AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #1 Del Skrevet 29. juli 2016 Hei! Jeg har nylig kjøpt meg nye briller fra Specsavers. Det krevde litt tilpasning av brillene for at de skulle passe optimalt på meg. Derfor stilte optikermedarbeideren en del på metallfestet i området der neseputene er festet. Men han brukte et skarpt verktøy slik at en del av den fargede lakken skallet av (både på innsiden og utsiden av metallfestet til neseputene). Jeg nevnte det for optikermedarbeideren, men han bagatelliserte det og sa at det nok ikke er synlig for andre med mindre man kikker etter. Det gjør ikke noe med de skrapene som vender innover mot ansiktet, men det er synlig for meg i alle fall at noe av lakken har skallet av når jeg ser meg i speilet. Jeg synes jo det er litt kjedelig når jeg har fått ny brille. Vet jo at de har sånn fornøydgaranti på Specsavers, men lurer på om dette kanskje bare er en bagatell som jeg henger meg opp i? Er det helt vanlig at lakken løsner med en gang man får stilt på brillene? Burde jeg kunne klage på dette, eller må jeg bare finne meg i det? Anonymkode: 3b65b...baa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hectine Skrevet 29. juli 2016 #2 Del Skrevet 29. juli 2016 Jeg tenker at briller er svindyrt, så da skal jeg jammen det være fornøyd. Så gå innom og si fra du 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #3 Del Skrevet 29. juli 2016 Dette bør du klage på. Du bør i det minste få et prisavslag. Evt er det jo bare å benytte fornøyd-garantien de tilbyr og handle en annen plass. Anonymkode: 8b739...76b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #4 Del Skrevet 29. juli 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har nylig kjøpt meg nye briller fra Specsavers. Det krevde litt tilpasning av brillene for at de skulle passe optimalt på meg. Derfor stilte optikermedarbeideren en del på metallfestet i området der neseputene er festet. Men han brukte et skarpt verktøy slik at en del av den fargede lakken skallet av (både på innsiden og utsiden av metallfestet til neseputene). Jeg nevnte det for optikermedarbeideren, men han bagatelliserte det og sa at det nok ikke er synlig for andre med mindre man kikker etter. Det gjør ikke noe med de skrapene som vender innover mot ansiktet, men det er synlig for meg i alle fall at noe av lakken har skallet av når jeg ser meg i speilet. Jeg synes jo det er litt kjedelig når jeg har fått ny brille. Vet jo at de har sånn fornøydgaranti på Specsavers, men lurer på om dette kanskje bare er en bagatell som jeg henger meg opp i? Er det helt vanlig at lakken løsner med en gang man får stilt på brillene? Burde jeg kunne klage på dette, eller må jeg bare finne meg i det? Anonymkode: 3b65b...baa Dette er en av grunnene til at jeg holder meg unna brillekjøp hos Specsavers. De er elendig på kjøpsloven og på å innrømme egne feil. Men dette er en reklamasjonssak. Vet om flere som har klagd dette firmaet inn til Forbrukerrådet. Briller må stilles og tilpasses hodeformen til brukeren, men de skal ikke ha så dårlig kvalitet eller butikkmedarbeideren skal ikke bruke redskaper som skader i lakk eller på annen måte. Anonymkode: 3e732...18d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #5 Del Skrevet 29. juli 2016 Går du og klager, så be om å få snakke med bitikksjefen. Anonymkode: 3e732...18d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #6 Del Skrevet 29. juli 2016 Jeg hadde klagd. Du kan søke opp dine rettogheter i Forbrukerkjøpsloven. Anonymkode: 25e20...953 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #7 Del Skrevet 29. juli 2016 Jeg hadde ikke klagd, men du er i din fulle rett til å klage. Jeg hadde ikke klagd fordi jeg takler ikke å utsette meg selv for den typen ubehag. Ville følt meg som en kverulant, kranglefant og ikke minst vært redd for at personen jeg klager til tar dette personlig. Håper derfor du går tilbake og klager, og da er ganske bestemt og bastant med tanke på dine rettigheter (reklamasjon / fornøydhetsgaranti). Anonymkode: 0d4e9...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #8 Del Skrevet 29. juli 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke klagd, men du er i din fulle rett til å klage. Jeg hadde ikke klagd fordi jeg takler ikke å utsette meg selv for den typen ubehag. Ville følt meg som en kverulant, kranglefant og ikke minst vært redd for at personen jeg klager til tar dette personlig. Håper derfor du går tilbake og klager, og da er ganske bestemt og bastant med tanke på dine rettigheter (reklamasjon / fornøydhetsgaranti). Anonymkode: 0d4e9...74e De er profesjonelle, de tar jo ikke sånt personlig. Man er ikke en kverulant, bade fordi man ønsker kompensasjon for at selger skadet produktet. Det er et helt rimelig krav. De burde være glad for at kunden sier i fra, slik at de kan rette opp skaden. Man kan ikke være så beskjeden at man ikke kan