Gå til innhold

Er det noen jobber du aldri kunne tenkt deg å jobbe med og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Egentlig det meste som involverer kontakt med mennesker.

Butikkjobb. Jeg klarer ikke å være serviceinnstilt og hyggelig "hele" tiden. Blir sliten av å måtte forholde meg til mennesker hele dagen, og er såpass følsom at jeg ikke takler sure eller frekke kunder. Lar det gå altfor mye inn på meg..

Jobbe i barnehage. Jeg er ikke glad i barn, og eier ikke tålmodighet.

Hadde nok heller ikke orket å jobbe med noe som krever stell og omsorg av syke mennesker.

Endret av Zen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selger på stand. Høres grusomt ut som jobb, og dessuten hater jeg å bli stanset av dem. Hadde ikke kunnet hatt en jobb der jeg følte jeg plaget folk.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er økonom med høyere utdanning, og bare DIGGER å jobbe med regnskap. Ser flere nevner regnskap som noe de IKKE ville taklet å jobbe med. Godt vi er forskjellige! 

Kunne nok hatt mange jobber for en kortere periode hvis alternativet var å gå arbeidsledig. Men kan ikke tenke meg type jobb som innebærer å være langtransportsjåfør/bussjåfør / generelt fører av store kjøretøy. Er IKKE glad i å kjøre bil altså! Ville egnet meg dårlig som selger der man må 'pushe/overtale ' kunder. Mulig det hadde vært ok hvis det var kunden selv som tok kontakt og ønsket info om et bestemt produkt..  Ville nok slitt med tålmodigheten hvis jeg hadde vært lærer på ungdomsskole. Tror også jeg er fryktelig tungnem når det kommer til bilmotorer, pga total mangel på interesse..  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om dere som sier dere ikke kunne jobbet innen pleie og omsorgs grunnet kontakt med eldre mennesker, stell og vond lukt o.s.v har prøvd det? For slike ting er mest en vanesak.

Ser også noen nevnte at de ikke hadde takla å jobbe med funksjonshemmede. Dette har jeg også tenkt at jeg egner meg dårlig til, men har jobba med det i sommar og jeg har funnet ut at jeg faktisk passer veldig bra til det og elsker det!

Jeg skriver under på telefonselger. Jeg tror ikke jeg hadde klart å inngå i en sånn halvhjerte rolla som selger. Jeg synest sånne selgere og de som står på stand er en pest og en plage, og jeg kan ikke forestille meg hvordan det må være den på andre siden som prøver å tilnærme seg mennesker man vet man ikke kan tilnærme seg og produkter man ikke tror på.

Ellers er jeg veldig glad for at jeg ikke er sykepleier å og må utføre stomiskifte til vanlig. Jeg trodde jeg tålte det meste, har ikke problem med blod og ekle sår, men jeg fant nylig ut at å se en utlagt tarm er min utfordring. Jeg svimte nesten av når jeg så en sykepleier skifte, ble skikkelig kvalm og dårlig og måtte sette meg på huk for å ikke svime av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maler, jeg trodde at å male hus var litt som Yoga, spirituelt, avslappende og fredelig. Men det er det motsatte, det eneste jeg nyter med å male er musikken og å vaske meg selv med white sprit etterpå. 

Lærer i det offentlige, jeg kunne aldri jobbet med så mange middelmådige mennesker.

Sykepleier, hvorfor ikke bli skikkelig lege?

Psykolog, hva er vitsen uten reseptblokk?

Barnehagetante, jeg hater barn nesten like mye som jeg hater foreldrene deres (bortsett fra Rannveig da, hun er overraskende søt, har hun slanket seg eller noe?). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jernbinder, forskalingssnekker ol. Alt som innebærer arbeid ute i mangfoldige minusgrader hvor man fryser store deler av dagen. Beundringsverdig av de som takler en sånn jobb.

Anonymkode: 5fd77...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selgerjobb hvor jeg ikke fikk si min personlige mening om et produkt (måtte snakke varmt om alle), eller skulle "selge hva det koste ville". Elsker jobben min nå, inget selgepress selv om jeg arbeider i butikk :)

Barnehage. Er nok noe man blir vant med, men foreløbig føler jeg meg veldig "fortapt" rundt barn. De oppfører seg veldig rart rundt meg.

Profesjonell kokk. Jeg elsker å lage mat, men tror det ville drept mye av gleden jeg har knyttet til det.

Baker/konditor. Syntes det er ufattelig uinteressant at omtrent alle ting som selges på norske bakerier har basis i den standard søte deigen. Er heller ikke særlig begeistret for søt mat.

Skuespiller. Er ekstremt dårlig til å være noe jeg ikke er og jeg syntes på ingen måte det er artig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonom. Ville vært svært skadelig for blodtrykket mitt og stressnivå. 

Bilmekaniker. Totalt uinteressant. 

Bussjåfør. Hadde dødd av kjedsomhet. 

Prest. Har ikke trua! 

Anonymkode: 9c5cf...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førskolelærer: Liker ikke barn, har ikke barnetekke og ville generelt ikke hatt tålmodighet til det. 

Jobbe med psykisk utviklingshemmede: Stort sett samme grunner som ovenfor. 

