Gå til innhold

Lovbrudd og brev fra politiet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor og studerer i en annen by enn jeg kommer fra, men er folkeregistrert på adressen der foreldrene mine bor. 

For et par uker siden ble jeg tatt for å stjele for et mindre beløp i en butikk, og fikk beskjed om at jeg kan forvente et forenklet forelegg. Regner med at dette kommer i posten, og da sikkert til min folkeregistrerte adresse siden det vel er den Politiet bruker? 

Jeg ønsker ikke at foreldrene mine skal få vite om dette, og synes derfor det er kjipt at brevet sikkert blir sendt dit. 

Er det mulig å gjøre slik at brevet kommer til adressen min i studentbyen istedet? Eller at det blir sendt til innboksen min i Digipost? 

Regner med brevet kommer til å ha politilogo, noe som sikkert vekker nysgjerrighet hos foreldrene mine. Men det er ikke mulig å se utenpå et slikt brev at det ligger en bot inni? Kan jo også prøve å finne en bortforklaring, og få dem til å videresende brevet til meg. 

Anonymkode: 41916...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ærlighet varer lengst. Du har gjort noe du vet du ikke skulle ha gjort, etter den såte kløe kommer den sure svie. 

Om du nå endrer adressen din til der du bor så er det mulig du får posten dit, men hvordan skal du forklare dette da? Hva om du mister fordeler du har som bostedsregistrert hos dine foreldre? Brevet kan og alt være sendt. 

Digipost får du om du er registrert til å motta digitalpost fra det offentlige. Du har laget ris til egen bakende, var det verdt det?

Anonymkode: fb209...22c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sendt til din folkeregistrerte adresse ja, og med konvolutt fra politiet evnt statens innkrevingssentral - da det er de som krever inn forelegget. 

-sikkert veldig kjipt for deg, men vel fortjent !

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå på posten for å få all post omlevert til deg, sånn man gjør når man skal på ferie og ved flytting etc. 

Spørs bare om du rekker det før brevet havner i postkassa hos foreldrene dine da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Katie_med_lua skrev:

Det blir sendt til din folkeregistrerte adresse ja, og med konvolutt fra politiet evnt statens innkrevingssentral - da det er de som krever inn forelegget. 

-sikkert veldig kjipt for deg, men vel fortjent !

 

Men er ikke statens innkrevingssentral politiet, da? Går jo an å finne en unnskyldning om hva som helst for å få brev fra politiet. Men statens innkrevingssentral er vel vanskeligere å finne en unnskyldning om. 

Sikkert vel fortjent, men uansett vil jeg ikke at foreldrene mine skal vite om det. Jeg er voksen, og de trenger ikke å vite alt om meg lengre. Jeg har tilstått og skrevet under anmeldelsen, og jeg forstår ikke hvorfor det er på sin plass at foreldrene mine skal få vite om det. 

5 minutter siden, Polly Ester skrev:

Du kan gå på posten for å få all post omlevert til deg, sånn man gjør når man skal på ferie og ved flytting etc. 

Spørs bare om du rekker det før brevet havner i postkassa hos foreldrene dine da. 

Gå på Posten, som et postkontor? Vekteren sa at det kan ta tid før brevet sendes, og at han ikke visste noe om det skjer med én gang eller om en stund. Så jeg kan jo ikke ane noe som helst om det. Men kan man be om å få levert all post til en annen adresse selv om man ikke bytter folkeregistrert adresse? 

Anonymkode: 41916...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men er ikke statens innkrevingssentral politiet, da? Går jo an å finne en unnskyldning om hva som helst for å få brev fra politiet. Men statens innkrevingssentral er vel vanskeligere å finne en unnskyldning om. 

Sikkert vel fortjent, men uansett vil jeg ikke at foreldrene mine skal vite om det. Jeg er voksen, og de trenger ikke å vite alt om meg lengre. Jeg har tilstått og skrevet under anmeldelsen, og jeg forstår ikke hvorfor det er på sin plass at foreldrene mine skal få vite om det. 

Gå på Posten, som et postkontor? Vekteren sa at det kan ta tid før brevet sendes, og at han ikke visste noe om det skjer med én gang eller om en stund. Så jeg kan jo ikke ane noe som helst om det. Men kan man be om å få levert all post til en annen adresse selv om man ikke bytter folkeregistrert adresse? 

Anonymkode: 41916...afe

Så lenge du ikke melder adresseforandring til folkeregisteret så kan du få posten din levert til der du bor, ja. Du sier bare i fra på posten. Hvis du skal ha all post til deg selv om du er folkeregistrert et annet sted så tror jeg muligens du må gi beskjed til lånekassen og skatteetaten. (fant noen linker om det på nettet, så greit å sjekke for å være sikker) 

Du kan også kjøpe midlertidig adresseendring hvis du vil ha brevene til deg bare fram til etter at du har fått brevet fra politiet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er ikke statens innkrevingssentral politiet, da?

Nei, statens innkrevingssentral er statens eget statlige inkassobyrå. De har ingen politimyndighet fordi de ikke er politiet.

 

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå på Posten, som et postkontor? Vekteren sa at det kan ta tid før brevet sendes, og at han ikke visste noe om det skjer med én gang eller om en stund. Så jeg kan jo ikke ane noe som helst om det. Men kan man be om å få levert all post til en annen adresse selv om man ikke bytter folkeregistrert adresse? 

Anonymkode: 41916...afe

 

Jøss, jeg trodde du hadde fått internett inn med morsmelka, jeg? Gå på posten, som i posten.no. Der kan du bestille videresending av all din post til en annen adresse hvor som helst i Norge og utlandet, men jeg tror de trenger minimum fire dager på seg før den tjenester er oppe og fungerer. Alternativt kan du bestille postoppbevaring, som selvfølgelig betyr at posten oppbevarer all post for deg, og da trer tjenester i kraft noe fortere. Etter endt oppbevaring sender posten så all post til din hjemmeadresse i en lukket konvolutt med postens emblem, så da får du et forklaringsproblem overfor foreldrene dine der okke som. Så da spørs det hele hvor heldig du er med tiden og hvor mye tid du trenger i forhold til hvilken posttjeneste du skal bestille.

Disse posttjenestene koster selvfølgelig penger, så da får du også en liten velfortjent ekstrabot.  :regler: :ler:

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jus sanguinis skrev:

Nei, statens innkrevingssentral er statens eget statlige inkassobyrå. De har ingen politimyndighet fordi de ikke er politiet.

 

 

Jøss, jeg trodde du hadde fått internett inn med morsmelka, jeg? Gå på posten, som i posten.no. Der kan du bestille videresending av all din post til en annen adresse hvor som helst i Norge og utlandet, men jeg tror de trenger minimum fire dager på seg før den tjenester er oppe og fungerer. Alternativt kan du bestille postoppbevaring, som selvfølgelig betyr at posten oppbevarer all post for deg, og da trer tjenester i kraft noe fortere. Etter endt oppbevaring sender posten så all post til din hjemmeadresse i en lukket konvolutt med postens emblem, så da får du et forklaringsproblem overfor foreldrene dine der okke som. Så da spørs det hele hvor heldig du er med tiden og hvor mye tid du trenger i forhold til hvilken posttjeneste du skal bestille.

Disse posttjenestene koster selvfølgelig penger, så da får du også en liten velfortjent ekstrabot.  :regler: :ler:

 

Men sender ikke Statens Innkrevingssentral post elektronisk gjennom Digipost? 

Anonymkode: 41916...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men sender ikke Statens Innkrevingssentral post elektronisk gjennom Digipost? 

Anonymkode: 41916...afe

Jo. 

Anonymkode: fa801...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen :)

Jeg logget meg inn på DinSide hos Statens Innkrevingssentral. Det er de som sender ut boten?

