Gå til innhold

Solkrem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye solkrem bør man smøre i ansiktet for å få angitt faktor? Noen sier en spiseskje og andre har jeg hørt sier det kan være lurt å smøre dobbelt så man vet man har tatt nok. Kan noen anbefale en solkrem? Er på ferie og cliniderm solkremen begynner å gå tom. Ser de selger Avene, Eucerin og La roche posay her. Trenger en parfymefri solkrem som ikke gjør meg hvit. Lurer og på om noen har prøvd noen av avene sine renser? Begynner å gå tom for det også. :P Bruker fra før Eucerin sine kremer. Bytter på aquaphorin og dermopurifyer. Er fornøyd men hørt mye bra om Avene.

 

Anonymkode: 297b7...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og et spm til. De sier man skal unngå å eksponere solkrem for varme. Hva gjør man når man har med solkrem på stranda? 

Anonymkode: 297b7...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor mye solkrem jeg bruker i ansiktet jeg....tar bare en god klæsj i hånda og gnur inn. 

Bruker alltid minimum faktor 30 i ansiktet, foretrekker dermalogica sin. 

Men av de du ramser opp så har jeg brukt Avene sin og var greit fornøyd med den. Ikke den beste jeg har brukt.

Ingen parfymeri i nærheten der du kan kjøpe Bioterme sin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, parfymeri er det mye av. :-) Men er ikke Bioterme et veldig parfymert merke? Tåler ikke parfyme. :/

Anonymkode: 297b7...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, der er vel endel ugreie ingredienser i ansiktsolkremen til Bioterme.. Personlig så er jeg supersensitiv i ansiktet, har fuktfattig og sensitiv hud, men de gangene jeg har gått tom for dermalogica så har bioterme vært et greit alternativ siden det bare er snakk om morgenen i noen få dager. 

Tenkte kriseløsning her når jeg tipset deg om solkremer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips! :-) Jeg og har nokså sensitiv hud i ansiktet. Nå for eksempel har jeg vasket ansiktet to ganger med vanlig rens og vannet i springen (inneholder sikkert klor) istedet for flaskevann som jeg vanligvis buker og merker huden kjennes stram ut. 
Det er typisk min hud å reagere fort på slike ting. :/ 

Jeg har lenge brukt dermalogica selv, men begynte å reagere på active moist av alle ting og dessuten synes jeg merket er meget dyrt hvis man kan få gode produkter til en rimeligere penge på apotek. 

Anonymkode: 297b7...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får flakkete og røde områder i ansiktet (kinnbein og panne) når jeg bruker noe jeg ikke tåler, samt ansiktet føles for stramt ut. Rødblusset hud. 

Har i en lengre periode nå brukt serien Dr Dennis Gross http://no.feelunique.com/brands/dr-dennis-gross-skincare?gclid=COPG45Timc4CFQXncgod9NgBDA

Anbefaler den på det sterkeste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, kanskje jeg skal sjekke ut den. Takk! :-) 
Jeg bruker eucerin aquaphorin nå og den kjennes helt grei ut. Har og snust en del på la roche posay produktene. Spesielt toleriane serien... Den for normal til kombinert hud. Jeg har fet hud, men har ikke alvorlig akne, men plaget av sorte prikker og store (etter min mening) porer. Er veldig nøye på at solkremer og kremer skal være uparfymerte. Samt oljefri sminke. 

Gjør ikke noe at det er litt olje i fuktighetskremen så lenge solkrem og sminke er oljefri slik at det ikke blir "lag på lag".
 

Anonymkode: 297b7...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...