Gå til innhold

Det er vanskelig å være pen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er heldig, sier mange. Trenger ikke msinke, vakre trek, pent hår, pen kropp uten anstrengelser osv.

Men for meg så har det blitt et enormt problem, og jeg høres kanskje selvopptatt og lite takknemlig ut, men jeg er så lei av at folk glaner.  Det har kommet så langt at jeg har begynt å isolere meg noe på grunn av det.

Kan noen kjenne seg igjen I dette ""problemet", og hva jeg kan gjøre for å  komme meg ut av det?

Anonymkode: 41d55...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Krigerunge

Ja, er virkelig travelt altså... Jeg bruker å sjøgle med øynene eller dra en skikkelig stygg grimase. Eventuelt pille meg i nesa. Fungerer fjell, ingen vil se på meg lenger! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk stirrer like mye når du er stygg, hvis du kler deg rart, hvis du har på deg noe fint osv osv. Suck it up. All forskning viser at pene mennesker får flere fordeler, slipper lettere unna med ting og sklir lettere igjennom livet. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er heldig, sier mange. Trenger ikke msinke, vakre trek, pent hår, pen kropp uten anstrengelser osv.

Men for meg så har det blitt et enormt problem, og jeg høres kanskje selvopptatt og lite takknemlig ut, men jeg er så lei av at folk glaner.  Det har kommet så langt at jeg har begynt å isolere meg noe på grunn av det.

Kan noen kjenne seg igjen I dette ""problemet", og hva jeg kan gjøre for å  komme meg ut av det?

Anonymkode: 41d55...9e7

Ville du heller ha blitt ignorert og mobbet som de som har det motsatte problemet du har? Og ja, dette gjelder begge kjønn. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan selvfølgelig være utfordrende å være pen, men fakta er at man som pen får en rekke fordeler sammenlignet med de som er mindre pene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stirrer ikke på damer uansett hvor pen de måtte være! 

Endret av kalaush
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feel ya. Du må enten bare leve med det og skjerpe deg (for de fleste andre har det verre), kle deg styggere, smink deg styggere eller oppfør deg mindre tiltrekkende (pill deg i nesa, rap, dårlig ånde osv)

 

Vet "problemet" føles som et problem, men det er et "ikke problem". Suck it up, eller slutt å klag. 

Anonymkode: 98bae...aa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe problem. Alle vil være pene og nyter det. Det har aldri vært noe problem. 

Endret av Nori
Redigert for spekulasjoner.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk stirrer på meg. Fordi jeg ikke er A4. men annerledes. Det er ikke trendy å være annerledes.
Jeg er mann. Så det gjelder ikke bare kvinner. Det er ikke snakk om positiv oppmerksomhet heller. De vil ikke bli kjent med meg.

Anonymkode: d0961...c3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at de stirrer fordi du er pen eller fordi du faktisk ikke er så pen som du selv tror du er?

Anonymkode: 0651f...540

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gå til en plastikkirurg (eller kanskje en slakter) og operere deg styggere. Stakkars, det kan ikke være lett å ha det sånn. Eventuelt gå til psykolog. Det løser visst alle problemer, har jeg lest her på forumet.

Anonymkode: 7e86c...2bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zumo de Melocotón

I feel ya! :fnise:

Du får gjøre som oss andre. Ditche det virkelige liv og henge på KG istedenfor. Litt om litt gjør søvnmangel og tasting at ringene under øynene blir større og større, kroppsholdningen forverres og vektnålen tipper lenger og lenger over mot høyre. Når du etter en stund beveger deg utenfor igjen, sklir du rett inn i mengden uten å lenger tiltrekke deg oppmerksomhet. Problem solved! :tongue: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LittleBabyBlue skrev:

Folk stirrer like mye når du er stygg, hvis du kler deg rart, hvis du har på deg noe fint osv osv. Suck it up. All forskning viser at pene mennesker får flere fordeler, slipper lettere unna med ting og sklir lettere igjennom livet. 

Egentlig ikke. Stygge folk blir bare en del av bakgrunnen, noen man glemmer i løpet av en brøkdel av et sekund. Det er det samme med overvektige som føler at alle stirrer på dem i treningsenteret, det er bare innbilsk og de andre er opptatt med det de selv holder på med.

Anonymkode: 4fa8f...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man nevne ulemper og utfordringer man støter på som pen, eller er det bare ulemper og utfordringer som mindre pen som gjelder? Problemstillinger møter man på uansett.

Den største problemstillingen er usikkerheten menn får rundt deg. Jeg var sammen med en i flere år uten at han klarte å få nok selvtillit til å forstå at jeg ikke ville gå fra han, ikke engang om alle de kjekke mennene likte meg.

Anonymkode: 4af09...192

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kan man nevne ulemper og utfordringer man støter på som pen, eller er det bare ulemper og utfordringer som mindre pen som gjelder? Problemstillinger møter man på uansett.

Den største problemstillingen er usikkerheten menn får rundt deg. Jeg var sammen med en i flere år uten at han klarte å få nok selvtillit til å forstå at jeg ikke ville gå fra han når så mange gode og kjekke menn likte meg. Jeg forsto at han aldri kunne se på seg selv på samme måte som jeg så han, for meg var han alt. Men han taklet det ikke og taklet ikke konkurranse, konkurranse som ikke var der fra min side.

Anonymkode: 4af09...192

Edit: ser at dette var dårlig formulert (trøtt)

Hvordan er dette negativt? Jo, mennesker som mister selvtillit og føler seg truet kan finne på å gjøre ting som ikke er bra for å føle seg bedre eller teste partneren sin. Vi var unge (starten til midten av 20 årene) men det er uansett en problemstilling jeg traff på pga A. Utseende og B. Oppmerksomhet fra andre kjekke menn.

Endte selvsagt opp med at han var utro

God natt 

Anonymkode: 4af09...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Drikkeflaska skrev:

 

Anonymkode: 54e5a...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...