Gå til innhold

Unnvikende og dårlig leder!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man med en unnvikende avdelingsleder som ikke evner å styre?

Har ferie nå, men gruer meg til å komme tilbake til kaoset. Lederen er ekstremt konfliktsky, og styrer unna alt av problemer. I flere situasjoner "flykter" lederen fra situasjonen når noe ubehagelig blir diskutert. En gang ringte telefonen, den måtte h*n ta, sprang inn på et annet rom, hørte aldri noe mer ang saken som ble diskutert. En annen gang var det diskusjon om noe, da oppdaget h*n "plutselig" at det manglet noen skjemaer, sprang avgårde for å få ordnet det, og hørte aldri mer. En person fikk sparken for en stund siden. Leder hadde fått noen klager på den ansatte, mtp arbeidet, men tok det aldri opp med den det gjaldt. Etter å ha mottatt mange klager valgte h*n å bare ringe å si at h*n ikke fikk jobbe mer hos oss. Uten noen annen begrunnelse enn at alle var misfornøyd med måten vedkommede jobbet på. Drt var en vikar, ingen fast ansatt, men det opplevdes nok som "sparken" for den det gjaldt. Istedet for å være en leder å ta personen fatt etter første klage, valgte h*n å la det skure å gå, før avskjed på grått papir. Vedkommede fikk ikke noen begrunnelse selv om h*n spurte, da var leder utilgjengelig, svarte ikke på tlf og mail. 

Listen er lang. Avdelingen flyter. Føler alt raser sammen. Folk mistrives og slutter. Avvik blir ikke behandlet på ordentlig måte. Ansatte som utsettes for småskader osv bagatelliseres. Potensielt helsefarlige situasjoner blir ikke gjort noe med. Som vold mot ansatte som gjør jobben sin.

Vi jobber hver sommer i 50 klamme varmegrader, går svett hele arbeidsdagen, men leder tar ikke tak i problemet. Etterspør vifter men får unnvikende svar.

En kollega hadde det vanskelig privat, ønsket å snakke med leder ang tilrettelegging. Midt i samtalen ringte leders telefon, lederen hadde spurt: "skal jeg ta den"? Og hva skulle min kollega si? H*n sa såklart ja, og måtte dermed forlate leders kintor. Og hørte ikke mer fra leder. Vedkommede ble sykemeldt og er det fortsatt.

Kjenner jeg vil IKKE på jobb neste uke, har mest lyst å sykemelde meg. Har ingen tillit til ledern. En leder uten lederutdanning. Ingen planer om å ta det heller. Vurderer å varsle. Men leder på høere nivå er arrogant så det holder så det nytter nok ikke. 

Anonymkode: ffee6...922

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere ikke en tillitsvalgt som kan kreve et møte med personen og dennes leder igjen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder rett og slett ikke svare en som ikke bruker kjønnsbenevelser. Slik politisk korrekthet av typen jeg er deg moralsk overlegen, blir jeg altfor provosert av til å være i stand til å besvare.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Jeg gidder rett og slett ikke svare en som ikke bruker kjønnsbenevelser. Slik politisk korrekthet av typen jeg er deg moralsk overlegen, blir jeg altfor provosert av til å være i stand til å besvare.

 

Men du måtte kommentere da...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Men du måtte kommentere da...

Jeg hadde jo tross alt begynt å lese slik at jeg rakk å bli irritert.

Endret av Jus sanguinis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med at lederen over er "arrogant så det holder"? Hvor mye kontakt har du hatt med vedkommende?

Anonymkode: 0dc06...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...