si fra om sånt. Anonymkode: 25e20...953 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #9 Del Skrevet 29. juli 2016 Jeg er optiker i Specsavers og SELVSAGT skal du klage. Vi har tre måneders fornøydgaranti og det gjelder på alt (om du f.eks, etter to måneder og 29 dager finner ut at du ikke ville ha den røde brillen likevel, men heller vil ha en annen farge, får du ny brille). Du skal ikke trenge å irritere deg over en feil en ansatt har gjort. Klag. Og når du ikke gjennom med klagen, tar du kontakt med Specsavers servicekontor sentralt. Anonymkode: bb567...65b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #10 Del Skrevet 29. juli 2016 Tusen takk alle sammen for gode tilbakemeldinger! Jeg er sjenert, så jeg synes det er helt grusomt å klage på ting. Føler meg SÅ dum og vanskelig. I tillegg er jeg veldig opptatt av detaljer, så ikke alltid lett å vite om det bare er meg som henger meg opp i ting. Men jeg tok motet til meg og ringte dem siden dere skrev jeg burde klage. Traff en annen kjempehyggelig medarbeider på telefonen, og det var ingen problem. Det ble bestilt ny brille til meg, så det er veldig bra! Men jeg tør nesten ikke å få brillen justert noe særlig når den kommer, i tilfelle det samme skjer igjen? Veldig merkelig at de ikke hadde et brilleverktøy som var mer skånsomt mot innfatningen. Til du som er optiker i Specsavers, hvordan stiller dere på brillene hvis man f.eks vil at glassene skal komme lenger unna øynene? Bruker dere et verktøy eller bare hendene til å stille inn neseputene? Anonymkode: 3b65b...baa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #11 Del Skrevet 30. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk alle sammen for gode tilbakemeldinger! Jeg er sjenert, så jeg synes det er helt grusomt å klage på ting. Føler meg SÅ dum og vanskelig. I tillegg er jeg veldig opptatt av detaljer, så ikke alltid lett å vite om det bare er meg som henger meg opp i ting. Men jeg tok motet til meg og ringte dem siden dere skrev jeg burde klage. Traff en annen kjempehyggelig medarbeider på telefonen, og det var ingen problem. Det ble bestilt ny brille til meg, så det er veldig bra! Men jeg tør nesten ikke å få brillen justert noe særlig når den kommer, i tilfelle det samme skjer igjen? Veldig merkelig at de ikke hadde et brilleverktøy som var mer skånsomt mot innfatningen. Til du som er optiker i Specsavers, hvordan stiller dere på brillene hvis man f.eks vil at glassene skal komme lenger unna øynene? Bruker dere et verktøy eller bare hendene til å stille inn neseputene? Anonymkode: 3b65b...baa Så flink du var! Jeg kjenner godt på den samme følelsen om at det er ekkelt å klage. Anonymkode: e8dfc...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 30. juli 2016 #12 Del Skrevet 30. juli 2016 Jeg har hatt briller siden jeg var lite barn og har aldri hørt om eller sett riper eller skade i laken, på tross av at optikeren har måtte justere både nesebøyke og ørebøyle. Du må få de justert - du får be dem være forsiktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #13 Del Skrevet 30. juli 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk alle sammen for gode tilbakemeldinger! Jeg er sjenert, så jeg synes det er helt grusomt å klage på ting. Føler meg SÅ dum og vanskelig. I tillegg er jeg veldig opptatt av detaljer, så ikke alltid lett å vite om det bare er meg som henger meg opp i ting. Men jeg tok motet til meg og ringte dem siden dere skrev jeg burde klage. Traff en annen kjempehyggelig medarbeider på telefonen, og det var ingen problem. Det ble bestilt ny brille til meg, så det er veldig bra! Men jeg tør nesten ikke å få brillen justert noe særlig når den kommer, i tilfelle det samme skjer igjen? Veldig merkelig at de ikke hadde et brilleverktøy som var mer skånsomt mot innfatningen. Til du som er optiker i Specsavers, hvordan stiller dere på brillene hvis man f.eks vil at glassene skal komme lenger unna øynene? Bruker dere et verktøy eller bare hendene til å stille inn neseputene? Anonymkode: 3b65b...baa Bravo! 11 timer siden, AnonymBruker skrev: De er profesjonelle, de tar jo ikke sånt personlig. Man er ikke en kverulant, bade fordi man ønsker kompensasjon for at selger skadet produktet. Det er et helt rimelig krav. De burde være glad for at kunden sier i fra, slik at de kan rette opp skaden. Man kan ikke være så beskjeden at man ikke kan si fra om sånt. Anonymkode: 25e20...953 Ja, du har selvfølgelig helt rett i dette. Men jeg ville sannsynligvis ikke hatt guts til å klage likevel. For det første tror jeg ikke på at "de tar ikke sånt personlig". Greit nok - de tar det kanskje ikke så personlig at de legger seg ned begynner hylgrine, eller vurderer ta livet sitt når de kommer hjem. Men jeg tror likevel de fleste vil ta det "personlig" på den måten at de opplever et ubehag ved det. Et ubehag i form av at en annen person er misfornøyd med ens arbeide, og kommer nå for å få kompensasjon for dette. Tar jeg feil i min antagelse - at dette ville skapt et ubehag hos de fleste? Anonymkode: 0d4e9...