Gå til innhold

Ønsket om et nytt barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er så forferdelig babysyke, både jeg og mannen. Vi er godt gift, har et barn på 2 år, og føler egentlig det meste er på plass til et barn nummer to. Den eneste hindringen er at jeg studerer. Om jeg blir gravid nå vil termin bli midt i fjerde semester. Noen som har gjort lignende tidligere? Er det fullstendig galskap, eller fungerer det å gå tilbake til studiene etter permisjonstid? Noen som kanskje har tatt eksamen etter at baby er født, og fått fullført året? 

Planen var i utgangspunktet å vente til studiene var ferdig, men vi er begge enige om at det blir en alt for stor aldersforskjell mellom søskenene da, og at litt under 3 år er det beste! 

Vi har vel mer eller mindre bestemt oss for å kaste prevensjonen og bare se hva som skjer, tenker jeg at sånne ting gjerne tar tid uansett, særlig mtp keisersnitt forrige fødsel. Men vil bare høre om det er flere her som har gjort det samme, og hvordan det har gått! :) Er det fullstendig galskap? 

Anonymkode: 24028...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke galskap. Og i permisjonstiden kan du også lese pensum, og være mer klar når du begynner på igjen. Eneste er jo økonomi. Har dere det i orden om du får nå?

Anonymkode: e84db...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke galskap. Og i permisjonstiden kan du også lese pensum, og være mer klar når du begynner på igjen. Eneste er jo økonomi. Har dere det i orden om du får nå?

Anonymkode: e84db...60d

Økonomien skal ikke være noe problem. Har jo rett på fødselstipend fra lånekassen, samt jeg har en ekstrajobb ved siden av som jeg forhåpentligvis kan fortsette i selv om jeg blir gravid, sånn jeg kan tjene meg opp til noen kroner fra NAV også. Min mann har også en temmelig godt betalt jobb, så vi hadde nok klart oss på bare han også! Det er nok egentlig det minste problemet tenker jeg! :) 

 

ts

Anonymkode: 24028...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Jeg studerte sammen med flere som fikk et barn underveis og det var på masternivå. Så det går nok helt fint så lenge du er litt disiplinert og greier å lese når du har tid. :)

Personlig hadde jeg ikke greid det fordi jeg alltid må ut av huset og sitte på biblioteket for å få konsentrert meg, men de fleste er heldigvis flinkere enn meg sånn sett. :) Tror de fleste leverte masteren sin allerede året etter uten ytterligere forsinkelser, altså at de kun tok den vanlige permisjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke galskap! Så lenge man har motivasjon til å fullføre studier med barn (som jo ikke er helt uvanlig) og økonomi til det - ser jeg ingen hindring! Selv fødte jeg barn rett etter at jeg fullførte studiene. Heelt ideelt er det kanskje ikke mtp økonomi, men det var rett for oss og har gått helt fint 😊

Endret av Apple45
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min svigersøster fikk barn i fjor sommer og har nå fullført siste året på medisinstudiet i år. Går så bra ts så lenge man har disiplin til å lese og økonomien i orden 😊

Anonymkode: dc558...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere som har svart, og godt å se at vi ikke er helt på bærtur her! Kribler som bare rakkern i eggstokkene, og idag tok vi den endelige avgjørelsen  -  vi kjører på! Forrige gang satt spiren på første forsøk, utålmodige meg håper på samme lykke denne gang, til tross for at jeg ser for meg at både tidligere ks, spenning og hele pakka kanskje utsetter det litt! En spennende tid i møte blir det i alle fall! :) 

Jeg er kanskje ikke den mest disiplinerte, det skal jeg overhodet ikke skryte på meg. Men studiene vil jeg fullføre, og jeg har et mål! Så da tenker jeg nok at det går på et vis, like vel! :fnise:

Anonymkode: 24028...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...