Under fanen "Kravoversikt" er det helt blankt. Kan det bety at de ikke har sendt ut noe krav til meg ennå? Vekteren sa som sagt at det kan variere hvor lang tid det tar før jeg får bot. 

Videre lurer jeg på om de ikke sender boten i Digipost, når jeg har opprettet bruker der? Hvis de sender dit er det jo ikke noe problem, så lenge jeg ikke får brev i posten i tillegg. 

www.sismo.no/no/pub/nyheter/2014/varsel_sikker_digital_post

 

Jeg SKJØNNER at det er fortjent at alt går rett vest for meg, men jeg håper likevel noen kan gi meg saklige svar på dette. Da er jeg i det minste forberedt på at det kommer et brev merket med Politiet eller Statens Innkrevingssentral (vet ikke hvem som sender ut boten?) hjem til foreldrene mine, og de begynner å spørre. 

Anonymkode: 41916...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen :)

Jeg logget meg inn på DinSide hos Statens Innkrevingssentral. Det er de som sender ut boten?

Under fanen "Kravoversikt" er det helt blankt. Kan det bety at de ikke har sendt ut noe krav til meg ennå? Vekteren sa som sagt at det kan variere hvor lang tid det tar før jeg får bot. 

Videre lurer jeg på om de ikke sender boten i Digipost, når jeg har opprettet bruker der? Hvis de sender dit er det jo ikke noe problem, så lenge jeg ikke får brev i posten i tillegg. 

www.sismo.no/no/pub/nyheter/2014/varsel_sikker_digital_post

 

Jeg SKJØNNER at det er fortjent at alt går rett vest for meg, men jeg håper likevel noen kan gi meg saklige svar på dette. Da er jeg i det minste forberedt på at det kommer et brev merket med Politiet eller Statens Innkrevingssentral (vet ikke hvem som sender ut boten?) hjem til foreldrene mine, og de begynner å spørre. 

Anonymkode: 41916...afe

Hvorfor har du hengt deg opp i SI? Det er fra Politiet du skulle få boten, var det ikke? SI tar seg av inkassosaker for staten, som f.eks lisens eller studielån som ikke er betalt osv. 

Hvis du har fått beskjed om at du får tilsendt bot fra politiet, så er det de som sender ut det? 

Anonymkode: fa801...f50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du hengt deg opp i SI? Det er fra Politiet du skulle få boten, var det ikke? SI tar seg av inkassosaker for staten, som f.eks lisens eller studielån som ikke er betalt osv. 

Hvis du har fått beskjed om at du får tilsendt bot fra politiet, så er det de som sender ut det? 

Anonymkode: fa801...f50

Det vekteren sa, er at forholdet blir anmeldt, politiet tar av seg saken (men det er usikkert hvor lang tid det vil ta), og jeg må forvente meg et forenklet forelegg. 

Jeg kan veldig lite om dette, men så for meg at Statens Innkrevingssentral er de som sender ut bøter uansett? Men vet ikke om det er slik? En venninne av meg fikk bot da hun kjørte for fort (fikk fakturaen i hånden der og da), og da betalte hun inn til SI.

Men jeg vet ikke hvordan dette egentlig foregår? 

Anonymkode: 41916...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du hengt deg opp i SI? Det er fra Politiet du skulle få boten, var det ikke? SI tar seg av inkassosaker for staten, som f.eks lisens eller studielån som ikke er betalt osv. 

Hvis du har fått beskjed om at du får tilsendt bot fra politiet, så er det de som sender ut det? 

Anonymkode: fa801...f50

Fant dette på en nettside fra Altinn: 

Statens innkrevingssentral (SI) sørger for innkreving, tvangsinnkreving og regnskapsføring av alle økonomiske krav fra politiet. I tillegg krever SI inn en rekke andre statlige krav som for eksempel misligholdt veiavgift, misligholdt NRK-lisens, misligholdt studielån og nordiske straffekrav.

Anonymkode: 41916...afe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du hengt deg opp i SI? Det er fra Politiet du skulle få boten, var det ikke? SI tar seg av inkassosaker for staten, som f.eks lisens eller studielån som ikke er betalt osv. 