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #14 Del Skrevet 30. juli 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Bravo! Ja, du har selvfølgelig helt rett i dette. Men jeg ville sannsynligvis ikke hatt guts til å klage likevel. For det første tror jeg ikke på at "de tar ikke sånt personlig". Greit nok - de tar det kanskje ikke så personlig at de legger seg ned begynner hylgrine, eller vurderer ta livet sitt når de kommer hjem. Men jeg tror likevel de fleste vil ta det "personlig" på den måten at de opplever et ubehag ved det. Et ubehag i form av at en annen person er misfornøyd med ens arbeide, og kommer nå for å få kompensasjon for dette. Tar jeg feil i min antagelse - at dette ville skapt et ubehag hos de fleste? Anonymkode: 0d4e9...74e Men hva så? Det er jobben deres. Livet kommer ikke uten ubehag. Men må tåle både ubehag selv, og at man kan forårsake ubehag hos andre når man skal hevde sin rett. Hvis man ikke takler dette, så blir livet veldig vanskelig. Du velger å unngå alt ubehag, og vil dermed tape på det på ulike måter. Andre velger å stå i det ubehaget, og vil dermed oppnå mer. Anonymkode: 25e20...953 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #15 Del Skrevet 30. juli 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk alle sammen for gode tilbakemeldinger! Jeg er sjenert, så jeg synes det er helt grusomt å klage på ting. Føler meg SÅ dum og vanskelig. I tillegg er jeg veldig opptatt av detaljer, så ikke alltid lett å vite om det bare er meg som henger meg opp i ting. Men jeg tok motet til meg og ringte dem siden dere skrev jeg burde klage. Traff en annen kjempehyggelig medarbeider på telefonen, og det var ingen problem. Det ble bestilt ny brille til meg, så det er veldig bra! Men jeg tør nesten ikke å få brillen justert noe særlig når den kommer, i tilfelle det samme skjer igjen? Veldig merkelig at de ikke hadde et brilleverktøy som var mer skånsomt mot innfatningen. Til du som er optiker i Specsavers, hvordan stiller dere på brillene hvis man f.eks vil at glassene skal komme lenger unna øynene? Bruker dere et verktøy eller bare hendene til å stille inn neseputene? Anonymkode: 3b65b...baa Det var jeg som svarte deg lenger opp. Bra du ringte og at du ble tatt seriøst. Hos oss bruker vi kun hendene til å justere neseputene. Tang (tang med plast på, slik at lakken ikke skades) bruker vi kun om stengene må bøyes inn eller ut fra hodet f.eks. Jeg har bøyd noen tusen neseputer og har aldri brukt tang. Ble det byttet neseputer? I tilfelle har vi et spesialredskap som KAN skrape opp lakken om man er uforsiktig. Det har vel skjedd et par ganger av de flere tusen neseputene jeg har byttet. Men skjer det, får kunden selvsagt ny brille. Anonymkode: bb567...65b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poserose Skrevet 30. juli 2016 #16 Del Skrevet 30. juli 2016 Jeg hadde klaget. Briller er en viktig del av utseende for min del, og de skal være hele og fine. Det er ikke opp til de i butikken å avgjøre om det er nøye eller ikke med skaden på brillen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poserose Skrevet 30. juli 2016 #17 Del Skrevet 30. juli 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Men jeg tør nesten ikke å få brillen justert noe særlig når den kommer, i tilfelle det samme skjer igjen? Veldig merkelig at de ikke hadde et brilleverktøy som var mer skånsomt mot innfatningen. Til du som er optiker i Specsavers, hvordan stiller dere på brillene hvis man f.eks vil at glassene skal komme lenger unna øynene? Bruker dere et verktøy eller bare hendene til å stille inn neseputene? Anonymkode: 3b65b...baa Hvis de ødelegger brillen igjen får de vel bare bestille enda et nytt par briller? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jus sanguinis Skrevet 30. juli 2016 #18 Del Skrevet 30. juli 2016 Jeg hadde levert det inn og bedt om ny var jeg deg. Det er tross alt en sentral del av utseende ditt vi snakke om her, og da holder det ikke å unnskylde arbeidsuhellet sitt med at det "nesten ikke synes". Du har jo også ditt på det rene i og med Specsavers har denne fornøydgarantien som du nevner. Det betyr at de ikke kan nekte deg nye briller når du ikke er fornøyd. Og du har ingen grunn til å være skamfull eller føle deg beklemt over at du ikke er fornøyd med at arbeidsuhellet deres skadet brillen du kjøper, uansett hvor liten den skaden er. Jeg er nesten overbevist om hvis du ikke lever dem inn og klager, kommer du bare til å irritere deg over dette så mye at det ender opp med at du går og kjøper deg en ny brille etter kun kort tid. Så ikke ta den kostnaden, la dem ta den kostnaden. Det er tross alt deres feil, og ikke din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå