Gå til innhold

Er dette greit? Vold i forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis mannen i forholdet har gjort eller sagt noe fryktelig sårende til damen, og damen blir så fortvilet og sint at hun klapser til mannen med flat hand, er det greit at mannen slår tilbake fire-fem ganger med full styrke når han er mye større og sterkere enn henne? Er det greit å ta igjen dobbelt eller mer? Jeg vet at det ikke er greit å slå i utgangspunktet, jeg er bare interessert i å vite hva folk mener om å ta igjen med flere ganger styrke og intensitet. 

Anonymkode: e1aad...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke greit og kvinnen bør forlate han umiddelbart og aller helst anmelde det i tillegg. 

Endret av WubWub
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke greit! I dette tilfelle har mannen startet med å såre dama, hun fiker  til han i fortvilelse og han denger henne flere ganger. Nei. Han er i en maktposisjon i kraft av å være større og sterkere og han misbruker denne makten.

Anonymkode: c057e...81f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold er aldri greit, uansett hvor "god" grunn man har. Om så hun slo først. Han burde heller forlate henne enn å slå henne.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er på ingen som helst måte greit å slå tilbake med dobbelt styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er verst da. Å klapse til først eller slå mange ganger tilbake? Føler ikke at jeg kan si noe når jeg klapset han først.

Anonymkode: e1aad...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis mannen i forholdet har gjort eller sagt noe fryktelig sårende til damen, og damen blir så fortvilet og sint at hun klapser til mannen med flat hand, er det greit at mannen slår tilbake fire-fem ganger med full styrke når han er mye større og sterkere enn henne? Er det greit å ta igjen dobbelt eller mer? Jeg vet at det ikke er greit å slå i utgangspunktet, jeg er bare interessert i å vite hva folk mener om å ta igjen med flere ganger styrke og intensitet. 

Anonymkode: e1aad...1c1

Seriøst?

Anonymkode: 342f4...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst?

Anonymkode: 342f4...d80

Seriøst hva?

Anonymkode: e1aad...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er verst da. Å klapse til først eller slå mange ganger tilbake? Føler ikke at jeg kan si noe når jeg klapset han først.

Anonymkode: e1aad...1c1

Begge deler er like ille, men jeg synes han overreagerte. Det beste er enten at dere går til terapi begge to eller at dere går fra hverandre. Selvfølgelig kan du si noe. Det er ikke greit å slå uansett hvilken grunn man hadde. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å slå andre, har dere ikke lært det i barnehagen? 

Anonymkode: 16911...da4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis mannen i forholdet har gjort eller sagt noe fryktelig sårende til damen, og damen blir så fortvilet og sint at hun klapser til mannen med flat hand, er det greit at mannen slår tilbake fire-fem ganger med full styrke når han er mye større og sterkere enn henne? Er det greit å ta igjen dobbelt eller mer? Jeg vet at det ikke er greit å slå i utgangspunktet, jeg er bare interessert i å vite hva folk mener om å ta igjen med flere ganger styrke og intensitet. 

Anonymkode: e1aad...1c1

Kanskje ikke greit å slå fire- fem ganger tilbake, i det tilfellet du her snakker om. At hun slår med flat hånd, er heller ikke greit. Fortsetter hun å slå, bør man forlate forholdet. Da ville jeg kontaktet nærmeste krisesenter, eller noen jeg kjenner. Man kan også politianmelde et slikt forhold. Vold i forholdet er ikke ok, uansett om det er han eller hun som slår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. En mann bør i VERSTE fall bare gi et lite klask tilbake, om han får en smekk. Ikke bruke sin styrke. 

Det er konemishandling.

Syns heller at en mann med styrke skal holde tilbake kvinnen, istede for å bruke kraft på å slå tilbake. Det er ikke greit. Hold fast i dama isteden, så hun ikke får slått noe mer. 

Endret av UkjentN
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold er ikke greit, og det gjelder deg også ts. 

Anonymkode: c6dec...3e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Mari Y skrev:

Kanskje ikke greit å slå fire- fem ganger tilbake, i det tilfellet du her snakker om. At hun slår med flat hånd, er heller ikke greit. Fortsetter hun å slå, bør man forlate forholdet. Da ville jeg kontaktet nærmeste krisesenter, eller noen jeg kjenner. Man kan også politianmelde et slikt forhold. Vold i forholdet er ikke ok, uansett om det er han eller hun som slår. 

Kanskje ikke greit?? 

Altså, det er ikke greit å klapse til mannen samme hva. Føler man for det så slår man heller med kjeften!

Og det er hvertfall ikke greit at mannen tar igjen med flere slag. Skulle han i det hele tatt ikke klart å styre seg så hadde det vært galt nok å gi et klaps i retur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vold er ikke greit, og det gjelder deg også ts. 

Anonymkode: c6dec...3e9

Såklart. Jeg vet at vold ikke er greit og jeg unnskylder ikke meg selv. Jeg lurer bare på hva folk mener er greit i forhold til å ta igjen.

Anonymkode: e1aad...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke heller si hva du mener i stedet for å angripe? 

Anonymkode: e1aad...1c1

Jeg sier hva  jeg mener, synes du dette er ok eller andre synes det, er man psykopat og det er noe galt med den personen.

Anonymkode: 342f4...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til TS, hva synes du om denne historien:

jeg(mann) står i kø for nattmat på byen. bak meg står en kar som er dobbelt så stor.
jeg synes han er frekk i kjeften, så jeg velger å slå til han.
han slår meg så tilbake 4-5 ganger.

hvem har "feil" her?

Endret av herremann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Såklart. Jeg vet at vold ikke er greit og jeg unnskylder ikke meg selv. Jeg lurer bare på hva folk mener er greit i forhold til å ta igjen.

Anonymkode: e1aad...1c1

jeg velger å tro at du definitivt tenker deg om hvertfall 2 ganger før du velger å utøve vold mot dine nære igjen.
håper du fikk deg en skikkelig lærepenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...