Pleie og omsorg generelt: Jeg er ikke noen omsorgsperson, jeg er fullt klar over det. Jeg svimer dessuten av om jeg ser blod og brekker meg selv om jeg ser oppkast. 

Lærer i barne- eller ungdomsskole: Tålmodigheten og "folketekket" strekker ikke til der heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger. Fordi det ikke passer meg som menneske. Jeg er introvert og sjenert, og da jeg ble pålagt å selge i en tidligere jobb (jobbet innen kundeservice) måtte jeg til slutt si opp. Jeg hatet det, måtte selge til mennesker som ikke ønsket å bli prakket på produkter og det å forsvare salgstallene hver måned, til tross for at vi var innkommende kundeservice der de fleste som ringte inn ikke var særlig blide i utgangspunktet. Grusom jobb, enkelt og greitil.  Gruet meg ofte til jobb.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Yvonne skrev:

Selger. Fordi det ikke passer meg som menneske. Jeg er introvert og sjenert, og da jeg ble pålagt å selge i en tidligere jobb (jobbet innen kundeservice) måtte jeg til slutt si opp. Jeg hatet det, måtte selge til mennesker som ikke ønsket å bli prakket på produkter og det å forsvare salgstallene hver måned, til tross for at vi var innkommende kundeservice der de fleste som ringte inn ikke var særlig blide i utgangspunktet. Grusom jobb, enkelt og greitil.  Gruet meg ofte til jobb.

Mvh Yvonne :heiajente:

Så enig!  Virkelig ikke en jobb jeg vil ha. Jobbet med tlf salg for noen år siden, og det var kun kjeft å få. Noen kjeftet mens andre slang på røret. For en gøy jobb :dry:

Anonymkode: e9926...036

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer , selger, frisør eller i det hele tatt noe som innebærer at jeg må prate med folk!   Er ikke folkesky, men slike jobber hadde ikke passa meg  . Heller ikke noe lege/ sykepleier og slike jobber hadde passet meg, liker ikke å se blod og div. gørr    .  Og bonde  ville jeg ikke vært !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, lillsunshine skrev:

Lurer på om dere som sier dere ikke kunne jobbet innen pleie og omsorgs grunnet kontakt med eldre mennesker, stell og vond lukt o.s.v har prøvd det? For slike ting er mest en vanesak.

Ser også noen nevnte at de ikke hadde takla å jobbe med funksjonshemmede. Dette har jeg også tenkt at jeg egner meg dårlig til, men har jobba med det i sommar og jeg har funnet ut at jeg faktisk passer veldig bra til det og elsker det!

Jeg skriver under på telefonselger. Jeg tror ikke jeg hadde klart å inngå i en sånn halvhjerte rolla som selger. Jeg synest sånne selgere og de som står på stand er en pest og en plage, og jeg kan ikke forestille meg hvordan det må være den på andre siden som prøver å tilnærme seg mennesker man vet man ikke kan tilnærme seg og produkter man ikke tror på.

Ellers er jeg veldig glad for at jeg ikke er sykepleier å og må utføre stomiskifte til vanlig. Jeg trodde jeg tålte det meste, har ikke problem med blod og ekle sår, men jeg fant nylig ut at å se en utlagt tarm er min utfordring. Jeg svimte nesten av når jeg så en sykepleier skifte, ble skikkelig kvalm og dårlig og måtte sette meg på huk for å ikke svime av.

Haha, blod er jo mye verre enn litt rosa tarm! 

Anonymkode: bd778...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe med barn. Jeg er ikke så glad i barn og har ikke tålmodighet til å jobbe med barn.  Heller ikke å jobbe med de med Downs syndrom. 

Jordmor. Jeg hadde nok fått traume av det. Grøss! 

Søppeltømmer 

Ambulansekjører. Tenk på alt det fæle de må se. Noen har blåst av seg hodet og hele hjernemassen er klint utover hele. Nei, fy fader! 

Butikkmedarbeider. Aldri mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange jobber jeg ikke kunne tenke meg, men som jeg nok kunne presset meg til å gjøre (i hvert fall for en periode). Men det jeg virkelig ikke klarer er all form for oppsøkende salg. Jobbe med barn/eldre/funksjonshemmede er en god nummer to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barnehage tante

Er for lite pedagogisk og syns unger skal få gjøre ting i sitt tempo noe som ikke er forenelig med å jobbe i en barnehage.

Anonymkode: b0856...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonselger, barnehage tante, slakter

Endret av Snublefella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå bak kassa i en klesbutikk eller lignende. Trenger en jobb hvor jeg kan være mer aktiv og med mer faglige utfordringer. Meen glad for at vi mennesker som fungerer i forskjellige yrker.

Anonymkode: 06a43...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonsalg. Har skikkelig telefonskrekk, og er dessuten ikke typen som har et såkalt vinnende vesen over telefon. Hadde nok endt opp med null provisjon og skyhøyt stressnivå. Tror jeg generelt gjør meg dårlig som selger... :/
Kunne heller aldri jobbet med noe som hadde gått på full akkord med mine verdier eller min verdighet , typ prostitusjon eller i diverse lyssky virksomheter der korrupsjon eller kynisk utnyttelse av de svakere i samfunnet er en del av bransjen.

Ellers kunne jeg nok greid meg i de fleste jobber om jeg hadde vært frisk, tror jeg. I hvert fall midlertidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...