Gå til innhold

Fine ting kunder og (butikk)ansatte sier og gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så, jeg følger med glede, popcorn, noen ganger latter og noen ganger gjenkjennende nikk med på "dumme ting kunder sier" og liknende tråder, men tenkte det kunne vært kjekt med en tråd med fine ting kunder gjør. Og butikkansatte eller andre servicearbeidere. Det jeg kommer på i farten: 

-Ene stedet jeg pleier å handle nynner alltid hun som står i kassa når hun slår inn varene. Vet ikke om hun er klar over at hun gjør det selv engang, men det er bare kjempekoselig og avslappende at hun gjør det.

-Det ene stedet jeg jobbet var det en kunde som pleide å komme innom og gi oss ansatte dikt! :)

-Og generelt blir jeg veldig glad av kunder som viser forståelse for folk som er nye i jobben og ikke alltid kan svare på alt på stående fot.

Anonymkode: 1633e...4c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

når jeg sluttet i min gamle butikkjobb fikk jeg en vinflaske med et kjempefint håndskrevet kort av en kunde som hadde meg som favoritt, å av en annen stamkunde fikk jeg en kjempefin bok og en morsom bamse han hadde funnet på bokhandelen :P kom noen tårer når jeg fikk disse avskjedsgaven fra KUNDER altså, en ting er at man kan få noe fra sjefen, men jeg blir fortsatt varm om hjertet når jeg tenker på disse kundene :) 

Anonymkode: b500f...a23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte butikk-ansatte spanderer noen kroner spanderer noen kroner dersom noen ikke har med seg penger nok til å betale pant. Eller har glemt bank-kortet sitt, og varene ikke koster så veldig mye. :)

Anonymkode: ec2db...cd3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk, så tenkte å skrive litt positivt om kundene mine:

- Har en gammel marinejeger som er veldig glad i meg. HVER gang jeg er på jobb smiler han som ei sol og sier "HEI koselig!", og i perioder hvor jeg har vært mye borte fra jobb og han ser meg igjen så sier han alltid noe ala "nei NÅ har jeg savnet deg altså!" osv. Når jeg jobber kveldsvakter (han vet jeg kjeder meg) tar han gjerne med kaffekoppen og kommer innom og prater en time osv.

- Ei gammel dame som alltid kommer og kjøper flaxlodd mener at vi skal til syden når hun vinner millionen! Hver gang hun kommer inn smiler hun og er så blid, og er det andre kunder i butikken så skal du TRO de får høre hvor snill/grei/hyggelig jeg er, og at hun gleder seg sånn til vi skal til syden sammen :fnise:

- Et par kunder som følger livet mitt veldig "nøye" (jeg deler kanskje litt mye), og de elsker å spørre/høre om hvordan det går med studieplaner/leilighet osv, og forteller gjerne historier fra eget liv/gir meg nyttig livsråd!

- Sto og pratet med enkunde her forleden da vi pratet om at jeg skulle begynne på sykepleien i august. Da begynte han å fortelle om hvordan han hadde gått regnskap tidligere, men når han begynte på brannskolen så gjorde han det mye bedre etter han studerte noe han interesserte seg for. Deretter holdt han en liten tale om at han syntes jeg burde bli lege isteden - for jeg var så smart og oppegående, og det trengtes leger som hadde den mennesketekken jeg har der ute! Står alltid og prater masse :)

- En kunde som kommer og tipper hver lørdag. Hvis jeg ikke jobber lørdagen tipper han tidligere i uka på dager jeg jobber. Tipper BARE hos meg, og står og prater masse/forteller historier fra eget liv! Så spennende. Han har handlet hos meg siden min første dag der, og er like koselig å treffe på han enda.

- Ei kunde som jobber på flyplassen litt borti lia her. Kommer innom hver dag mens hun venter på bussen etter jobb, så sitter vi og drikker kaffe (så langt jeg har tid så klart) og prater om alt mulig - hvem vi har matcha med på tinder, jobb osv :fnise: verdens herligste dame

- En polsk mann en gang kom med en lapp om at han skulle ha tak i sønnen sin som skulle hente han men han hadde gått tom for strøm på mobilen. Sto og knotet lenge med google translate/pratet med sønnen på telefonen/ladet telefonen hans mens vi forsøkte så godt vi kunne og kommunisere på gebrokken engelsk! Han spør om twix sjokolade er god, og jeg sier ja, det var favoritten min. Da sønnen hans kommer går han og kjøper en twix, og når han har betalt den gir han den til meg og sier skikkelig gebrokkent "thank you for help" mens han tittet meg skikkelig takknemlig i øynene! ble så rørt 

- En kunde kom inn med ei vinflaske og en boks skikkelig dyr konfekt og spurte etter "han mannen med briller som jobber her" (er bare en, sjefen). Spurte om han kjente han e.l, så sa han at han var så takknemlig for hjelpen han hadde fått her om dagen og han ville gi ham en oppmerksomhet! Spurte om han ønsket å legge igjen navn e.l, men det ville han ikke :) Troa på menneskeheten er inntakt!

