Gå til innhold

Overspiser


Corneliashjørne

Anbefalte innlegg

Hei. Kanskje jeg kan få et råd eller 2 her av dere. Jeg er en voksen dame på 41 år som er rett og slett en overspiser, jeg er det man kan kalle hol, jeg har fri tilgang til mat da jeg jobber som kokk på en resturant, men jeg forstår ikke det som skjer. Jeg har de siste årene vært overvektig og i fjor tok jeg meg selv i nakken og gikk ned over 60 kg veldig rask men nå er det skkert 20 av de tilbake. Min far og mor døde og jeg er alene, DVs jeg er gift men jeg taklet ikke dette som jeg burde. Jeg elsker , ELSKER!!!! is, og kan spise meg mett på det. Nå står jeg der fortvilt og lurer hva gjør jeg? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gikk du ned 60 kg?? 

Anonymkode: ce775...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk du ned 60 kg?? 

Anonymkode: ce775...b05

Trening og atter trening, nøye måling av mat, men pga en ulykke i desember kan jeg ikke trene noe særlig annet enn det jeg gjør på jobben ( gå, stå osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. juli 2016 at 19.53, Corneliashjørne skrev:

Trening og atter trening, nøye måling av mat, men pga en ulykke i desember kan jeg ikke trene noe særlig annet enn det jeg gjør på jobben ( gå, stå osv)

Kanskje du er veldig var på sukker? Siden is er en stor trigger? Overspiser du skikkelig på vanlig mat eller er det is og slike ting? 

Anonymkode: feaed...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er bra å abefale medisiner, da det sliter på lever og nyrer på sikt.

Du må jobbe med årsaken til at du overspiser ts. Du prøver å dekke emosjon elle behov? Ta tak i rota av problemet.

Spis regelmessig og kun kos deg litt ekstra i helgene. Beveg deg så mye som du klarer.

Skriv dagok hver dag, det kan motiv ere deg å se mestring i dine handlinger! Gå f.eks en kveldstur hver kveld før du legger deg.

 

Anonymkode: 28549...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det er bra å abefale medisiner, da det sliter på lever og nyrer på sikt.

Du må jobbe med årsaken til at du overspiser ts. Du prøver å dekke emosjon elle behov? Ta tak i rota av problemet.

Spis regelmessig og kun kos deg litt ekstra i helgene. Beveg deg så mye som du klarer.

Skriv dagok hver dag, det kan motiv ere deg å se mestring i dine handlinger! Gå f.eks en kveldstur hver kveld før du legger deg.

 

Anonymkode: 28549...357

Det er ikke alle som sliter med overspising for å regulere følelser

Anonymkode: feaed...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overspising er en spiseforstyrrelse. Ville anbefalt deg å fått hjelp hos en psykolog.

Anonymkode: a9b65...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Bond skrev:

Tråden ryddet for medisintips.

Bond, forumansvarlig

Synes det er rart at denne tråden bare blir ryddet,men så fort ordet anoreksi/bulimi dukker opp i en tråd blir det stengt på sekundet.Dere sier at tråder om sf blir stengt,men det gjelder tydligvis ikke hvis man har en overspisnigslidelse

Anonymkode: 2ed1f...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...