Gå til innhold

Samsoving med baby - hvor lenge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som driver med samsoving med babyen. Hvor lenge holdt dere på? Har en nyfødt en jeg samsover med. Er utrolig praktisk med tanke på mating samt roe ned babyen, men ønsker å høre fra dere andre hvor lenge dere sov sammen med babyen?

Anonymkode: 4fd45...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge han vil. Jeg er veldig for samsoving. Sover med snart 6-åringen ennå.

Anonymkode: 2b364...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 11 mnd og vi samsover. Hun kan fint sove i egen seng/vogn også, men synes det er både koselig og praktisk å sove sammen. Jeg nattammer fremdeles. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det passer for dere!! Ingen fasit på dette :) vi samsov 1 uke, før vi fant ut at det aldeles ikke passet for oss. Både baby, jeg og far mistrivdes ordentlig med det. Etter vi la baby på eget rom, 11 dager gammel, åpnet en ny verden. Vår metode er aldeles ikke politisk korrekt, men det var slik vi overlevde. 

Samsov så lenge dere trivs alle. Intet mer, intet mindre :) gratulerer med baby!

Anonymkode: d6d09...5a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det passer for dere!! Ingen fasit på dette :) vi samsov 1 uke, før vi fant ut at det aldeles ikke passet for oss. Både baby, jeg og far mistrivdes ordentlig med det. Etter vi la baby på eget rom, 11 dager gammel, åpnet en ny verden. Vår metode er aldeles ikke politisk korrekt, men det var slik vi overlevde. 

Samsov så lenge dere trivs alle. Intet mer, intet mindre :) gratulerer med baby!

Anonymkode: d6d09...5a9

Takk for det :) Hvordan mistrivdes babyen med det? Var han/hun urolig i samme seng som dere? Min vil bare sove i egen seng på dagtid.

Anonymkode: 4fd45...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sov i egen seng den første måneden. Men så ble jeg så utslitt av nattammingen at vi begynte å samsove, forbedret søvnkvaliteten betraktelig. Også er det så koslig :)

Uansett baby er 5 mnd nå. Har planer om å prøve egen seng igjen fra 6 mnd. Grunnen er rett og slett fordi han har begynt å bevege seg så mye, så han åler seg inntil meg og nærmest graver seg under :P

Anonymkode: 50ee7...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for det :) Hvordan mistrivdes babyen med det? Var han/hun urolig i samme seng som dere? Min vil bare sove i egen seng på dagtid.

Anonymkode: 4fd45...60a

Baby var veldig urolig og våknet hver halvtime ca uten at det var noe. Altså, våknet bare uten full bleie, var ikke sulten osv, bare våken. Jeg sov ikke i det hele tatt og far sov vanvittig dårlig. Etter vi flyttet i egen seng etter en ukes tid, sov baby 4 timer mellom hvert måltid. Bleie ble skiftet mens baby sov (laget bare noen klynkelyder da den var full). Altså sov baby 21-8 i egen seng med mat hver 4. Time ca :) 

kan jo være noe annet, men jeg velger å tro at samsoving ikke passet for oss :) 

Anonymkode: d6d09...5a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 2 år.. Umulig å få h*n til å sove i egen seng..

Anonymkode: a4084...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også utslitt av nattammingen da frøkna lå i egen seng. Nå er hun 5 mnd og vi samsover. Kommer til å fortsette med det så lenge hun spiser om natta.

Anonymkode: f577c...91e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samsovet i perioder. Gjorde det ikke i starten, men endel rundt 5/6/7 månedsalderen. Har vel ikke samsovet siden han fylte 8 mnd. Nå er han 14 mnd, og vi tar han opp i sengen på morgenen når han våkner i halv seks tiden:tongue: da kan han kanskje sove en time til, men det varierer. Grunnen til at vi sluttet å samsove om natten var at han ble så aktiv i søvne etterhvert som han ble større, og det førte til at vi sov dårlig. 

Anonymkode: acc83...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samsov aldri med sønnen min. Skal heller ei gjøre det med hun som kommer i september

Anonymkode: c9e15...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...