Gå til innhold

"alle" gir meg komplimenter og sier jeg ser bra ut, jeg blir bare lei meg :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Keiserensnyeklær
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NEI NEI NEI, jeg var mye lykkeligere før. Nå tenker jeg masse på kalorier og greier ikke slappe av i selskap for jeg tenker hele tiden på hva jeg ikke kan spise og unnskyldninger for å takke nei til dessert f. eks. jeg føler virkelig jeg var et lykkeligere, morsommere menneske da jeg var litt større, men det var det visst ingen menn som la merke til. Alt de bryr seg om er at jeg er tynnere nå. Det er rett og slett deprimerende å få mer positiv tilbakemelding nå som jeg er tynn og ulykkelig enn som større og lykkelig...

 

TS

Anonymkode: 697a2...4a2

Vet du, det høres ut som at nå som du har gått ned den vekten du ville ned, så har du ikke helt blitt vant med det, og du vet ikke helt hvordan du skal slappe av nå og forholde deg til denne nye oppmerksomheten fra menn. Stemmer det? Det er så lett å sitte her og fortelle deg hva du burde føle, men du føler jo det du gjør. Og det høres ikke ut som det er noen god følelse.

Klarer du å finne tilbake til det som gjorde deg lykkelig før? Klarer du å stoppe de negative tankene som kommer om at f.eks det eneste menn bryr seg om er at du er tynnere nå? Jeg skal ikke krangle på om det stemmer eller ei, det kommer jo an på mannen- men det finnes jo de menn som både kan se det fine som gjør deg til deg på innsiden og utsiden. Men det første man ser er jo utsiden, -og den får du nå komplimenter for. Det betyr imidlertid ikke at du ikke var god nok før også! Der betyr bare at folk liker det de ser! Kanskje gjorde de det før også,men turde ikke si noe? Eller du oppførte deg annerledes? Det er ikke lett å si.

Jeg har en følelse av at du kanskje trenger å finne den gyldne middelvei i matveien, så du ikke må nekte deg så mye,men samtidig ikke skli helt ut. For det var vel en grunn til at du ville ned disse kiloene? Forhåpentligvis utover bare det å skulle få seg kjæreste? 

Håper du finner fram til en god måte å venne deg til den nye oppmerksomheten og til å forholde deg til vektnedgangen din og deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av TS, dette er noe alle kvinner eventuelt må innse. At deres primære verdi ligger i utseendet.

Menn går også igjennom det samme du føler akkurat nå, når de innser hva kvinner egentlig vil ha.

Bare lev som du vil, drit i oppmerksomheten, og lær deg filtrere de som kun vil pule deg fra de som er seriøse.

Ønsker deg lykke til

Anonymkode: 5d367...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei huff så synd det er på deg. Tenk å måtte legge noe arbeid i det selv hvis man er overvektig og ikke få det servert på sølvfat slik mange kvinner desseverreligvis får det.

Anonymkode: 5aade...ebe

Så når TS veide 66 kg var hun "overvektig"?  Det er slike utsagn pluss mange flere som bidrar til spiseforstyrrelser. TS var da absolutt ikke overvektig innen hun gikk ned i vekt. Hun opplever nå at hun utelukkende fokuserer på kcalorier og kropp for å føle at hun skal være "god nok" for omgivelsene men er ikke tilfreds da dette er slitsomt for henne, og ditt svar er basicly at hun skal "suck it up" ? 

Fjernet personangrep. Alice i Eventyrland, mod

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt. Dessverre er mange så overfladiske, og man kan aldri bli perfekt nok for enkelte. Håper du finner en mann som ikke har overfokus på hvordan du ser ut, for det er jævlig slitsomt å leve med. 

Anonymkode: c16e3...96b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vekt kan også variere mellom 54- 65 kg.  Jeg er mest fornøyd når jeg er rundt 55 kg, for da sitter klærne mye bedre på meg. Men vet du hva, jeg får like mye oppmerksomhet fra menn uansett om jeg veier 55, 60 eller 65 kg!  Tror ikke menn legger merke til de ekstra kiloene I det hele tatt!  Det de ser, er  en stilig dame ( for det er jeg uansett ) som ler masse og har lett for å snakke med alle! Det blir menn  sjarmert av. 