Endret av Nuttery
Enda en historie
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto bak ei gammel dame en gang i en kø. Hun fortalte at hun hadde ei dame som var naboen hennes som hadde hjulpet henne masse i det siste og hun ville gi henne en blomst som takk for hjelpen! Jenta i kassa hjelper henne, spør masse spørsmål rundt dette (den gamle damen var åpenbart glad for å ha noen og prate med), viste skikkelig interesse i det hun fortalte osv.

Da den gamle damen skulle betale skraper hun lommeboka tom med mynter og alt og manglet rundt 150 kroner for å betale for buketten. Jeg hører i stemmen at hun blir veldig stille og beklager at hun ikke har penger til den likevel, fordi hun trodde den var billigere.

"Det er ikke noe problem" sier jenta i kassa uten å tenke, "her er blomstene dine, så får du hilse masse til naboen din! Ha en flott dag". Den gamle damen smiler, takker og går!

.. Så ser jeg jenta trekker opp bankkortet sitt diskret av lomma, betaler den resterende summen kjapt før hun fortsetter å ekspedere meg - like blid.

Syntes egentlig dagens ungdom er ganske grei jeg. Hun kan ikke ha vært mere enn 20 år.

Anonymkode: 5f34a...69a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nuttery skrev:

Jeg jobber i butikk, så tenkte å skrive litt positivt om kundene mine:

- Har en gammel marinejeger som er veldig glad i meg. HVER gang jeg er på jobb smiler han som ei sol og sier "HEI koselig!", og i perioder hvor jeg har vært mye borte fra jobb og han ser meg igjen så sier han alltid noe ala "nei NÅ har jeg savnet deg altså!" osv. Når jeg jobber kveldsvakter (han vet jeg kjeder meg) tar han gjerne med kaffekoppen og kommer innom og prater en time osv.

- Ei gammel dame som alltid kommer og kjøper flaxlodd mener at vi skal til syden når hun vinner millionen! Hver gang hun kommer inn smiler hun og er så blid, og er det andre kunder i butikken så skal du TRO de får høre hvor snill/grei/hyggelig jeg er, og at hun gleder seg sånn til vi skal til syden sammen :fnise:

- Et par kunder som følger livet mitt veldig "nøye" (jeg deler kanskje litt mye), og de elsker å spørre/høre om hvordan det går med studieplaner/leilighet osv, og forteller gjerne historier fra eget liv/gir meg nyttig livsråd!

- Sto og pratet med enkunde her forleden da vi pratet om at jeg skulle begynne på sykepleien i august. Da begynte han å fortelle om hvordan han hadde gått regnskap tidligere, men når han begynte på brannskolen så gjorde han det mye bedre etter han studerte noe han interesserte seg for. Deretter holdt han en liten tale om at han syntes jeg burde bli lege isteden - for jeg var så smart og oppegående, og det trengtes leger som hadde den mennesketekken jeg har der ute! Står alltid og prater masse :)

- En kunde som kommer og tipper hver lørdag. Hvis jeg ikke jobber lørdagen tipper han tidligere i uka på dager jeg jobber. Tipper BARE hos meg, og står og prater masse/forteller historier fra eget liv! Så spennende. Han har handlet hos meg siden min første dag der, og er like koselig å treffe på han enda.

- Ei kunde som jobber på flyplassen litt borti lia her. Kommer innom hver dag mens hun venter på bussen etter jobb, så sitter vi og drikker kaffe (så langt jeg har tid så klart) og prater om alt mulig - hvem vi har matcha med på tinder, jobb osv :fnise: verdens herligste dame

- En polsk mann en gang kom med en lapp om at han skulle ha tak i sønnen sin som skulle hente han men han hadde gått tom for strøm på mobilen. Sto og knotet lenge med google translate/pratet med sønnen på telefonen/ladet telefonen hans mens vi forsøkte så godt vi kunne og kommunisere på gebrokken engelsk! Han spør om twix sjokolade er god, og jeg sier ja, det var favoritten min. Da sønnen hans kommer går han og kjøper en twix, og når han har betalt den gir han den til meg og sier skikkelig gebrokkent "thank you for help" mens han tittet meg skikkelig takknemlig i øynene! ble så rørt 

- En kunde kom inn med ei vinflaske og en boks skikkelig dyr konfekt og spurte etter "han mannen med briller som jobber her" (er bare en, sjefen). Spurte om han kjente han e.l, så sa han at han var så takknemlig for hjelpen han hadde fått her om dagen og han ville gi ham en oppmerksomhet! Spurte om han ønsket å legge igjen navn e.l, men det ville han ikke :) Troa på menneskeheten er inntakt!

