Gå til innhold

Kleskode, første skoledag på universitet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det normalt å gå i vanlige klær, eller bør man kle seg litt mer pyntet? Aner ikke hva jeg skal ha på meg, hahaha uff. (Det er forresten medisinstudiet det er snakk om.)

 

Anonymkode: be521...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer til å gå helt normalt kledd, men jeg skal studere språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er rent og ser okay ut. Kommer hjem fra ferie dagen før studiestart og har ikke tid til å vaske. Skal gå informatikk da, så tviler på at gutta bryr seg så mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kler deg vel etter hvordan du ønsker å bli oppfattet av dine medstudenter :) enkelt og greit. 

Anonymkode: 41d9d...eeb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ta på deg noe du føler deg vel i eller noe du føler representerer deg. Er ikke så mange som legger merke til klær egentlig. Spesielt ikke når alle er så nervøse. Men ikke noe krav om å være pen i tøyet om du ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt på meg det jeg vanligvis ville gått i på skolen. Men jeg vet ikke om medisinstudenter er sånne som pynter jeg første skoledag, det ville jeg isåfall syntes hadde vært litt elitistisk på en ufrivillig morsom måte :P

Anonymkode: 23b4a...e0c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pernillefn

Gå i noe du føler det komfortabel i. Personlig hadde jeg unngått å prøve for hardt. Ikke bry deg om hva andre syns, bare vær deg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pernillefn skrev:

Gå i noe du føler det komfortabel i. Personlig hadde jeg unngått å prøve for hardt. Ikke bry deg om hva andre syns, bare vær deg selv :)

Fornuftig sagt. Enig med Pernille! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Det er vel vanlig å gå normalt kledd, men å ha på seg en finere topp og jeans eller en kjole som ikke er stivpyntet er jo helt ok om man for eksempel vil gjøre noe mer ut av det.

Jeg tror nok at jeg kommer til å ha på meg noe jeg føler meg fin i samtidig som at det ikke er stivpyntet. Synes det er litt viktig å se litt ordentlig ut, men bryr meg egentlig ikke spesielt mye om hva andre går med.

Om noen vil gå med joggebukse eller pynte seg litt mer er egentlig opp til dem å vurdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå normalt kledd, lov å pynte seg litt om man føler for det, det er jo tross alt en dag hvor man skal møte mange nye mennesker og forhåpentligvis gjøre et godt inntrykk, men de fleste er kledd ganske casual, så med mindre du liker å stikke deg ut så ville jeg droppet de mest formelle klærne. 

Anonymkode: 1e900...9f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pyntet meg en del, men det er fordi "dette er meg" og jeg liker å se bra og "fin" ut. Ta på deg noe som du føler deg komfortabel i. :)) 

Anonymkode: dc17e...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter på master på NHH og har fått beskjed om å komme pent kledd (type kjole/skjørt og dress for gutta)! Så sjekk for all del informasjon som er gitt. Kjipt å komme i jeans om resten kommer i dress :) 

Anonymkode: 3d641...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg starter på master på NHH og har fått beskjed om å komme pent kledd (type kjole/skjørt og dress for gutta)! Så sjekk for all del informasjon som er gitt. Kjipt å komme i jeans om resten kommer i dress :) 

Anonymkode: 3d641...c18

Hvor finner man den infoen? 

Anonymkode: 96241...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det normalt å gå i vanlige klær, eller bør man kle seg litt mer pyntet? Aner ikke hva jeg skal ha på meg, hahaha uff. (Det er forresten medisinstudiet det er snakk om.)

 

Anonymkode: be521...317

Jeg har begynt på to studier ved samme universitet, og kan glatt si at jeg aldri la merke til hva noen av mine medstudenter gikk kledd i på den første dagen. Var mer opptatt av å følge med på all den nye informasjonen, og å prøve å huske noen navn med tilhørende fjes. Så antrekket er nok ikke så viktig, jeg ville ikke brukt mye energi på å tenke på det. Gå med noe du liker og føler deg komfortabel i! (Og hvis du har et plagg eller smykke som for eksempel gir deg ekstra selvtillit eller god følelse, så ville jeg gått med det :))

Jeg gikk i mye av det jeg går med ellers i hverdagen, det vil si enkle skjørt eller en hverdagskjole. Ikke noe veldig pyntet, bare det jeg ville gått med ellers utenfor hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du første undervisningsdag eller immatrikuleringsdagen? Jeg har vært på mange immatrikuleringer, og har derfor fått sett meg litt rundt. Universitetet mitt skrev "pent antrekk" i informasjonsbrevet. Jeg kjørte safe med kjole. Da er det lettest å treffe, for man ser ut som om man har gjort en innsats uten at det ser ut som om du har kledd deg opp til galla. Hvis du føler deg ukomfortabel med kjole bruker du heller en bluse eller ei skjorte som du liker - bare dropp t-skjorta akkurat den dagen. Noen pynta seg ikke i det hele tatt, men mange kjørte typ olabukse og skjorte eller kjole/sommerkjole. Se an været, men tenk "sommerlig pent". Da skal det mye til at det bikker over i under- eller overpyntet. Det jeg syntes var fint med å ikke gå i helt vanlige skoleklær var at det føltes mer staselig, og immatrikuleringen er en fin merkedag. Syntes @Paraply skrev mye fint her over, og spesielt dette med å ha på et smykke eller et plagg som får deg til å føle deg glad. En god utstråling er det beste tilbehøret! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig å pynte seg på første skoledag på medisinstudiet (så fremt du sikter til studiested i Norge). Kle deg i det du normalt går i. :)  De fleste går med bukse, men det er også flere som går med skjørt, shorts eller kjole. 

Anonymkode: d945f...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...