Gå til innhold

Ønsket om et nytt barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er så forferdelig babysyke, både jeg og mannen. Vi er godt gift, har et barn på 2 år, og føler egentlig det meste er på plass til et barn nummer to. Den eneste hindringen er at jeg studerer. Om jeg blir gravid nå vil termin bli midt i fjerde semester. Noen som har gjort lignende tidligere? Er det fullstendig galskap, eller fungerer det å gå tilbake til studiene etter permisjonstid? Noen som kanskje har tatt eksamen etter at baby er født, og fått fullført året? 

Planen var i utgangspunktet å vente til studiene var ferdig, men vi er begge enige om at det blir en alt for stor aldersforskjell mellom søskenene da, og at litt under 3 år er det beste! 

Vi har vel mer eller mindre bestemt oss for å kaste prevensjonen og bare se hva som skjer, tenker jeg at sånne ting gjerne tar tid uansett, særlig mtp keisersnitt forrige fødsel. Men vil bare høre om det er flere her som har gjort det samme, og hvordan det har gått! :) Er det fullstendig galskap? 

Anonymkode: 24028...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke galskap. Og i permisjonstiden kan du også lese pensum, og være mer klar når du begynner på igjen. Eneste er jo økonomi. Har dere det i orden om du får nå?

Anonymkode: e84db...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke galskap. Og i permisjonstiden kan du også lese pensum, og være mer klar når du begynner på igjen. Eneste er jo økonomi. Har dere det i orden om du får nå?

Anonymkode: e84db...60d

Økonomien skal ikke være noe problem. Har jo rett på fødselstipend fra lånekassen, samt jeg har en ekstrajobb ved siden av som jeg forhåpentligvis kan fortsette i selv om jeg blir gravid, sånn jeg kan tjene meg opp til noen kroner fra NAV også. Min mann har også en temmelig godt betalt jobb, så vi hadde nok klart oss på bare han også! Det er nok egentlig det minste problemet tenker jeg! :) 

 

ts

Anonymkode: 24028...c4d