Gå til innhold

Vekke baby for å dra på lunsj?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Baby (snart 6 mnd) sliter sånn med søvn på dagen nå. Måtte avlyse en lunsj denne uka pga dette... Har bært henne rundt i bæresele hele uka omtrent. I dag sover hun endelig i vogna igjen uten hyling, men har en lunsjavtale 12.30. Virker til at hun nå plutselig skal sove lenge også..Kan ikke flytte vogna (må ned tre etasjer uten heis) uten at hun våkner, og hun klarer ikke sove i vogna på tur lenger uansett.. Hva ville dere gjort, vekket baby eller droppet enda en lunsj?

Anonymkode: d8a72...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyen trenger ro nå når hun endelig har sovnet. Er lunshen så viktig for deg at du vil  risikere flere dager med problemer? 

Anonymkode: 3ec9e...b35

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å utsette den? Går det for den du skal møte?

Anonymkode: f32c9...073

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mener jeg ikke kommentere "surt", men dette er jo litt av grunnen til at mange ikke får deltatt på luncher og kommer seg til gitte tidspunkter diverse steder. 

Enten må du planlegge slik at babyen kan sove i vogn mens du spiser, eller så må dere avtale noe tidligere/senere på dagen.

Ser jo at dette ikke er aktuelt for dere siden barnet sliter med søvn, og jeg hadde ikke prioritert egen lunch over barnets behov for søvn(som virker vanskelig for babyen å klare å få til enkelt).

Barnets behov først, sånn er det i permisjonen(og etter forsåvidt, men da er jo enten far hjemme i permisjon eller kan ta barnet mens du er ute alene). 

Anonymkode: 4d9b9...499

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be den du skal møte på lunsj,  komme til deg isteden? 

Anonymkode: 21d60...1d5

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skaper bare masse stress å ha slike avtaler. Jeg klarte omtrent aldri å komme meg ut døra på et bestemt tidspunkt da jeg hadde baby. Plutselig bæsjes det eller gulpes det eller et eller annet som gjør at ting ikke går etter planen. Inviter folk hjem til deg i stedet, eller lag litt løsere avtaler sånn at du har litt å gå på tidsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å vekke baby uten at det er absolutt krise, er bare å skape ris til egen bak. Så nei, jeg vekket aldri baby nåe hun først sov.

Jeg tror ikke jeg hadde en eneste avtale utenfor huset på dagtid mens jeg var i permisjon - var det godt vær og baby i good mood, sendte jeg melding til folk i barselgruppa om vi skulle trille en tur eller liknende. Når baby var blitt fire måneder, begynte jeg å ha avtaler på ettermiddag, for da kunne far ta baby. Trente et par ettermiddager i uka, gikk til frisør, hadde en og annen kaffedate med venninner.

Anonymkode: 98c87...933

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier; ville droppet lunsjen. Be eventuelt lunsjdaten komme til deg.

Her har jeg gitt opp faste avtaler. Sender heller noen meldinger og hører om folk vil møtes når jeg er på vei til byen. Ber eventuelt folk over til meg.

Eneste jeg har vært presis til er helsestasjontimer, men det har i grunn vært helt tilfeldig.

Anonymkode: d6830...666

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dropper avtaler hvis mini sover idet jeg må gjøre meg klar og dra. Men så blir det svært utrivelig hvis min lille ikke får sove, så da ender det ofte med at jeg bare må dra fra lunsjen eller barseltreffet uansett. Da føler man seg lur😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regel nr 1 i barseltiden for min del: aldri, ALDRI vekk en sovende baby. Det skulle jaggu stå om liv før jeg vekket min når han endelig sovna..... 

Anonymkode: 703c9...20f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan oppdatere her. Det endte med at hun utrolig nok våknet 5 min før "siste frist" for å komme oss ut. Så slapp å vekke henne og vi dro på lunsj. Hun jeg skulle treffe var allerede på vei ut med sin baby, klart hun hadde forstått om jeg avlyste, men litt kjipt for henne også. Så glad det løste seg :) Hadde det kjempekos, vesla fikk sett masse og sovnet såååå lett da vi kom hjem. Begynner å lure på om hun blir understimulert om vi er hjemme hele dagen nå..

