Gå til innhold

Hvor lang tid tok det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 

Vi har tenkt å starte opp med å få barn, men jeg lurte litt på hvor lang tid tok det for dere andre å ble gravid første gang, andre gang og osv?

Hadde dere problemer underveis i svangerskapet, evt hva? og hvor lenge varte det?

Anonymkode: 40c67...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For oss tok det vel 9 måneder. Jeg trur hovedgrunnen til det er at vi bommet på eggløsningen hver måned.

Jeg hadde hyperemesis tidlig i svangerskap og ble sykemeldt pga det i uke 5 (tvilling svangerskap). I uke 9 fikk jeg diabetes og da ville legen sykemelde meg ut svangerskapet ettersom jeg hadde en fysisk jobb med mye stress. Jeg fikk tidlig bekkenløsning og hadde vansker med å gå når jeg nærmet meg termin. De sier at gravid plager pleier å bli forsterket i tvilling svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen ble jeg gravid etter tre mnd. Andre gangen klaffet det på første forsøk, men ble oppdaget MA i uke 9. Tok nye tre mnd før jeg ble gravid igjen. Har superenkle svangerskap. Null plager første gang og denne gangen blir jeg bare ekstra sliten og får fortere vondt i ryggen. Har gode gener, mamma hadde helt like svangerskap :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang brukte vi 5 prøveperioder. Andre gang satt den på første forsøk. Jeg har hatt milde til moderate plager i mine svangerskap. Er bare i uke 9 med mitt andre barn nå, men med førstemann var første trimester verst med mye slitenhet og kvalme. Opplever mye av det samme nå, selv om kvalmen er litt mildere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann ble lagd med p-piller innabords :P andre satt en måned etter pilleslutt mens vi (prøvde å) hoppe av i svingen:fnise: svært fruktbar? Første hadde jeg hyperemesis og var mye innlagt og syk fram til fødselen. Denne gangen har jeg vært en del dårlig men ikke i nærheten av sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt gravid på første forsøk to ganger. Men hadde ikke brukt p-piller, brukte babycomp, og det tror jeg har noe å si. Derfor visste vi også at jeg hadde eggløsning. Hormoner som må ut av kroppen før den kan bli gravid, som fra p-piller, tror jeg gjør at det kan ta litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte to pp første gong, men mista.  Etter det gjekk det på første forsøk alle tre gongane... (Men det er nok ikkje heilt normalt... ) 

Anonymkode: 93ff8...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite plager i alle svangerskap,  men ganske trøtt dei første tre mnd. 

Anonymkode: 93ff8...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid i 4 prøveperiode, hadde da sluttet på p-pillen ca et halvår før og hoppet av i svingen (det ville vært helt greit om vi ble gravid fra den dagen jeg sluttet, vi ville bare helst vente til etter bryllupet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte omtrent 16 mnd tilsammen. Hadde en kjemisk graviditet og en SA innenfor disse månedene også. Ble 12 prøveperioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid to måneder etter at jeg tok ut spiralen, uten at vi prøvde aktivt eller hadde sex unormalt ofte.

Anonymkode: 00117...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ca 5 mnd etter pilleslutt. Hadde ingen plager bortsett fra at det var tungt de 2 siste ukene.

Anonymkode: 66947...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 22 måneder. Det var 13 prøveperioder, men 2-3 mnd var ikke med pga bortreist ved eggløsning. Og mange måneder gikk bort underlivsoperasjoner, hormonbehandling, 1 graviditet som ble mistet i første trimester mm. Babyen kom på 3. prøverørsforsøk. 

Svangerskapet var flott, en del kvalm fra uke 7-13, noen av dagene med hyppig oppkast, og hadde ikke så mye energi etter jobb. Jeg hadde også dager med kvalme og oppkast spredt gjennom hele svangerskapet, men de fleste dagene var jeg i god form. Hadde småblødninger i første trimester, det var stressende pga redsel for å miste.

Ønsker meg et svangerskap til.

Anonymkode: bb7cb...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble gravid uplanlagt første gang (hadde sex en gang den måneden da mannen var mye bortreist pga jobb), andre gangen ble det på første forsøk, men mistet.

i begge svangerskapene har jeg vært skikkelig trøtt i starten og kvalm/uvel, ikke sånn at jeg kastet opp men måtte ha sukkertøy i vesken konstant.

Anonymkode: 04894...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble gravid ved første forsøk. Var kjempe dårlig fra uke 6 - 12 men det gikk heldigvis over. Jobbet som vanlig til jeg gikk ut i perm 3 uker før fødsel. Ingen komplikasjoner eller plager utenom det "vanlige" men helt overkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 svangerskap, tok ca 1 år før jeg ble gravid. Lett svangerskap, ingen plager, jeg var i fin form hele veien.

2. svangerskap, gravid på første forsøk, kvalm døgnet rundt fra uke 5-9. Mye trøtt og sliten, tyngre i kroppen(antegeligvis fordi svangerskapene var nokså tette og jeg var sliten fra før når jeg ble gravid igjen)

3 svangerskap, også gravid på første forsøk. I fin form og uten plager til ca halvveis, da begynte bekkenplagene å melde seg. Ble veldig plaget og sykemeldt fra uke 28. Siste trimester var tungt og langt pga mye vondt i bekkenet. Følte jeg hadde energi og overskudd, fikk bare ikke utnyttet det.

Anonymkode: 61c42...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for dere tok dere tid til å svare :D blir spennende å se fram over hvordan det går :D

Anonymkode: 40c67...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 mnd første gang, endte dessverre med MA, og så 6 mnd etter det igjen... :) 

Anonymkode: fa265...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1: Gravid på pp5, endte med SA i uke 11, gravid på pp2 etter SAen. Tok omtrent ett år til sammen.

Nr 2: Tok ett år denne gangen også, men ingen SA i det minste,

Nr 3: Satt på første forsøk. 

 

Hadde høyrisikosvangerskap pga kronisk sykdom alle gangene og det krevde veldig tett oppfølging, men ingen problemer i forhold til det, Veldig sliten med nr 2 og veldig kvalm med nr 3. Forferdelig halsbrann med alle tre.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tre satt på første forsøk. De er født i samme måned med to års mellomrom. Hadde veldig enkle svangerskap uten noen antydning til kvalme. Hadde litt bekkenløsning de siste ukene. 

Anonymkode: a6749...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...