Gå til innhold

Politiattest fysioterapi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Er det noen her som vet hvilke eventuelle lovbrudd som vises på en politiattest man leverer når man skal studere fysioterapi, og når man skal jobbe innenfor dette som ferdig utdannet? 

Har lest litt om ulike typer politiattester (uttømmende, ordinær, begrenset osv.), men forstår liksom ikke hvilken type som brukes til dette. 

Grunnen til at jeg spør er at jeg har noe på rullebladet som jeg håper ikke kommer med, fordi da er det vel relativt liten sjanse for at jeg får studere fysioterapi og jobbe som det etterpå. 

Anonymkode: 0537d...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og ett spørsmål til: Når vi leverer politiattest i begynnelsen av 1. studieår, gjelder denne for alle tre studieårene i bacheloren? Ellerm å vi levere ny 2. og 3. studieår også? Og hva med turnusåret etter bacheloren, må vi levere ny, da?

Anonymkode: 0537d...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal jobbe med barn eller funksjonshemmede, så kreves det i alle fall politiattest når du skal i turnustjenesten. Det er opp til arbeidsgiver under turnustjenesten å vurdere om de skal kreve det. 

Anonymkode: 26b2c...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det vanlige. Rus, sex, vold. Du kan stjele og snyte på skatten og sånne kjedelige ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du skal jobbe med barn eller funksjonshemmede, så kreves det i alle fall politiattest når du skal i turnustjenesten. Det er opp til arbeidsgiver under turnustjenesten å vurdere om de skal kreve det. 

Anonymkode: 26b2c...96f

Okei, men kan de kreve noe annet enn slike ting som vold, seksuell mishandling og lignende? Det er jo ikke noe annet som er relevant for en jobb som fysioterapeut? 

53 minutter siden, amativeReflection skrev:

Det er det vanlige. Rus, sex, vold. Du kan stjele og snyte på skatten og sånne kjedelige ting.

Okei, takk for svar :) Det er ikke noe innenfor rus, sex og vold jeg har gjort. Så håper det går fint da! 

Anonymkode: 0537d...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Okei, men kan de kreve noe annet enn slike ting som vold, seksuell mishandling og lignende? Det er jo ikke noe annet som er relevant for en jobb som fysioterapeut? 

Okei, takk for svar :) Det er ikke noe innenfor rus, sex og vold jeg har gjort. Så håper det går fint da! 

Anonymkode: 0537d...04b

De har hjemmel kun for en begrenset politiattest, den inneholder kun en håndfull paragrafer. De kan ikke kreve noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...