. Jeg står opp mellom 09 og 10. Har ikke barn. 

Anonymkode: 174ac...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis mange meninger om dette. Jeg for min del kan ikke skjønne at noen ønsker å sove til kl 14 annenhver dag i ferier og i helgene når man har en liten familie å ivareta. Selvsagt skal det være rom for hvile og raushet, men hva med å få sove til kl 10 eller 11? Holder ikke det? Blir litt overrasket at mange synes det er ok...kanskje flest de uten barn eller med menn som er a- mennesker og aldri har kjent på det selv?

Anonymkode: e9f8d...5a2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, kaninen skrev:

Nyter man tiden noe dårligere på kvelden? Heller tvert imot spør du meg. Hilsen natteugle og b-menneske deluxe. :)

Fins vel ikke noe bedre tid enn kvelden/natten ;) Beste tiden det:tommelopp:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, wintergirl skrev:

Fins vel ikke noe bedre tid enn kvelden/natten ;) Beste tiden det:tommelopp:

Joa, hvis man ikke har barn så👍Ellers blir det litt dårlig kvalitetstid med barna når man står opp kl 14 og unga legger seg kl 19

Anonymkode: e9f8d...5a2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joa, hvis man ikke har barn så👍Ellers blir det litt dårlig kvalitetstid med barna når man står opp kl 14 og unga legger seg kl 19

Anonymkode: e9f8d...5a2

Løsningen er au pair. 

Anonymkode: 22965...e1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme ordning som dere, begge er veldig glade i å ligge og dra seg om morran, så vi ligger begge til 11-12 på "sovedagen".

 

Jeg skjønner at du synes det er dritkjipt at han sover så lenge når du sover bare til nitida. Det jeg synes du bør gjøre, som jeg ville gjort, er å stå opp ni, eller når du vil, og ta deg en tur ut alene, gå en tur, stikke en tur til byen og møte en venninne, etc, og komme hjem 13-14-tida. Ikke for å trasse eller noe, men på en måte heller ha en ordning med "egentid" annenhver formiddag i helgen, så kan man velge hva man gjør med den tiden, men ha en avtale om at fram til 13-14 så har den ene ansvaret for ungene. Og da kan det jo godt hende at han synes det er litt kjipt og foreslår at egentiden bare er fram til 11-12

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magnifiq

Vi like å kose oss sammen som en familie i helgene. Ingen av oss sover noe særlig lenger enn 8-9.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp når mini våkner begge to hittil. En ting er å sove ut, men det er noe annet å totalt neglisjere at det alltid er noe som skal gjøres av vasking eller fiksing i huset/leiligheten. Dårlig gjort å sove til 14 og gi blanke i at alt av sånt blir overlatt til den andre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fjott

Han står omtrent alltid opp med ungen, som våkner mellom 06-06.45.

Med omtrent alltid mener jeg i praksis egentlig alltid. Jeg slumrer i helgene frem til sånn 08.30-09(med slumre mener jeg at ingen klarer sove dypt med unge i hus :P ).

Det skal sies at jeg har langt større søvnbehov enn han pga sykdom(og han har generelt relativt lite søvnbehov) og jeg har slitt med ekstreme søvnproblemer over lang tid/mye søvnløshet under graviditet osv. 

Når barnet våknet hundre ganger om natten og senest 05 delte vi mer på det altettersom, eventuelt jeg sov lengre og han tok seg en powernap når jeg stod opp.

Hadde aldri i verden vært aktuelt for noen av oss at den ene sov til langt utpå sen morgen type etter 09. 

Før barn kunne jeg lett sove til 11, og han stod opp tidligere. Nå som vi begge jobber fulltid er det ikke aktuelt å sove til langt utpå formiddagen uansett, da går vi jo glipp av flere timer sammen med barnet som betyr ganske mye for oss. 

 

Endret av Fjott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/30/2016 at 13.30, AnonymBruker skrev:

.

.

Den 7/30/2016 at 20.12, Pearl2.0 skrev:

.

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Feyfeyhey skrev:

Det er neppe noen overraskelse at han er b-menneske, jeg regner med dere var sammen en stund før dere fikk barn?
Å måtte stå opp tidlig hver dag er slitsomt når man er b-menneske, det blir som å tvinge a-mennesker til å holde seg våken til 3 på natta hver dag. Du trives med å stå opp tidlig, så da ser jeg ikke hvorfor ikke du kan ta delen på morran.

Så kan du heller ta forslaget en annen her ga at du går ut og får egentid på dine sovedager, og kommer tilbake i 12-13 tiden.

 

Vasking og fiksing kan vente til begge er våkne. Ingen dør av at man vasker kl 14 istedet for kl 10.

Nei, man dør ikke. Men jeg synes det er respektløst å la den andre få alt når de ikke synes det er greit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann står opp med barn i helgen, dvs kl 7-8. Jeg tar barnet om natten hver dag gjennom hele uken (vår våkner ofte om natten), så jeg får derfor sove ut i helgene, mens mannen sover relativt uforstyrret alle nettene..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...