Hvis du har fått beskjed om at du får tilsendt bot fra politiet, så er det de som sender ut det? 

Anonymkode: fa801...f50

Ja, jeg begynner å bli ganske sikker på at hun bare roter det til med Statens innkrevingssentral. Det er med all sannsynlighet politiet som sender ut boten. Statens innkrevingssentral er ikke involvert annet enn som mest sannsynlig mottager av pengene når disse går ut av kontoen til forbrytersken, etter at hun har lagt betalingen inn i nettbanken.

Forbrytersken vil mest sannsynlig også få tilsendt saksopplysninger og domsavsigelse sammen med boten i fra politiet. Og ja, alt sammen i en konvolutt med politiets emblem, så det vil ikke være noen som helst tvil om hvem dette brevet er fra.

Forbryterskens problem er bare at hun ikke kan vite når politiet har ferdigbehandlet saken, og når hun kan vente å motta brev fra politiet. Alt hun vet er at det kommer.

Det kan ta lang tid eller det kan ta kort tid. Tar det lang tid blir det dyrt å betale for videresending av post så lenge. Tar det kort tid havner brevet fra politiet, med politiets emblem, i postkassen til foreldrene før forbrytersken har bestilt videresending av post.

Hm, dette kan bli spennende. Ei forbryterskes pinlige og potensielt kostbare dilemma! Håper på videre oppfølgning. :popcorn:

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Ja, jeg begynner å bli ganske sikker på at hun bare roter det til med Statens innkrevingssentral. Det er med all sannsynlighet politiet som sender ut boten. Statens innkrevingssentral er ikke involvert annet enn som mest sannsynlig mottager av pengene når disse går ut av kontoen til forbrytersken, etter at hun har lagt betalingen inn i nettbanken.

Forbrytersken vil mest sannsynlig også få tilsendt saksopplysninger og domsavsigelse sammen med boten i fra politiet. Og ja, alt sammen i en konvolutt med politiets emblem, så det vil ikke være noen som helst tvil om hvem dette brevet er fra.

Forbryterskens problem er bare at hun ikke kan vite når politiet har ferdigbehandlet saken, og når hun kan vente å motta brev fra politiet. Alt hun vet er at det kommer.

Det kan ta lang tid eller det kan ta kort tid. Tar det lang tid blir det dyrt å betale for videresending av post så lenge. Tar det kort tid havner brevet fra politiet, med politiets emblem, i postkassen til foreldrene før forbrytersken har bestilt videresending av post.

Hm, dette kan bli spennende. Ei forbryterskes pinlige og potensielt kostbare dilemma! Håper på videre oppfølgning. :popcorn:

Jeg prøver å svare deg ordentlig selv om du er umenneskelig frekk i måten du skriver på: 

Dersom brevet kommer med politiets emblem, kan jeg jo bare finne på en annen grunn til at jeg får brev fra dem (feks. tilsending av politiattest etc.). Det er jo ikke verre enn det, selv om de sikkert blir litt skeptiske. Men hadde det kommet brev med SI sitt emblem på, så hadde det jo vært åpenbart at det er bot det er snakk om. 

Men da spør jeg videre: Bruker ikke politiet Digipost? 

Anonymkode: 41916...afe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn jeg forstår det sender politiet kravet til SI og så sender SI det til deg. Du kan få det på Digipost. Det er det offentlige så det tar tid før du får regningen.

https://www.sismo.no/no/pub/kravtyper/boter/forenklet-forelegg

Anonymkode: 650bb...b95

Nettopp. Politiet sender innkrevingsbegjæring til SI som da i sin tur følgelig står for innkrevingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn jeg forstår det sender politiet kravet til SI og så sender SI det til deg. Du kan få det på Digipost. Det er det offentlige så det tar tid før du får regningen.

https://www.sismo.no/no/pub/kravtyper/boter/forenklet-forelegg

Anonymkode: 650bb...b95

 

2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Nettopp. Politiet sender innkrevingsbegjæring til SI som da i sin tur følgelig står for innkrevingen.

