Gå til innhold

Våkna av at jeg hørte noen puste ved siden av meg.


Anbefalte innlegg

Hei.

Igår natt, ca 10 minutter etter jeg sovnet, våkna jeg av at jeg hørte noen puste ekstremt tungt ved siden av meg.

Lurte fælt på hvem/hva dette var, før jeg til slutt bestemte meg for at det kanskje kunne være min egen pust.

Jeg kunne åpne øynene, jeg kunne se at jeg var i senga og alt jeg tenkte stemte overens med livet mitt. I drømmene mine stemmer ikke tingene så klart med det livet jeg lever, og jeg er veldig sjeldent i mitt eget hjem. Jeg er ofte på steder jeg ikke kjenner igjen i verden.

Etter at dette hadde foregått en stund, så bestemte jeg meg for å reise meg opp ellerno, men innså da at armene mine ble holdt fast. Jeg var ikke i stand til å bevege armene mine, det strittet imot! Jeg prøvde så hardt jeg kunne, men det gikk ikke!

Jeg fikk en type panikk, siden jeg både hørte en stemme ved siden av meg i min egen seng, mens jeg var våken, samtidig som armene mine helt tydelig ble holdt fast. 

I tillegg våkna jeg med erigert penis mens jeg hørte denne tunge pusten mens armene mine ble holdt fast.

Jeg snudde meg så rundt, etter å ha ropt etter hjelp, og da ble alt borte. Penisen ble slapp, pusten borte og jeg kunne bevege meg fritt. Som om noen lå bak meg og spoona meg, og forsvant med en gang jeg snudde meg mot personen. Forduftet på en måte.

 

Har noen en forklaring på dette, og har noen opplevd noe lignende?

Endret av UkjentN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, UkjentN skrev:

Hei.

Igår natt, ca 10 minutter etter jeg sovnet, våkna jeg igjen av at jeg hørte noen puste tungt ved siden av meg.

Lurte fælt på hvem dette var, før jeg til slutt bestemte meg for at det kanskje kunne være min egen pust.

Jeg kunne åpne øynene, jeg kunne se at jeg var i senga og alt jeg tenkte stemte overens med livet mitt. I drømmer stemmer ikke tingene så klart og jeg er veldig sjeldent i mitt eget hjem. Jeg er ofte på steder jeg ikke kjenner igjen i verden.

Etter at dette hadde foregått en stund, så bestemte jeg meg for å reise meg opp ellerno, men innså da at armene mine ble holdt fast. Jeg var ikke i stand til å bevege armene mine, det strittet imot!

Jeg fikk en type panikk, siden jeg både hørte en stemme ved siden av meg i min egen seng, mens jeg var våken, samtidig som armene mine helt tydelig ble holdt fast. 

I tillegg våkna jeg med erigert penis mens jeg hørte denne tunge pusten og armene mine ble holdt fast.

Jeg snudde meg så rundt, etter å ha ropt etter hjelp, og da ble alt borte. Penisen ble slapp, pusten borte og jeg kunne bevege meg fritt.

 

Har noen en forklaring på dette, og har noen opplevd noe lignende?

Høres veldig ut som søvnparalyse. Jeg har ikke opplevd det selv, men mange personer opplever dette en eller flere ganger i løpet av livet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, en gang. Helt grusomt. Ikke at noen pustet, men at noen holdt meg ned i senga og jeg ikke kunne røre på meg. Begynte å gråte i søvne. Kava så fælt at kjæresten kom inn og fikk vekket meg. Skikkelig vemmelig. Akkurat som noen satt over meg og holdt armene mine nede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvnparalyse og hypnagoge hallusinasjoner. Ikke farlig men kan være skummelt. Hatt det selv flere ganger, der jeg både hører, ser og føler ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mange ganger. Det er kjempeekkelt! Jeg tror jeg skal dø hver gang for man klarer ikke rope eller komme seg opp eller noen ting. 

Jeg får det når jeg har stor fysisk og psykisk belastning kombinert med lite søvn over tid. F.eks hvis jeg blir gående søvnløs 1 døgn eller 2, og blir veldig stresset i kroppen av mangelen søvn. Jeg får ikke sove ordentlig etterpå da selv om jeg har vært lenge våken. Jeg er på en måte for stresset. Da får jeg ofte det der når jeg først sovner..

Anonymkode: 7da91...483

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søvnparalyse eller kansje gjenferd :P

Anonymkode: 8cbb6...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
52 minutter siden, UkjentN skrev:

Hei.

Igår natt, ca 10 minutter etter jeg sovnet, våkna jeg av at jeg hørte noen puste ekstremt tungt ved siden av meg.

Lurte fælt på hvem/hva dette var, før jeg til slutt bestemte meg for at det kanskje kunne være min egen pust.

Jeg kunne åpne øynene, jeg kunne se at jeg var i senga og alt jeg tenkte stemte overens med livet mitt. I drømmene mine stemmer ikke tingene så klart med det livet jeg lever, og jeg er veldig sjeldent i mitt eget hjem. Jeg er ofte på steder jeg ikke kjenner igjen i verden.