Anonymkode: d8a72...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre ble ofte vekket (eller flyttet i allefall, ofte sov de bare videre) for å dra steder. Med storesøsken som skal leveres og hentes i barnepark/barnehage hver dager det bare sånn og jeg droppet også sjelden lunsj eller barseltreff. Det var helt problemfritt, men ingen av våre hadde søvnproblemer heller, så dette er en vurdering man må ta selv ut fra babyens vaner. Straks man har mer enn ett barn innser man at mange ting man var veldig opptatt av som førstegangsmor faktisk ikke er så viktig. 

Endret av Arkana
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Annonse

Tar opp denne gangen tråden fremfor å lage ny. 

Jeg har en 4 uker gammel baby. Hatt besøk i hele dag, og hadde egentlig avtale nå i ettermiddag. 

Besøket var så høylytt at babyen virker temmelig utslitt. Så jeg droppa faktisk avtalen som pågår nå. Vi var mange som skulle til dit, så avtalen var ikke avhengig av oss. 

Får meg bare ikke til å vekke hn for å dra på noe som hn absolutt ikke har behov av. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: c2bd1...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2016 den 11.53, AnonymBruker skrev:

Nå mener jeg ikke kommentere "surt", men dette er jo litt av grunnen til at mange ikke får deltatt på luncher og kommer seg til gitte tidspunkter diverse steder. 

Enten må du planlegge slik at babyen kan sove i vogn mens du spiser, eller så må dere avtale noe tidligere/senere på dagen.

Ser jo at dette ikke er aktuelt for dere siden barnet sliter med søvn, og jeg hadde ikke prioritert egen lunch over barnets behov for søvn(som virker vanskelig for babyen å klare å få til enkelt).

Barnets behov først, sånn er det i permisjonen(og etter forsåvidt, men da er jo enten far hjemme i permisjon eller kan ta barnet mens du er ute alene). 

Anonymkode: 4d9b9...499

Men hvor ofte er det man egentlig tar en lunsj med en venninne i permisjonen? Høres ikke ut som om det har vært alt for ofte for Ts. Jeg hadde nok prioritert det. 

Anonymkode: b840f...928

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.1.2020 den 17.16, AnonymBruker skrev:

Tar opp denne gangen tråden fremfor å lage ny. 

Jeg har en 4 uker gammel baby. Hatt besøk i hele dag, og hadde egentlig avtale nå i ettermiddag. 

Besøket var så høylytt at babyen virker temmelig utslitt. Så jeg droppa faktisk avtalen som pågår nå. Vi var mange som skulle til dit, så avtalen var ikke avhengig av oss. 

Får meg bare ikke til å vekke hn for å dra på noe som hn absolutt ikke har behov av. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: c2bd1...33c

Høres ut som et klokt valg. En overtrøtt/overstimulert baby er ikke hyggelig for noen, aller minst for baby selv, så dette kunne fort blitt en veldig slitsom ettermiddag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2020 den 17.16, AnonymBruker skrev:

Tar opp denne gangen tråden fremfor å lage ny. 

Jeg har en 4 uker gammel baby. Hatt besøk i hele dag, og hadde egentlig avtale nå i ettermiddag. 

Besøket var så høylytt at babyen virker temmelig utslitt. Så jeg droppa faktisk avtalen som pågår nå. Vi var mange som skulle til dit, så avtalen var ikke avhengig av oss. 

Får meg bare ikke til å vekke hn for å dra på noe som hn absolutt ikke har behov av. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: c2bd1...33c

Bedre å lage sin egen tråd enn at folk skal måtte lese igjennom alt dette gamle og svare TS jo

Anonymkode: 896c8...d82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...