Det var det jeg også trodde. 

Men jeg er usikker på om dette er forenklet forelegg eller forelegg (altså vanlig bot). Jeg mener vekteren sa forenklet forelegg, men blir litt usikker. På linken står det at forelegg havner i bøteregisteret, det gjør ikke forenklet forelegg. Vet dere om tyveri for et mindre beløp i butikk fører til forenklet forelegg, eller vanlig forelegg? Jeg skrev under anmeldelsen på stedet, før jeg dro fra butikken. 

Jeg kan få det på Digipost? Men er det noe jeg må gjøre for at det skal sendes dit, og ikke som brev i vanlig post? Opprettet konto på Digipost tidligere i sommer. 

Anonymkode: 41916...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor og studerer i en annen by enn jeg kommer fra, men er folkeregistrert på adressen der foreldrene mine bor. 

For et par uker siden ble jeg tatt for å stjele for et mindre beløp i en butikk, og fikk beskjed om at jeg kan forvente et forenklet forelegg. Regner med at dette kommer i posten, og da sikkert til min folkeregistrerte adresse siden det vel er den Politiet bruker? 

Jeg ønsker ikke at foreldrene mine skal få vite om dette, og synes derfor det er kjipt at brevet sikkert blir sendt dit. 

Er det mulig å gjøre slik at brevet kommer til adressen min i studentbyen istedet? Eller at det blir sendt til innboksen min i Digipost? 

Regner med brevet kommer til å ha politilogo, noe som sikkert vekker nysgjerrighet hos foreldrene mine. Men det er ikke mulig å se utenpå et slikt brev at det ligger en bot inni? Kan jo også prøve å finne en bortforklaring, og få dem til å videresende brevet til meg. 

Anonymkode: 41916...afe

Det går ikke an å få forenklet forelegg for naskeri, så det kommer du ikke til å få. Har du tatt i mot juridiske råd fra noen uten juridisk kompetanse?

Har du vedtatt forelegget? Hvis det er et forenklet forelegg må du jo vedta det. Men det har du selvsagt ikke gjort, og kan du selvsagt ikke gjøre fordi naskeri ikke er en trafikkforseelse eller et brudd på tolloven. 

Bare si det er politiattest for å være ekstravakt i en barnehage.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert vel fortjent, men uansett vil jeg ikke at foreldrene mine skal vite om det. Jeg er voksen, og de trenger ikke å vite alt om meg lengre. Jeg har tilstått og skrevet under anmeldelsen, og jeg forstår ikke hvorfor det er på sin plass at foreldrene mine skal få vite om det. 

Gå på Posten, som et postkontor? Vekteren sa at det kan ta tid før brevet sendes, og at han ikke visste noe om det skjer med én gang eller om en stund. Så jeg kan jo ikke ane noe som helst om det. Men kan man be om å få levert all post til en annen adresse selv om man ikke bytter folkeregistrert adresse? 

Anonymkode: 41916...afe

Lol, tror du vi bor i Nord-Korea? Forelegg må man idømmes, dette kan ikke en vekter gjøre. Det du har skrevet under på håper jeg er en tilståelse (du har vel ikke anmeldt deg selv?). 

At du får et forelegg er slettes ikke sikkert. Det er mulig de sender saken til konfliktrådet, da får du en telefonsamtale fra politiet bare. Jeg ble ringt opp av dem en gang og var sånn: "faen, hva har jeg gjort nå". Men de bare lurte på om jeg ville ta innbruddstyvene til konfliktrådet, og det virket jo fornuftig.

Å dra til et postkontor virker slitsomt, du kan selvsagt gjøre det på nett. Hvorfor ber du om juridiske råd fra en vekter? Bruker du å spørre bilmekanikere om investeringsråd eller blomsterhandlere om motorolje? Jurister og advokater yter juridisk bistand, ikke vektere. Det er ennå dummere å høre på rådene til fornærmedes vekter, de har jo kun incentiver til å lyve for deg.

