Gå til innhold

Duk til stuebordet med strikkant?


Polly Ester

Anbefalte innlegg

Håper noen er bedre på google enn meg i dette her, jeg fikk bare opp strikkeoppskrifter eller vanlige duker da jeg søkte.

Jeg er på utkikk etter en duk til stuebordet mitt som ikke bare ligger løst på bordet, for det blir bare til at duken blir dratt hit og dit og ligger rart osv osv

Jeg vil ha en duk som dekker hele bordet fordi det ikke er så veldig lekkert å se på, og vil ha en som jeg kan feste på en måte på bordet, og da tenker jeg at det hadde vært fint med duk og strikk under som holder duken på plass.

Hvis noen vet om andre muligheter enn strikk så er jeg takknemlig for tips til det. Eller da duk med strikk da... 

Str. på bordet er 80 x 150 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Polly Ester skrev:

:fnise: Ja, det blir lekkert på stuebordet. 

 

Du legger den vanlige duken oppå lakenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha laken med duk oppå. Jeg vil ha en duk som dekker bordet og ligger stramt over som om det skulle vært et stretchlaken.

Strechduk på en måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duk du liker og stiftemaskin.

Anonymkode: 26e1f...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med sånne elastiske bånd med klyper i hver ende? Husker ikke hva de heter. Sånne barn bruker for å ikke miste vottene.

Endret av LittleBabyBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiftemaskin var kanskje en smart idé. Det skal jeg prøve ut. :) 

Ei venninne nevnte sånne lodd som gjør at duken henger på plass med klyper på, om det var det du tenkte på @LittleBabyBlue? Jeg ser for meg at det er sånne som vi hadde på duken på verandabordet før i tida, og det er ikke så pent å ha inne, syns jeg. 

 

Endret av Polly Ester
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fan av lodda jeg heller. Ikke de sakene som man skyver på heller, sånn hvit plastsak. Tenkte på sånn barn bruker på votter. Er en elastisk strikk med en klype i hver ende. En sånn i hvert hjørne, kanskje mekke noen lengre selv så det ligger pent på langsidene. Da kan du kjøpe vanlige duker. Det finnes duker med strikk, men har kun sett de i uteduker, type vinyl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, nå skjønte jeg hva du mente. 

Takk for tips, skal se hva jeg finner ut av etterhvert. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange fine voksduker som ikke ser plastikkaktige ut. Hva med en sånn + stiftemaskin? Hvis ikke bordet er pent så er det vel helt greit å stifte litt under bordplaten ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten stifte fast på undersiden, eller slike laken-strikker. Jeg kjøpte lakenstrikk på Jysk, bare kjøp noen pakker, og så spenner du fast duken til bordet :) 

Eller så må du til å sy, men ser for meg at det er en krevende sak.

ps! det jeg kaller lakenstrikk, er strikk med klype i hver ende, beregnet på å holde lakenet på plass. Litt lengre de enn votte-strikk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...