Anonymkode: 56d78...0f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Keiserensnyeklær skrev:

Vet du, det høres ut som at nå som du har gått ned den vekten du ville ned, så har du ikke helt blitt vant med det, og du vet ikke helt hvordan du skal slappe av nå og forholde deg til denne nye oppmerksomheten fra menn. Stemmer det? Det er så lett å sitte her og fortelle deg hva du burde føle, men du føler jo det du gjør. Og det høres ikke ut som det er noen god følelse.

Klarer du å finne tilbake til det som gjorde deg lykkelig før? Klarer du å stoppe de negative tankene som kommer om at f.eks det eneste menn bryr seg om er at du er tynnere nå? Jeg skal ikke krangle på om det stemmer eller ei, det kommer jo an på mannen- men det finnes jo de menn som både kan se det fine som gjør deg til deg på innsiden og utsiden. Men det første man ser er jo utsiden, -og den får du nå komplimenter for. Det betyr imidlertid ikke at du ikke var god nok før også! Der betyr bare at folk liker det de ser! Kanskje gjorde de det før også,men turde ikke si noe? Eller du oppførte deg annerledes? Det er ikke lett å si.

Jeg har en følelse av at du kanskje trenger å finne den gyldne middelvei i matveien, så du ikke må nekte deg så mye,men samtidig ikke skli helt ut. For det var vel en grunn til at du ville ned disse kiloene? Forhåpentligvis utover bare det å skulle få seg kjæreste? 

Håper du finner fram til en god måte å venne deg til den nye oppmerksomheten og til å forholde deg til vektnedgangen din og deg selv. 

Nei, det stemmer ikke. Jeg følte at jeg var mye mer komfortabel med litt mer kjøtt på beina (jeg var aldri overvektig). 

 

jeg har vel levd i en fantasiverden der jeg trodde at det  var personligheten som teller og at folk kom til å like meg for den jeg er. Det er det som er så utrolig vondt å få slengt i tryne nå, folk liker deg virkelig ikke for den du er, men for hvordan du ser ut. Det er rett og slett tragisk. Jeg har aldri vært overvektig, men syntes sykt synd på de som er det...

 

TS

Anonymkode: 697a2...4a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned fra 65 til 55 kilo sånn ca. Begge de vektene er innenfor det som ansees som normalt og sunt for min høyde ca. 160 cm. Jeg har kuttet ut alt av det som gir meg livsglede (alkohol, fett, sukker etc.) for å nå "sommerkroppen".  Alle gir meg komplimenter og sier jeg ser SÅÅÅÅ bra ut, og jeg har bare lyst til å grine! Får masse oppmerksomhet fra menn (noe jeg ikke fikk før) men jeg greier ikke glede meg over det. Var jeg ikke bra nok før da? Var det de usle 10 kiloene som gjorde at jeg var singel i alle disse år? Jeg var ærlig talt lykkeligere med ti kilo mer, jeg var mer avslappet, hadde livsglede, men det betyr tydeligvis ingenting! Det var de skarve kiloene :( 

Anonymkode: 697a2...4a2

Jeg fikk skryt før da jeg hadde gått ned litt, så fin du er blitt osv.
jeg ble faktisk litt lei meg jeg, liksom - var jeg ikke fin før da?

Anonymkode: 04da3...c02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det stemmer ikke. Jeg følte at jeg var mye mer komfortabel med litt mer kjøtt på beina (jeg var aldri overvektig). 

 

jeg har vel levd i en fantasiverden der jeg trodde at det  var personligheten som teller og at folk kom til å like meg for den jeg er. Det er det som er så utrolig vondt å få slengt i tryne nå, folk liker deg virkelig ikke for den du er, men for hvordan du ser ut. Det er rett og slett tragisk. Jeg har aldri vært overvektig, men syntes sykt synd på de som er det...

 

TS

Anonymkode: 697a2...4a2

Jeg forstår, -da var jeg visst på bærtur :)  Bare sånn i tilfelle jeg uttrykte meg klønete i stad, jeg mente ikke å si at du hadde vært overvektig. Håper uansett at du finner en som liker deg for den du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg får aldri komplimenter på utseende og jeg vet selv jeg er noe stygg. Men jeg har da venner fordiom! Og kjæreste til og med! Om mange bryr seg om utseende, så betyr ikke det at man aldri finner likesinnende på tenker som en selv gjør.