Selvsagt kan du omadressere posten, gratis i noen måneder, og så koster det penger.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vekteren sa, er at forholdet blir anmeldt, politiet tar av seg saken (men det er usikkert hvor lang tid det vil ta), og jeg må forvente meg et forenklet forelegg. 

Jeg kan veldig lite om dette, men så for meg at Statens Innkrevingssentral er de som sender ut bøter uansett? Men vet ikke om det er slik? En venninne av meg fikk bot da hun kjørte for fort (fikk fakturaen i hånden der og da), og da betalte hun inn til SI.

Men jeg vet ikke hvordan dette egentlig foregår? 

Anonymkode: 41916...afe

Vekteren er en idiot som helt åpenbart er blottet for juridisk forståelse. Du har blitt anmeldt for et lovbrudd, du har tilstått, men du er ennå ikke dømt. Det er 100% sikkert at du ikke får et forenklet forelegg. Du vil kanskje få et forelegg, det er slettes ikke sikkert.  Men forelegg er ikke den neste muligheten, du kan også bli innkalt til avhør, til konfliktrådet, rettssak eller så kan saken bli henlagt på grunn av manglende ressurser. Slike saker henlegges OFTE.

SI kan ikke gi bøter, du kan ikke få bot uten dom. Du er ikke dømt for noe. Når du signerer på et forelegg er du dømt for noe. Fartsovertredelser gir deg forenklede forelegg, du kan ikke få forenklet forelegg for nasking.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å svare deg ordentlig selv om du er umenneskelig frekk i måten du skriver på: 

Dersom brevet kommer med politiets emblem, kan jeg jo bare finne på en annen grunn til at jeg får brev fra dem (feks. tilsending av politiattest etc.). Det er jo ikke verre enn det, selv om de sikkert blir litt skeptiske. Men hadde det kommet brev med SI sitt emblem på, så hadde det jo vært åpenbart at det er bot det er snakk om. 

Men da spør jeg videre: Bruker ikke politiet Digipost? 

Anonymkode: 41916...afe

Politiet bruker Digipost til politiattester iallefall.

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn jeg forstår det sender politiet kravet til SI og så sender SI det til deg. Du kan få det på Digipost. Det er det offentlige så det tar tid før du får regningen.

https://www.sismo.no/no/pub/kravtyper/boter/forenklet-forelegg

Anonymkode: 650bb...b95

Hvis det var et forenklet forelegg (noe det garantert ikke er fordi det kun brukes i mindre tollsaker og i trafikken) måtte hun vedta boten. En vekter kan selvsagt ikke gi noen et forenklet forelegg.

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det var det jeg også trodde. 

Men jeg er usikker på om dette er forenklet forelegg eller forelegg (altså vanlig bot). Jeg mener vekteren sa forenklet forelegg, men blir litt usikker. På linken står det at forelegg havner i bøteregisteret, det gjør ikke forenklet forelegg. Vet dere om tyveri for et mindre beløp i butikk fører til forenklet forelegg, eller vanlig forelegg? Jeg skrev under anmeldelsen på stedet, før jeg dro fra butikken. 

Jeg kan få det på Digipost? Men er det noe jeg må gjøre for at det skal sendes dit, og ikke som brev i vanlig post? Opprettet konto på Digipost tidligere i sommer. 

Anonymkode: 41916...afe

Et forenklet forelegg må du godkjenne på stedet! Dessuten brukes de KUN på trafikklovbrudd og brudd på tolloven!!!

Aldri be om juridiske råd fra vektere, de kan ikke juss!

Har du anmeldt deg selv? Det du skrev under på var sannsynligvis en tilståelse eller lignende. Protip: Aldri signer noe som helst som du ikke vet 100% sikkert hva er og hva implikasjonene av er!!!

Husk at SI har evigheter i behandlingstid og politiet har det samme. Det har politiet. Det kommer til å ta flere måneder før du hører noe som helst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...