Etter at dette hadde foregått en stund, så bestemte jeg meg for å reise meg opp ellerno, men innså da at armene mine ble holdt fast. Jeg var ikke i stand til å bevege armene mine, det strittet imot! Jeg prøvde så hardt jeg kunne, men det gikk ikke!

Jeg fikk en type panikk, siden jeg både hørte en stemme ved siden av meg i min egen seng, mens jeg var våken, samtidig som armene mine helt tydelig ble holdt fast. 

I tillegg våkna jeg med erigert penis mens jeg hørte denne tunge pusten mens armene mine ble holdt fast.

Jeg snudde meg så rundt, etter å ha ropt etter hjelp, og da ble alt borte. Penisen ble slapp, pusten borte og jeg kunne bevege meg fritt. Som om noen lå bak meg og spoona meg, og forsvant med en gang jeg snudde meg mot personen. Forduftet på en måte.

 

Har noen en forklaring på dette, og har noen opplevd noe lignende?

Incubus eller Succubus som var på besøk. Ta det som en ære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

Incubus eller Succubus som var på besøk. Ta det som en ære.

Hvorfor ære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
2 minutter siden, UkjentN skrev:

Hvorfor ære?

Akk.. MÅ man alltid poste ironiflagg på KG for at noen skal ta humoren...? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Akk.. MÅ man alltid poste ironiflagg på KG for at noen skal ta humoren...? 

 

Jaaa! 

Jeg er seriøs med dette her ass. Det var ubehagelig! 

Og umulig å vite med enkelte, spesielt med så korte svar. Er så mye forskjellige folk, og kunne lett vært noen som mente det var en ære å bli "utvalgt" ellerno sånt. Vanskelig å ta ironi fra ukjente folk, utifra et kort svar angående noe man ikke vet noe særlig om, i tillegg til at man ikke ser ansiktsutrykket til personen.

Så du mener det absolutt ikke er en ære da, hvis det var ironisk ment? Og hva mener du da med at det ikke er en ære?

Har du noe info som kan hjelpe meg med å finne ut av dette mysteriet?

Er ganske sykt å tenke på at jeg er helt sikker på at jeg faktisk var våken, og at jeg ikke kunne bevege armene mine oppover.  Og den forbannede pusten!! 

Alt var virkelig, var som om en usynlig person jeg ikke kunne føle, voldtok meg!

Endret av UkjentN
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
36 minutter siden, UkjentN skrev:

Jaaa! 

Jeg er seriøs med dette her ass. Det var ubehagelig! 

Og umulig å vite med enkelte, spesielt med så korte svar. Er så mye forskjellige folk, og kunne lett vært noen som mente det var en ære å bli "utvalgt" ellerno sånt. Vanskelig å ta ironi fra ukjente folk, utifra et kort svar angående noe man ikke vet noe særlig om, i tillegg til at man ikke ser ansiktsutrykket til personen.

Så du mener det absolutt ikke er en ære da, hvis det var ironisk ment? Og hva mener du da med at det ikke er en ære?

Har du noe info som kan hjelpe meg med å finne ut av dette mysteriet?

Er ganske sykt å tenke på at jeg er helt sikker på at jeg faktisk var våken, og at jeg ikke kunne bevege armene mine oppover.  Og den forbannede pusten!! 

Alt var virkelig, var som om en usynlig person jeg ikke kunne føle, voldtok meg!

Google. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Google. 

Har gjort det, men ønsker kontakt med noen som har opplevd det, så jeg kan finne ut om det er AKKURAT den samme opplevelsen. Noen jeg kan spørre spørsmål. Jeg har vanskelig for å tro at det bare er en hallusinasjon e.l, om alle opplever akkurat det samme. Ganske merkelig om alles fantasi skal jobbe helt likt. Spesielt når man aldri har hørt om fenomenet før man opplever det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, UkjentN skrev:

Har gjort det, men ønsker kontakt med noen som har opplevd det, så jeg kan finne ut om det er AKKURAT den samme opplevelsen. Noen jeg kan spørre spørsmål. Jeg har vanskelig for å tro at det bare er en hallusinasjon e.l, om alle opplever akkurat det samme. Ganske merkelig om alles fantasi skal jobbe helt likt. Spesielt når man aldri har hørt om fenomenet før man opplever det.. 

Jeg skjønner veldig godt at dette var en absurd og skikkelig ekkel opplevelse, men du vil neppe finne noen som har hatt den nøyaktige samme opplevelsen som deg. Søvnparalyse betyr at du både sover/drømmer og er våken samtidig. Du vil oppleve at det du kjenner, ser og hører er virkelig, selv om det egentlig er en drøm. Typisk er det at du ikke greier å bevege armer og bein. De som f.eks har opplevd å hatt besøk av romvesner på sengekanten, kanskje blitt undersøkt eller blitt gjort noe med av demoner eller utenomjordiske, har altså høyst sannsynlig opplevd søvnparalyse. Du kan lese masse om fenomenet på diverse info-forskningssider, og det finnes garantert forumer for dere som har opplevd dette.

Dette klippet jeg ut fra en av "forskning.no" sine sider.