Problemet ditt eksisterte FØR du gikk ned i vekt. For hvorfor prøvde du å gå ned i vekt dersom du var fornøyd med vekten? Noe skurrer der, altså.

Anonymkode: c5c94...b60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det stemmer ikke. Jeg følte at jeg var mye mer komfortabel med litt mer kjøtt på beina (jeg var aldri overvektig). 

 

jeg har vel levd i en fantasiverden der jeg trodde at det  var personligheten som teller og at folk kom til å like meg for den jeg er. Det er det som er så utrolig vondt å få slengt i tryne nå, folk liker deg virkelig ikke for den du er, men for hvordan du ser ut. Det er rett og slett tragisk. Jeg har aldri vært overvektig, men syntes sykt synd på de som er det...

 

TS

Anonymkode: 697a2...4a2

Kjære TS, jeg er 180 cm høy og veier rundt 100 kilo. Jeg er altså tjukk. Men klarte allikevel å få meg ein fantastisk kjæreste! Selvtilliten må være på plass, noe det virker som du mangler. Det er ikke nok å være tynn eller pen! 

Anonymkode: 84e10...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei huff så synd det er på deg. Tenk å måtte legge noe arbeid i det selv hvis man er overvektig og ikke få det servert på sølvfat slik mange kvinner desseverreligvis får det.

Anonymkode: 5aade...ebe

Hun har aldri vært overvektig. Prøv igjen.

Anonymkode: 914c5...908

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

JA! Det er noe nitrist over det å kun skulle ha verdi etter hvor mye man veier. Jeg er mer enn min vekt. Føler nå at folk lyver når de sier at det er det indre som teller og at man ikke skal bry seg om utseende. All min erfaring tilsier at det kun er vekt som teller for menn. 

 

TS

Anonymkode: 697a2...4a2

Hvis du hadde hatt verdi i deg selv, hadde du ikke reagert på denne måten. Du må jobbe med selvbildet ditt og ikke være så avhengig av hvilken bekreftelse du får ifra andre. Er man fornøyd med seg selv, som slank, medium eller stor, er det det som teller. Ikke hva andre sier. Hvordan du har det inni deg er alfa omega.

Anonymkode: 9d6ab...2bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler virkelig med deg. Når jeg veide 10 kg ekstra fikk jeg langt ifra like mye oppmerksomhet som nå når jeg ser mye bedre ut. Det er jævla trist og viser hvor overfladiske mennesker kan være, og for hver mann som gir meg oppmerksomhet tenker jeg at hehe, hadde jeg veid 10 kg ekstra, så hadde jeg ikke fått den oppmerksomheten. 

Anonymkode: 1efd5...7a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det stemmer ikke. Jeg følte at jeg var mye mer komfortabel med litt mer kjøtt på beina (jeg var aldri overvektig). 

 

jeg har vel levd i en fantasiverden der jeg trodde at det  var personligheten som teller og at folk kom til å like meg for den jeg er. Det er det som er så utrolig vondt å få slengt i tryne nå, folk liker deg virkelig ikke for den du er, men for hvordan du ser ut. Det er rett og slett tragisk. Jeg har aldri vært overvektig, men syntes sykt synd på de som er det...

 

TS

Anonymkode: 697a2...4a2

 

Sånn er verden. Deal with it. Jeg tror det handler om at mange unge i dag har blitt overbeskyttet som barn. Så kommer de ut i verden som voksne og oppdager at den ikke var så rosenrød som de trodde. De støter faktisk på hindringer! Og dette er tydeligvis noe nytt, og hardt. Man får rett og slett et hardt møte med virkeligheten.

ja, slanke får mer oppmerksomhet. Om dunikke vil ha det, så kle deg slaskete eller legg på deg. Finn deg en type som ikke bryr seg om dette overfladiske. Om du leter og vet hva du skal se etter, så går det fint an å finne slike mennesker. Man må drite i de overfladiske, og velge venner og kiæreste som ikke er det. 

