Gå til innhold

Er dette greit? Vold i forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke poenget med disse trådene om "er dette greit". Tror trådstarter i alle trådene jeg har lest er utmerket klar over at gitt situasjon ikke er greit. Dette gjelder for denne tråden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, herremann skrev:

til TS, hva synes du om denne historien:

jeg står i kø for nattmat på byen. bak meg står en kar som er dobbelt så stor.
jeg synes han er frekk i kjeften, så jeg velger å slå til han.
han slår meg så tilbake 4-5 ganger.

hvem har "feil" her?

I dette tilfellet er det utroskap og lyging, jeg syns ikke det og det du sier kan sammenlignes.

Anonymkode: e1aad...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

I dette tilfellet er det utroskap og lyging, jeg syns ikke det og det du sier kan sammenlignes.

Anonymkode: e1aad...1c1

utroskap og løgn. i all verden snakker du om? har snakker vi om en slåsskamp på byen,

kan legge til at med "jeg" så er det viktig å påpeke at jeg er en mann.

Endret av herremann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, herremann skrev:

utroskap og løgn. i all verden snakker du om? har snakker vi om en slåsskamp på byen,

kan legge til at meg "jeg" så er det viktig å påpeke at jeg er en mann.

Det er annerledes med en som er frekk mot deg på byen og en ekteman som har vært en utro løgner og derfor mener jeg at det ikke kan sammenlignes. 

Anonymkode: e1aad...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, herremann skrev:

"slo tilbake 4-5 ganger med full styrke".
da hadde du blitt innlagt på sykehus med alle slags skader og politiet hadde automatisk blitt tilkalt.

jeg forstår at en person forsvarer seg selv når man blir overfalt.
du er en voldelig person og bør skamme deg. hvis noe som helst bør han anmelde deg for overfall.
tenk å måtte leve med en voldelig partner som deg. kan aldri vite hva slags utbrudd du får mot parneren eller barna i fremtiden.

 

Jeg ville ikke forsvart vold mot hverken menn eller kvinner, men hun burde jo tydeligvis tenke seg om, hun også, når hun slår først. Selv om partneren min hadde vært mann, så hadde jeg da aldri lagt en voldelig hånd på ham, med mindre det hadde vært absolutt nødvendig. Selv om utroskap er aldri så krenkende. Selv det at jeg at jeg er kvinne, og mest sannsynlig svakere enn menn flest, gjør det jo ikke automatisk greit å gjøre hva som helst. Jeg er likevel enig i at det virker litt drøyt å slå fire fem ganger tilbake over et enkelt slag i ansiktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er annerledes med en som er frekk mot deg på byen og en ekteman som har vært en utro løgner og derfor mener jeg at det ikke kan sammenlignes. 

Anonymkode: e1aad...1c1

aha. men uansett hva grunnen måtte være.
jeg støtter ikke vold. uansett.
du som er halvparten så står, det blir litt som å leke med ilden.

gjør det fornuftige. bli kvitt karen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Forundret.. skrev:

Kanskje ikke greit?? 

Altså, det er ikke greit å klapse til mannen samme hva. Føler man for det så slår man heller med kjeften!

Og det er hvertfall ikke greit at mannen tar igjen med flere slag. Skulle han i det hele tatt ikke klart å styre seg så hadde det vært galt nok å gi et klaps i retur.

Du burde nok lese innlegget om igjen😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Vold er absolutt IKKE greit, om den så blir utøvd av mannen eller kvinnen.  

Kvinnen som beskrevet i hi, burde heller ha gått verbalt til angrep dersom behovet var så stor for å gå til fysisk angrep, og mannen skulle heller ikke å gitt flere klask tilbake! En sånn situasjon ser jeg for meg blir bare hisset opp med enda mer av hevngjerrig aksjon mellom hverandre, at ingen av partene i det forholdet bør bli værende! Så nei, absolutt ikke greit at kvinnen klappet til mannen, og i hvertfall ikke greit at mannen tok igjen flere ganger igjen med enda mer styrke. 

Når jeg tenker meg om, er det mange menn som blir utsatt for mishandling av kona/kjæresten, bare at vold mot menn ikke er like omtalt i media, som når det gjelder kvinnemishandling. 

Dersom behovet for å bruke fysisk makt mot hverandre er i et forhold, da avslutter man heller forholdet. Det er ikke noe som heter å "å ta igjen" når det gjelder fysisk vold og makt, da kommer man seg heller til helvetes vekk fort som fy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er verst da. Å klapse til først eller slå mange ganger tilbake? Føler ikke at jeg kan si noe når jeg klapset han først.

Anonymkode: e1aad...1c1

Slår du uten å forvente og bli slått tilbake?

Er det fordi at du venter at andre skal vise tilbakeholdenhet, er det derfor du slår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du syns det er greit at mannen tar igjen med dobbel styrke og slår 4-5 ganger på et klaps fra en dame? 

Anonymkode: c8553...93c

Selvsagt er vi alle for full likestilling.

Hvorfor liker du å slå mennesker som ikke slår tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som mann forventer og ser på det som svært sannsynlig at alle beina i kroppen min hadde blitt knekt og at jeg hadde blitt banket til jeg var døden nær om jeg gikk opp til Mike Tyson å slo han. 

Derfor ville jeg visst bedre enn å slå Mike Tyson, for det får konsekvenser. 

Det hjelper ikke at jeg er fysisk mindre og svakere enn godeste herr Mike Tyson. Han ville allikevel slått meg til månen 

 

Endret av WubWub
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke noen omstendigheter som rettferdiggjør at en mann legger hånd på en kvinne noensinne. Han burde ha forlatt "åstedet" og ts bør forlate ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, waco skrev:

Selvsagt er vi alle for full likestilling.

Hvorfor liker du å slå mennesker som ikke slår tilbake?

Det er ikke likestilling at mannen slår tilbake dobbelt så mange ganger og dobbelt så hardt. Likestilling som du kaller det ville vært at mannen slo tilbake med samme mynt. 

Jeg slår ikke mennesker så noe svar på spørsmålet ditt har jeg ikke. 

Anonymkode: c8553...93c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen burde dumpe henne.

Anonymkode: 7caaa...557

Hadde nok vært den beste løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen burde dumpe henne.

Anonymkode: 7caaa...557

Så hun har gjort det verste med sitt ene klaps mot hans utroskap og fire-fem knyttneveslag ?

Anonymkode: e1aad...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hun har gjort det verste med sitt ene klaps mot hans utroskap og fire-fem knyttneveslag ?

Anonymkode: e1aad...1c1

Ja hvorfor skal man være sammen med en sånn dame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke greit. Det er ikke greit at hun klapset til han og det er ikke greit at han slo henne. Så lenge det ikke er snakk om selvforsvar så skal man ikke slå eller bruke vold. I og med at det han gjorde har et mye større skadepotensial enn det hun gjorde så syns jeg han er verst, men det forholdet høres så pass destruktivt ut at jeg syns de bør takke for seg og gå hver til sitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...