Gå til innhold

Er dette greit? Vold i forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

58 minutter siden, litlameg skrev:

Jeg har da aldri sammenlignet slapping og slag? Jeg punkterte bare fakta om at begge deler er vold og dermed mot den norske lov. Dette er vel et forum hvor jeg kan ytre min egen mening? Jeg har verken brutt regler her inne eller den norske lov så du burde roe deg ned. Jeg beklager at du har opplevd det du har, men jeg har da opplevd vold selv? Jeg kan vel ha min egen mening og støtte den norske lov. Etter min mening er det dumt at hun skal slappe han, selv om mannen var slik. Det er min mening, og den norske lov. Jeg slo aldri til min mishandler, og angrer ikke ett sekund. Du skal få mene det du vil, men for guds skyld, la meg ha min mening.

Bra. Ja det skal du selvfølgelig lov å ha. Mitt innlegg I større grad ment til andre her på I tråden ser jeg.

Anonymkode: d760a...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for avsporinger, hets og oppfordring til voldshandlinger, samt svart til dette. -Saraby, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er greit at du slår og unnskylder det med at du var fortvilet og/eller sint i forkant. Det er direkte skummelt med mennesker som prøver å forsvare sine voldshandlinger på den måten.Det er aldri greit å unnskylde slike handlinger, uavhengig av hvor "lett" eller "hardt" man slår en person. Generelt det å forsvare slike voldshandlinger, fordi man kun slår en gang selv og det ikke er særlig hardt. Det verste med vold, er hvordan den påvirker andre psykisk. Det er ikke selve volden som er det verste, det er hvordan det får en til å føle seg i etterkant. Ydmyket og tråkket på.

Bare får meg til å tenke på de av dem som mener at menn tåler å bli litt klapset innimellom, fordi de som regel er større og sterkere enn jenta. Det er aldri greit å bryte ned et annet menneske på den måten. 

Det er heller ikke greit at han slår deg, for det påvirker på eksakt samme måte tilbake. Man blir bare nedbrutt psykisk av vold. Om dere to har tenkt å holde sammen, er det viktig at dere begge jobber med å kontrollere sinnet og å kommunisere bedre dere imellom. Om det er slik at mannen din gjentatte ganger sårer deg med ord eller handlinger, så er det nok best å tenke på å komme seg videre. Mennesker med null selvinnsikt kommer ikke til å klare forandre seg, dessverre. Man kan heller ikke forandre andre mennesker, det må de gå inn for å gjøre selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overhodet ikke greit! I dette tilfelle har mannen startet med å såre dama, hun fiker  til han i fortvilelse og han denger henne flere ganger. Nei. Han er i en maktposisjon i kraft av å være større og sterkere og han misbruker denne makten.

Anonymkode: c057e...81f

Æsj for en kvalm holdning, å mene det er greit for en dame å ty til vold fordi han har såret henne?

uansett, synes begge virker å ha sinneproblemer og løser det ved å ty til vold, disse to har ingenting med hverandre å gjøre og bør komme seg mangt vekk fra hverandre. Synes også begge burde anmelde hverandre, så kan folk være litt mer obs på hva slags damer/menn de involverer seg med, å ty til vold uansett grunn og uansett kjønn er noe av det verste man kan blande seg i.

Anonymkode: fe2b7...fe4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...