Gå til innhold

Hvor lenge holder et toalett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge kan man regne med at et toalett holder? Vi har et gulvstående, og er 4 personer som bruker dette året rundt. 

Tenker da sånn omtrentlig, da jeg ikke har peiling på slike ting. 

Anonymkode: 7854a...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett alt mulig. Folk som må bytte toalett annethvert år omtrent og de som fortsatt har toalettet 20 år etter at huset ble bygd så det er nok store forskjeller der

Anonymkode: 3761c...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett alt mulig. Folk som må bytte toalett annethvert år omtrent og de som fortsatt har toalettet 20 år etter at huset ble bygd så det er nok store forskjeller der

Anonymkode: 3761c...cc5

Okei, men er det noen hensikt å bytte ut toalettet når det ikke er ødelagt, da? 

Vi ønsker bare å vite sånn ca. hvor lenge det er normalt at det holder, slik at vi vet om det er på tide å skifte, og/eller at det ikke er usannsynlig at det blir ødelagt. Vi vil jo ikke plutselig stå der uten toalett en dag. 

Denne leiligheten ble kjøpt i 2006, og da sto toalettet der. De som solgte, sa at det sto der også da de kjøpte leiligheten av eierne før der igjen. Så jeg aner egentlig ikke hvor gammelt det er. Bygget er fra tidlig 1800-tallet, så kan liksom ikke gå etter byggeår heller :P

Anonymkode: 7854a...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et toalett er ikke noe man vanligvis bytter ut bare for sikkerhets skyld. Det vanlige er at det byttes ut når det er ødelagt og en rørlegger sier det ikke er verdt å reparere, eller når man pusser opp hele badet. Det blir ikke lett så ødelagt at det ikke er mulig å bruke det i det hele tatt, det vanligste er at det begynner å lekke vann i skåla så vannforbruket øker, at flottøren blir ødelagt så cisterna ikke fylles og det blir vanskelig å trekke ned. At det ikke er mulig å trekke ned kan i en krisesituasjon løses ved å hente bøtter med vann fra dusjen/badekaret, så det fremdeles er mulig å gå på do.

Slapp helt av! :) 

Anonymkode: d5317...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor har et hus fra 1968, og der er det fremdeles det originale toalettet. Det er ikke byttet. Det er slitent, man ser at emalje har skallet litt av nedi det, men det er ingenting ellers i veien med det og det fungerer akkurat som det skal fremdeles.

Toaletter er ikke forbruksvare, de pleier å holde i mange, mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både vi og foreldrene mine har toalett fra tidlig 70-tall. i tidsriktige farger også.

de holder nok fint 10 år til også, ingen tegn til slitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...