Gå til innhold

Sjeselong eller 3 seter sofa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en 3 seter sofa med sjeselong... Men kanskje litt mer  praktisk med en ordinær 3 seter i forhold til gjester og sitteplasser. Det Hva tenker dere?

Anonymkode: c6fb1...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange sovesofaer har 2+sjeselong nå for tiden og alle de store kjedene har sånne til rett under 5000. Var og så på sånne på onsdag. Men prøvesitt dem, for en var veldig grunn i forhold til de andre, så jeg kunne ikke sitte i favorittstillingen med beina oppi sofaen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, sofie777 skrev:

Mange sovesofaer har 2+sjeselong nå for tiden og alle de store kjedene har sånne til rett under 5000. Var og så på sånne på onsdag. Men prøvesitt dem, for en var veldig grunn i forhold til de andre, så jeg kunne ikke sitte i favorittstillingen med beina oppi sofaen.

Takk for svar. Nå er ikke sovesofa et alternativ for meg, prisen har heller ikke betydning. Prissjiktet mitt er mellom 20 og 30 000. Spørsmålet er om en 3 seter med sjeselong er mindre praktisk mtp hvor mange som kan sitte i sofaen når det er gjester kontra en 3 seter 

 

 

Anonymkode: c6fb1...d51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare du som bestemmer hva som er viktigst for deg? For meg var valge enkelt, da jeg liker å sitte med beina oppe, så ble det sofa med sjeselong. Vi har gjester kanskje en gang i måned - familie som kommer på besøk - som er jo ganske ofte men vi selv sitter i sofa hver eneste dag! så hvordan vi bruker sofa er for meg mye viktigere enn hvor mange gjester vi kan få oppå sofa. Når gjestene er her, sitter vi mye ved spisebordet uansett, man sitter jo sjeldent sammen med gjester og ser på TV..

Anonymkode: 0373a...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 seter med sjeselong siden eg ønsket sjeselong. Ugh, angrer på det kjøpet. Sofaen er god å sitte i, men sjeselong-delen er vanskelig å bruke på ein komfortabel måte dersom man skal ha puter i sofaen også. Ved besøk blir dessuten sjeselongen bare i veien, for den tar opp beinplass. Noen kan sitte på den selvsagt, men da har de ikkje ryggstøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du bør kjøpe for å bo, ikke for å ha gjester :)

Jeg en 3-seter, uten sjeselong. Den er litt i underkant av 3 meter lang, så helt opp til 4 personer kan sitte i den ganske greit. Vi supplerte heller med to fine stoler ved siden av, og så har vi IKEA-krakker stablet i boden hvis vi trenger flere sitteplasser. 

Når det er sagt, så sier det seg jo selv at det vil være plass til flere i en sofa med sjeselong enn en uten. En 3-seter med sjeselong er jo mer sofa - selv om den har en del uten ryggstøtte. De fleste vennene mine har sofa med sjeselong, og hos dem sitter vi fort 5-6 personer i en 3-seter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...