Gå til innhold

Suppleringsopptaket i dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håpet er ute, ja. På forsida mi nå så står det ikke "suppleringsopptaket er beklagligvis forsinka etc etc" men bare den vanlige teksten. Så nå tror jeg at jeg skal legge meg i en hule og ta ei lita lur i et lita år:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Bonobo skrev:

Håpet er ute, ja. På forsida mi nå så står det ikke "suppleringsopptaket er beklagligvis forsinka etc etc" men bare den vanlige teksten. Så nå tror jeg at jeg skal legge meg i en hule og ta ei lita lur i et lita år:) 

Trist å høre at du ikke kom inn, Bonobo! :( Men du KAN jo fortsatt ha sjangs frem til skolestart. Krysser fingrene for at du kommer inn! Jeg kom inn mot ABSOLUTT ALLE ODDS. Er totalt sjokkskadet. Så alt kan skje!! Tvi tvi! :D

Anonymkode: 3ddf3...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke noe  "suppleringsopptaket er beklagligvis forsinka etc etc"  på min side heller, men håper jeg får svaret jeg er ute etter på onsdag hvertfall.

Jeg har heller ikke fått noe sms/email at jeg kom inn på mitt 1års studie som jeg har blitt tilbudt.

Endret av Andersg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så merkelig. 

Poenggrensen for mitt studie var 43. Jeg søkte da med god margin til min egen poenggrense.. (44,7)

Plutselig var poenggrensen 46,8 etter årets opptak. Da ble det plutselig et skudd i blinde.. 

Synes systemet er litt dumt, da det blir utrolig misvisende. 

På mitt studie er det 1384 kvalifiserte søkere på venteliste. 

Anonymkode: 3d80e...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er så merkelig. 

Poenggrensen for mitt studie var 43. Jeg søkte da med god margin til min egen poenggrense.. (44,7)

Plutselig var poenggrensen 46,8 etter årets opptak. Da ble det plutselig et skudd i blinde.. 

Synes systemet er litt dumt, da det blir utrolig misvisende. 

På mitt studie er det 1384 kvalifiserte søkere på venteliste. 

Anonymkode: 3d80e...df7

Det er jo ikke misvisende. Snittet i fjor var snittet i fjor, og man kan ikke belage seg på at det forblir uendret fra år til år.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn på et årstudie hvor jeg sto som nr 21 på venteliste etter hovedopptaket. Sjekket bare for moro skyld etter å ha lest denne tråden. Har bekreftet, fått både mail og sms, men er nesten urolig for at det har skjedd en feil den veien. Ved hovedopptaket sto det at poengrense i kvote var 49,7 mens jeg hadde 49,1. Nå sto det at poenggrense i kvote var 48. Da er det bare veldig mange som har kommet inn på sitt førstevalg i suppleringsopptaket da? Håper ikke det har skjedd en feil.

Anonymkode: 9437e...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom inn på et årstudie hvor jeg sto som nr 21 på venteliste etter hovedopptaket. Sjekket bare for moro skyld etter å ha lest denne tråden. Har bekreftet, fått både mail og sms, men er nesten urolig for at det har skjedd en feil den veien. Ved hovedopptaket sto det at poengrense i kvote var 49,7 mens jeg hadde 49,1. Nå sto det at poenggrense i kvote var 48. Da er det bare veldig mange som har kommet inn på sitt førstevalg i suppleringsopptaket da? Håper ikke det har skjedd en feil.

Anonymkode: 9437e...b2b

Poenggrensen vil jo synke etter hovudopptaket, når andre takker nei, og lista forflyttar seg nedover, så vil jo nødvendigvis også snittet synke også. Så det stemmer nok at du har kommet inn. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er så merkelig. 

Poenggrensen for mitt studie var 43. Jeg søkte da med god margin til min egen poenggrense.. (44,7)

Plutselig var poenggrensen 46,8 etter årets opptak. Da ble det plutselig et skudd i blinde.. 

Synes systemet er litt dumt, da det blir utrolig misvisende. 

På mitt studie er det 1384 kvalifiserte søkere på venteliste. 

Anonymkode: 3d80e...df7

Poenggrensen tilsier jo kun hva slags poengsum den siste personen som fikk tilbud hadde. Det er overhodet ikke merkverdig at denne poengsummen endrer seg fra år til år. Det avhenger av hvor mange som søker og hva slags poengsum søkerne har. 

Anonymkode: 03761...ce7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva snittet på medisin ved UiB ble etter suppleringsopptaket? :-) 

Anonymkode: bcd26...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...