Gå til innhold

Ekspertene advarer: - IKKE kjeft på andres barn


Gjest Eugene Onegin

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du klikker av det så burde du søke hjelp. 

Anonymkode: a99d9...3d1

Hvorfor det? Foreldre kan holde styr på unga sine. Har opplevd flere ganger at de gir f så da sier jeg fra. Norske unger mangler folkeskikk. Burde lære av franske. 

Anonymkode: 9fe60...420

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Aye skrev:

Ja. Er ikke redd å bruke munnen min.

Da antar jeg at du tåler og bli kjeftet på av andre om de mener at du ikke oppfører deg. 

 

Jeg mener du er vel ingen hykler er du ?

Anonymkode: a99d9...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solavskjerming

Håper andre irettesetter mine barn dersom de gjør noe galt når jeg ikke er tilstede. Om de irettesetter når jeg er tilstede er også greit dersom det faller seg naturlig. Barna har godt av å lære at andre kan reagere på det de gjør.

Men å kjefte og rope er ikke greit. Derimot å være streng og tydelig er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til må man veie ting opp mot hverandre..

Hvis feks. et barn er slemt med et annet barn vil det være værre for barnet som blir plaget at ingen voksne sier noe enn det det er for den andre å bli snakket til.. tenker nå jeg da.. 

Anonymkode: cfbb9...1f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at noen andre eksperter har sagt det totalt motsatte... Når det er sagt. Bullshit. Klart man må irettesette barn om de oppfører seg dårlig selv om det ikke er ens egne..

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige vinter når jeg var ute og gikk tur, så møtte jeg noen snørr-unger fra en barneskole som kastet snøballer og ropte kallenavn og skjellsord mot folk som gikk forbi. Jeg dro med en av de eldste ungene til foreldrene dens, og sa at de fikk begynne å oppdra snørr-ungene sine. Men da var det JEG som fikk kjeft, og hvordan vågde jeg liksom å klage over hvordan barna deres oppførte seg - eller hvordan barneoppdragelsen deres var?

Snørr-ungen ble sikkert  sittende igjen med det inntrykket av at det var JEG som hadde gjort ett eller annet feil i den saken, og at de liksom hadde all mulig "rett" til komme med stygge kommentarer mot folk de ikke kjente...

Anonymkode: 80eda...b8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Eugene Onegin skrev:

Når vokste du opp ?

 

Uansett hvordan man behandlet barn før i tiden var direkte skammelig. Man trenger en mellomting. Det går fint an å lære barn og oppføre seg uten at man gir dem juling.  Man trenger ikke banke opp barn for å lære dem hvor grensen går.

Men jeg er enig i at i dag lar foreldre barna komme unna med alt for mye. 

 

Men voksne mennesker skal ikke banke opp barn.  Er det et samfunn du vil leve i at man lærer unger at om folk ikke gjør nøyaktig det du vil så kan du slå dem halt ihjel ?

 

 

Alle barn fikk ikke rundjuling før i tiden. Klaps og ørefik og ris på rumpa var ikke ansett som barnemishandling den gangen det er sant. Men tror likevel ikke det dermed er sagt at alle foreldre slo barna halvt ihjel av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Onegin
16 minutter siden, Maleficenta skrev:

Alle barn fikk ikke rundjuling før i tiden. Klaps og ørefik og ris på rumpa var ikke ansett som barnemishandling den gangen det er sant. Men tror likevel ikke det dermed er sagt at alle foreldre slo barna halvt ihjel av den grunn.

Jeg satt det litt på spissen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...