Gå til innhold

For stor kjole til lite bryllup?


lady90

Anbefalte innlegg

Gifter meg i rådhuset i august og fikk kjolen jeg hadde bestilt i posten idag. Viser seg at skjørtet er enormt, skikkelig brudekjole, men veldig lekker da. Valget sto mellom en kort variant og denne lange, og gikk for den lange, men trodde skjørtet ikke var så prangende,  da det så mindre ut på bildene. Lurer på om den blir for stor for mitt lille bryllup? Skal kun ha nærmeste familie og vi blir enten 19 eller 22 stk, inkl. 4 barn.  Skal ha middagen på et hotell mest sannsynlig, men blir ikke noe voldsomt opplegg med dans osv, blir kun middag og kaker og kaffe. Kan returnere kjolen selvsagt, men begynner å få dårlig tid (ca 1 måned igjen) så lurer på hvor jeg da evt skal lete etter kjole? Bor i Oslo området. Vil ikke bestille fra utlandet med så liten tid igjen. (bryllupet ble bestemt bare for noen uker siden, derfor så dårlig tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Margit Spat

Behold kjolen, du :) 
Det er ingen regel som sier at man må ha minst 50 gjester for å ha en stor kjole. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er fornøyd med kjolen, så beholder du den. Du trenger ikkje gå for ein mindre kjole bare fordi dere skal ha eit lite bryllup, det er deres dag og du kan bruke akkurat den kjolen du vil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes kjolen er flott, og du føler deg fin i den, så beholder du. Er ingen regel som sier at kjolen skal symbolisere antall gjester ;) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å bytte den. Evt går det kanskje an å fjerne et par lag fra underskjørtet om det er mulig? Kan hende du må legge den opp da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er din dag (og brudgommens). Når du liker kjolen og den kler deg, bruker du den

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere gifte dere på tinghuset i Oslo?

Jeg har jobbet der i 4 år, og hver vår/sommer er det et hopetall med bryllup der. Det er et ganske staselig bygg og trappen utenfor er også flott å ta bilder på. Mange av de som gifter seg der har tradisjonelle "store" brudekjoler. 

Uavhengig av dette så synes jeg at du bruker kjolen hvis du fortsatt liker den og trives med den. 

Gratulerer med forlovelse og nyt dagen som kommer ❤

Anonymkode: 5f050...51e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...