Åååhh så fine mennesker du møter på ^_^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når min da nyfødte sønn skrek i vogna og min 2-år gamle datter skallet i en reol og begynte å blø. Da kom det ei ansattjente og spurte om hun skulle ta sønnen min for meg mens vi gikk å plastret datteren min. 

Da jeg kom ut igjen fra bakrommet lå han og sov i armene på den ansatte, og vi fikk beskjed om å sette oss i sola med en kaffe og en is on the house! 

Så vi satte oss og kosa oss i sola mens verdens fineste ansatt kosa seg med et nyfødt lite nurk! 

Hurra for rema 1000! 

Anonymkode: bd128...008

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chibi skrev:

Åååhh så fine mennesker du møter på ^_^

Har bidratt en del i "dumme kunder"-tråden, men har tusen flere historier å bidra med i denne tråden! Er så UFATTELIG mye godhjertede mennesker at hjertet mitt nesten sprenger av glede noen ganger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 29.7.2016 at 19.36, Nuttery skrev:

Jeg jobber i butikk, så tenkte å skrive litt positivt om kundene mine:

 

- Ei gammel dame som alltid kommer og kjøper flaxlodd mener at vi skal til syden når hun vinner millionen! Hver gang hun kommer inn smiler hun og er så blid, og er det andre kunder i butikken så skal du TRO de får høre hvor snill/grei/hyggelig jeg er, og at hun gleder seg sånn til vi skal til syden sammen :fnise:

 

Dette var jo hyggelig å høre! Kommer du til å bli med henne til Syden hvis hun vinner, og mener alvor? :)  Håper hun vinner, slik at du får reist og kost deg!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær

Sånne mennesker som bare er skapt til å jobbe i butikk. Jeg var og kjøpte meg en orkide i går, og hun ansatte var bare en fryd fra det øyeblikket jeg kom inn i butikken til jeg forlot den. Tror ikke hun egentlig sa eller gjorde noen spesielt, hun var bare kunnskapsrik, vennlig, tålmodig og behagelig. Og ga dagen mitt et skikkelig løft! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, piaff skrev:

Dette var jo hyggelig å høre! Kommer du til å bli med henne til Syden hvis hun vinner, og mener alvor? :)  Håper hun vinner, slik at du får reist og kost deg!

 

Hadde faktisk absolutt blitt med! Hun er så trivelig at jeg hadde ikke tvilt et sekund :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

De tre magiske ordene: "Hun var før deg" når en eldre dame prøver å snike seg foran meg i køen.

Anonymkode: 1633e...4c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjef i en butikk med mange kunder som er innom daglig, og på en fredag fortalte jeg flere av dem at jeg dagen etter skulle møte ei venninne fra barndomsårene i byen og at vi skulle spise lunsj, gå på teater og kose oss masse, men så ble dessverre lørdagsvakten syk og jeg endte opp med å måtte avlyse alle planer og stå på jobb istedet. Jeg gikk hjem den dagen med vin, sjokolade og roser fra kunder som syns at jeg fortjente det som et plaster på såret, en dag jeg aldri glemmer som butikkansatt.

Anonymkode: 50d66...9e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

En av de ansatte på nærbutikken her fortjener virkelig skryt! Han er alltid blir og høflig, hilser på kundene og ønsker en fin dag. I tillegg sjekker han at varene man får med seg er fine, slik som å åpne eggekartongen for å se at ingen egg er knust, og kikke på frukt og grønnsaker at det ikke er dårlig. Senest i dag gjorde han meg oppmerksom på et tilbud som reduserte prisen betraktelig for meg, og han er også raskt på føttene for å følge etter kunden om man glemmer noe. Rett og slett skikkelig god, gammeldags service.

Tusen takk til alle serviceansatte som gjør sitt beste for kunden, og er hyggelige og imøtekommende. Dere gjør det litt triveligere å handle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...