Gå til innhold

Er det noen jobber du aldri kunne tenkt deg å jobbe med og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke ha noen jobber som innebærer at jeg må se blod.  Jeg takler ikke blod og blir kvalm og svimmel av å se det. Tåler å se mitt eget blod, men ikke andres. Grøss :haar:  Hadde vel besvimt hvis jeg skulle være kirurg. 

Jobbe i klesbutikk. Jeg er virkelig helt elendig til å brette klær. Mye verre enn mannen min. Så hadde nok fått mye kjeft fra kunder :fnise: 

Gynekolog. Grøss og gru.

Jobber som innebærer at du må jobbe ute. Greit hvis det er opphold,  surt og jævlig hvis det regner eller snør. 

Skikkelig stressende jobber hvor det er fullt kjør hele dagen på jobb. Lege f.eksempel. 

 

Hvilken jobber kunne du aldri ha hatt?

 

Anonymkode: afa76...d35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Jeg kunne nok hatt de fleste jobber om det hadde vært for en begrenset periode, slik som nå når jeg jobber innen service, til tider også utendørs i all slags vær.

Unntaket er jobber som involverer for mye nærkontakt med andre mennesker, og da spesielt mennesker som trenger ekstra mye hjelp, som eldre og mennesker med ulike funksjonshemninger. Jeg takler slike ting eksepsjonelt dårlig, og selv om jeg helt sikkert kunne bitt tennene sammen og fått jobben gjort, så hadde jeg ikke klart å gjort det på en måte som jeg mener pasienter fortjener. Der innser jeg mine egne begrensninger som et omsorgsmenneske for fremmede, og holder meg langt unna.

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger, av typen på Elkjøp som skal prøve å overtale folk til å kjøpe ting de ikke har råd til eller trenger.

Hvilken som helst jobb som krever at man må gå i dress.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funksjonshemmede mennesker... Synes det er helt grusomt å jobbe med.

Anonymkode: ee86f...420

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politi. Det strider mot min fornuft å oppsøke potensielt farlige situasjoner med livet som innsats (selvom det stort sett går bra og man er godt trent både fysisk og psykisk)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Micki*

Kirurg eller regnskap. Kirurg fordi det å skjære i hud gjør at jeg blir uvel, blod er heller ikke en favoritt. Regnskap fordi jeg kan rett og slett hadde krepert av kjedsomhet.

Endret av *Micki*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege/sykepleier. Blir helt uvel av blod og gørr og generelt alt inni kroppen :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri klart å ta store valg som kan påvirke andre mennesker og gå utover tilfeldige personer. Typ statsminister, dommer osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bartender, telefonselger, servitris, regnskap.

Grunnen er vel at jeg ikke takler å ta imot dritt fra misfornøyde kunder og fremdeles være serviceminded og fake masse smil, og så er jeg svært dårlig med siffrer.

Jeg hadde ønsket å jobbe som politi, vekter, i Forsvaret (militær stilling) eller som ambulanse personell. Men på grunn av kronisk sykdom i førdrøyselsessystemet så er jeg diskvalifisert for slike jobber.

Endret av Stum481
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vesentlig over her skriver. Så kunne jeg heller aldri klart å ta store valg som kan påvirke andre mennesker og gå utover tilfeldige personer. 

Kafè. Jeg arbeider i en kafe som også selger flere ting (blant annet noe jeg interesserer meg for). Men kafè biten takler jeg ikke. Alle de ulike kaffesortene. Hva som er i hva og endring av oppskrifter. Servere mat osv. Det har jeg heldigvis fått sluppet mer unna og får mer av det jeg interesserer meg for. Men gøy å prøve ut, absolutt :)

Har mer å komme med, men dette holder for nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt innen helse og omsorg. Jeg interesserer meg ikke for mennesker på enkeltnivå, kun som del av et større hele og det mennesker gjennom tidene har skapt og gjort. Som følge av dette er jeg heller ikke spesielt omsorgsfull når det kommer til mennesker jeg ikke kjenner.