Anonymkode: a5199...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler virkelig med deg. Når jeg veide 10 kg ekstra fikk jeg langt ifra like mye oppmerksomhet som nå når jeg ser mye bedre ut. Det er jævla trist og viser hvor overfladiske mennesker kan være, og for hver mann som gir meg oppmerksomhet tenker jeg at hehe, hadde jeg veid 10 kg ekstra, så hadde jeg ikke fått den oppmerksomheten. 

Anonymkode: 1efd5...7a4

Det er det jeg også tenker. Hadde jeg veid 10 kilo mer så hadde du ikke sett på meg, det gjør meg bare trist...

 

ts

Anonymkode: 697a2...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg, ts. Du stiller spørsmål til hvorfor alle skryter av hvor flott du er NÅ, for det må jo da automatisk bety at du ikke var flott før, tenker kanskje du.

Jeg tenker to ting; enten at menn kan ense din dårlige selvtillit nå og derfor anser deg som enklere å fiske inn (og at du også utstrålte mer og var mer selvsikker da du veide 65kg og derfor skremte vekk de som bare var ute etter et ligg), eller at du var flott før men at du nå er STUNNING! Og derfor legger karene ekstra merke til deg nå. Eller så kan det være en kombinasjon av begge. 

Uansett er du bra nok med en vekt på 65, fordi du er nok uansett. Du er ikke utilstrekkelig!

De karene som nå finner deg attraktiv som 10kg lettere kan du fint storkose deg med å avvise så mange slibrige overfladiske karer du ønsker, og så er det kanskje en ærlig og anstendig kar et sted blant dem som faktisk liker deg for den du er. Og det greier du å finne uansett hva du veier, så lenge du leter på rett plass. 👍

Anonymkode: 5ceeb...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Sly skrev:

Nei, da så... Jeg ser tjukke folk med kjæreste hele tiden, men det er kanskje noe spesielt med deg. Dette blir litt sånn: "Å, så fin du var i dag :)!" "Jasså, så du mener at jeg ikke var fin i går :angry:?"

Hvis noen sier du er fin idag, så mener de nettopp det. Du trenger ikke legge ord og spørsmål i munnen på dem, og ha kritiske tanker om bakgrunnen for at de gir deg et kompliment. Kjenner jeg blir sur av å bli mistenkeliggjort når jeg bare mener å være hyggelig med et kompliment. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvor gammel er du? Min opplevelse er at menn er ganske utseendefokuserte i 20-årene mens de blir mer opptatt av andre verdier når de blir eldre. De som har litt vett mellom øra i hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har aldri vært overvektig. Prøv igjen.

Anonymkode: 914c5...908

Tror den anonyme brukeren svarte en annen anonym bruker enn TS, som varierte i vekt. Ikke at kommentaren var noe hyggelig uansett, da.

TS: Skulle ønske du kunne vri fokus over på nåtiden og ta imot komplimentene i stedet for å tenke på hva folk ikke sa til deg før. Det ligger i fortiden. Du velger selv hva du vil ha fokus på nå- og hvordan du velger å tolke det fine folk sier til deg nå. Kanskje får du bare flere å velge imellom nå og må være mer kritisk før du finner en partner,men jeg tror i hvert fall du finner noen. Men da tror jeg det er lurt å tenke på hvordan du møter komplimentene du får og hva du legger i dem.

Anonymkode: ff259...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg skjønner deg TS. Jeg var veldig tynn i en periode fordi jeg var i et skikkelig usunt forhold og mista matlyst pga alle problemene med han jeg var sammen med. Jeg prøvde å hinte til folk om at jeg hadde det kjipt, men alle var så blenda av mitt nye, tynne åsyn at de bare klarte å se på det som var utenpå. Fikk komplimenter fra familie og forskjellige, spørsmål om hva som var hemmeligheten. Jeg tenkte i mitt stille sinn at det bare var å flytte inn med en manipulerende utro jævel, beste dietten ever. Da jeg fikk det bedre og ble rundere i kantene igjen, var mor mindre gira på å ta så mye bilder av meg og gi komplimenter i alle mulige plagg. Rimelig provoserende. Eneste som sa at jeg var for tynn og at hun ikke likte at jeg var så forandret som person, var en av mine beste og ærligste venninner; "Synes du er finest MED litt pupper jeg da" <3

Anonymkode: efab0...5bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...