Gå til innhold

Gravid og zika


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min bror har tatt seg 2 uker i brasil nå, og kommer hjem i dag. Mtp. Zika-viruset er det slik at jeg skal holde meg unna han? Er gravid i 6,5.måned.

 

er redd han er for lat til å teste seg, da han "sikkert" ikke har fått det. Og hvis dette er noe han må, må, MÅ så bare sier han "ja jeg har gjort det"

Anonymkode: f998f...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter det jeg har lest smitter ikke viruset mellom mennesker. Så du er trygg. 

 

Sitat fra Aftenposten: 

"Hvordan spres smitten?

Smitten spres gjennom stikk fra mygg (Aedes aegypti) – de samme insektene som sprer for eksempel denguefeber og gulfeber. Denne type mygg finnes ikke i Norge. Det er ikke kjente tilfeller av at viruset smitter mellom mennesker. Det undersøkes imidlertid om det kan smitte ved sex etter at viruset ble funnet i sæd hos en smittet på Tahiti"

Anonymkode: 94851...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Åjj, han er jo rene nålpute for myggen. Tror jeg aldri har vært på ferie med han uten at han har blitt stukket av mygg sånn tusen ganger til han er blåst opp! Kjipt for han 😳😁

Anonymkode: f998f...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter det jeg har lest smitter ikke viruset mellom mennesker. Så du er trygg. 

 

Sitat fra Aftenposten: 

"Hvordan spres smitten?

Smitten spres gjennom stikk fra mygg (Aedes aegypti) – de samme insektene som sprer for eksempel denguefeber og gulfeber. Denne type mygg finnes ikke i Norge. Det er ikke kjente tilfeller av at viruset smitter mellom mennesker. Det undersøkes imidlertid om det kan smitte ved sex etter at viruset ble funnet i sæd hos en smittet på Tahiti"

Anonymkode: 94851...43f

Det ser ut som den nyeste forskningen viser at det kan smitte under sex ja, så han bør jo uansett teste seg kanskje? Kjipt for de kvinnene som eventuelt skulle få det, for foreløpig finnes det jo faktisk ingen kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...