Kunne heller aldri jobbet med telefonsalg eller som parkeringsvakt, fordi jeg er litt for opptatt av at folk skal like meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg kunne jobbet som telefonselger. Har prøvd en gang når jeg var 16, var helt jævlig, fikk bare kjeft og i tillegg likte ikke sjefen min meg fordi jeg var jo helt ubrukelig, jeg klarte nesten aldri selge noe :P så man kan trygt si det var en jobb som til slutt ikke brakte noe annet enn negativitet inn i livet mitt. Når jeg slutta var det som en tung tung sky løsna fra himmelen.

Kunne heller ikke jobbet på slakteri, blir bare for voldsomt, heller ikke på mcdnalds....hadde fått fnatt av folkemengden. 

Utdanner meg som vernepleier så å jobbe med mennesker med funksjonsvansker, eller deale med litt kroppslige greier som vaske noen, eller litt blod for den saks skyld plager meg ikke.

En annen ting jeg faktisk kunne tenkt meg å jobbe som er veterinær, faktisk heller det en vernepleier. Men det må isåfall bli en dag jeg er gal nok til å sette meg ørten flere år på skolebenken og av ulike grunner så er ikke den tanken så realistisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jobb jeg nylig innså at flere faktisk jobber med fortsatt: Utstopper! :O

Anonymkode: 3ced9...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunne aldri jobbet som selger, eller hvilket som helst yrke med provisjonslønn. 

Kunne heller ikke jobbet i et yrke som innebærer kontakt med vonde lukter, masse kroppsvæsker eller i et yrke hvor jeg må snakke masse med sinte og misfornøyde kunder/klienter (typ kundeservice, reklamasjon osv). Grøss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raindrops skrev:

Jeg kunne nok hatt de fleste jobber om det hadde vært for en begrenset periode, slik som nå når jeg jobber innen service, til tider også utendørs i all slags vær.

Unntaket er jobber som involverer for mye nærkontakt med andre mennesker, og da spesielt mennesker som trenger ekstra mye hjelp, som eldre og mennesker med ulike funksjonshemninger. Jeg takler slike ting eksepsjonelt dårlig, og selv om jeg helt sikkert kunne bitt tennene sammen og fått jobben gjort, så hadde jeg ikke klart å gjort det på en måte som jeg mener pasienter fortjener. Der innser jeg mine egne begrensninger som et omsorgsmenneske for fremmede, og holder meg langt unna.

Signerer på denne.

Jeg kunne heller ikke jobbet i butikk (det har jeg gjort, og er ikke for meg), patolog, eller sykepleier. Det er godt vi er forskjellige og at det finne folk som ikke ville ha sittet på kontor som heller vil jobbe med de tingene som ikke jeg vil jobbe med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleier, jeg er ikke en omsorgsperson, og hadde vært dårlig til å takle de vanskelige situasjonene og pasientenr sykepleiere opplever jevnlig. 

Jobbe i barnehage, er ikke flink med små barn og syntes de er kjedelige og lite givende. 

Selger. Jeg har faktisk jobbet som selger og var veldig flink (uten at jeg forstår hvorfor). Men jeg absolutt HATET hvert eneste sekund. Aldri mer. Hele livet gikk med til å grue meg til å skulle på jobb. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehage. Ikke er jeg flink med barn (jeg har ikke barnetekke i det hele tatt) og jeg er ikke så glad i barn.

Sykehus,  gamlehjem og sånn hvor jeg må dusje de eldre, skifte bleier på de, tørke de etter at de har bæsjet, tørke opp spy osv. Det hadde jeg ikke klart.

Selger! Orker ikke all kjeftingen og klagingen du får fra mange kunder. Du må takle frekke kunder. Alt du gjør er galt. Har jobbet som selger før og virkelig HATET det!

Lærer på barne og ungdomskolen. Det har jeg ikke tålmodighet til. 

Jordmor! :spy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...