Tre typer hallusinasjoner

Dataene til Sharpless kom fra mennesker fra mange ulike land. Hallusinasjonene de opplevde kunne deles inn i tre kategorier:

  • En inntrenger til stede
  • Trykk på brystet noen ganger fulgt av fysisk og/eller seksuelt overfall
  • Sveving eller ut-av-kroppen-opplevelser
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

1 time siden, UkjentN skrev:

Jaaa! 

Jeg er seriøs med dette her ass. Det var ubehagelig! 

Og umulig å vite med enkelte, spesielt med så korte svar. Er så mye forskjellige folk, og kunne lett vært noen som mente det var en ære å bli "utvalgt" ellerno sånt. Vanskelig å ta ironi fra ukjente folk, utifra et kort svar angående noe man ikke vet noe særlig om, i tillegg til at man ikke ser ansiktsutrykket til personen.

Så du mener det absolutt ikke er en ære da, hvis det var ironisk ment? Og hva mener du da med at det ikke er en ære?

Har du noe info som kan hjelpe meg med å finne ut av dette mysteriet?

Er ganske sykt å tenke på at jeg er helt sikker på at jeg faktisk var våken, og at jeg ikke kunne bevege armene mine oppover.  Og den forbannede pusten!! 

Alt var virkelig, var som om en usynlig person jeg ikke kunne føle, voldtok meg!

Nå har 99 prosent av alle i tråden svart søvnparalyse. Inkludert meg, nå. Søvnparalyse.

Anonymkode: 86482...2c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trimsi skrev:

Jeg skjønner veldig godt at dette var en absurd og skikkelig ekkel opplevelse, men du vil neppe finne noen som har hatt den nøyaktige samme opplevelsen som deg. Søvnparalyse betyr at du både sover/drømmer og er våken samtidig. Du vil oppleve at det du kjenner, ser og hører er virkelig, selv om det egentlig er en drøm. Typisk er det at du ikke greier å bevege armer og bein. De som f.eks har opplevd å hatt besøk av romvesner på sengekanten, kanskje blitt undersøkt eller blitt gjort noe med av demoner eller utenomjordiske, har altså høyst sannsynlig opplevd søvnparalyse. Du kan lese masse om fenomenet på diverse info-forskningssider, og det finnes garantert forumer for dere som har opplevd dette.

Dette klippet jeg ut fra en av "forskning.no" sine sider.

Tre typer hallusinasjoner

Dataene til Sharpless kom fra mennesker fra mange ulike land. Hallusinasjonene de opplevde kunne deles inn i tre kategorier:

  • En inntrenger til stede
  • Trykk på brystet noen ganger fulgt av fysisk og/eller seksuelt overfall
  • Sveving eller ut-av-kroppen-opplevelser

Takk :D

Har funnet en del historier som forteller at de også opplevde en pust ved siden av seg.

Pluss at de heller ikke kunne bevege armene. Og at de også følte av de var våkne, og tilstede i sitt eget rom.

Bare lurer på hvem denne personen som kommer, holder deg fast og puster deg i nakken, er, eller hvorfor så mange fantaserer seg frem til akkurat denne hendelsen. Du aner ikke hvor virkelig det føltes! 

Men tusen takk for info og tiden din. Du åpnet meg til perspektivet rundt at det kanskje ikke er så mange som har akkurat samme hendelse, men at det er det at man ikke klarer å bevege seg, at man på en måte blir holdt fast og ikke får gjort noe som er hovedkriteriene.

Bare føltes så ekkelt å legge sammen alle tingene, den tunge pusten, det at jeg følte tydelig at det var som om hendene mine ble holdt ned, slik at jeg såvidt ikke klarte å riste meg løs av taket jeg følte noe hadde over meg. Var virkelig som om en usynlig person man ikke kan ta på, men som kan ta på deg, lå oppå meg og holdt rundt meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Nå har 99 prosent av alle i tråden svart søvnparalyse. Inkludert meg, nå. Søvnparalyse.

Anonymkode: 86482...2c1

Har forstått dette :P

Men jeg lar ikke denne forklaringen av "søvnparalyse" stoppe meg fra å prøve å finne en dypere grunn for det som skjedde, og hvorfor det skjer.  Er bare nysgjerrig på å komme dypere, og å høre fra andre som det går ann å snakke med. Har forstått at det i hovedsak dreier seg om en søvn paralyse.

Endret av UkjentN
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, UkjentN skrev:

Har forstått dette :P

Men jeg lar ikke denne forklaringen av "søvnparalyse" stoppe meg fra å prøve å finne en dypere grunn for det som skjedde, og hvorfor det skjer.  Er bare nysgjerrig på å komme dypere, og å høre fra andre som det går ann å snakke med. Har forstått at det i hovedsak dreier seg om en søvn paralyse.

Googler du søvnparalyse får du opp en rekke ting som kan hjelpe med å forklare det. Kort fortalt hjernen din drømmer fremdeles mens du er våken fordi du våknet på feil tidspunkt. Kroppen din er paralysert, noe den er under diverse søvnstadier så du ikke skal løpe rundt og leve ut de tingene du drømmer.

Anonymkode: 86482...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...