Gå til innhold

Veldig dårlig - sykemelding KRISE


Gjest Unknown

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En ting jeg har lært meg; jobben klarer seg ALLTID! 

Ikke tenk på det, helsen først!

veldig dårlig av sjefen og sette opp ferie slik, skal alltid ha noen "på hånd". Hvem som helst kan bli syk over natten og er sjefens ansvar og ha folk. Er det totalt krise stenger hun bare butikken eller ringer noen på tvang, hvis det er lov..

vær hjemme med god samvittighet og plei deg selv!

Anonymkode: c6d1a...c05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

En ting jeg har lært meg; jobben klarer seg ALLTID! 

Ikke tenk på det, helsen først!

veldig dårlig av sjefen og sette opp ferie slik, skal alltid ha noen "på hånd". Hvem som helst kan bli syk over natten og er sjefens ansvar og ha folk. Er det totalt krise stenger hun bare butikken eller ringer noen på tvang, hvis det er lov..

vær hjemme med god samvittighet og plei deg selv!

Anonymkode: c6d1a...c05

Åhh, tusen takk! Nå lettet du litt på samvittigheten min iallefall!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må bare sette seg selv først. Er kun oss selv som styrer helsen vår og er man syk så er man syk. Den som skal ha dårlig samvittighet, det er sjefen din. Ikke deg! Hvis det plager deg så mye, sånkwn du, etter du har ringt deg inn syk, ta kontakt med tillitsvalgt på jobben og forklare du sliter med dette, pga din kollega står igjen aleine. Tillitsvalgt må få greie på det for sjefen bør, om ikke skal, ha folk i bakhånd nettop pga slike ting kan skje.. Faktisk kan kollegaen din og bli syk i natt og ligge å spy.. Hva da?

Anonymkode: c6d1a...c05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har omgangssyke så er dette meget smittsomt og helt uaktuel tilstand å gå på jobb med. Sjefen får møte opp selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du i tillegg til den andre sykdommen din har pådratt deg omgangssyke skal du holde deg hjemme med god samvittighet. Du virker som et sympatisk menneske som ønsker å stille opp så langt det lar seg gjøre, så nå synes jeg du tillate deg noen bekymringsløse dager. 

Til spørsmålet ditt: Nei, dette er ikke ditt problem. Dette er sjefen sitt problem og vedkommendes feriehåndtering. Det er klart at det er viktig å ha en som kan stille opp ved sykdom når det som du sier alltid skal være to stykker på arbeidsplassen. 

Anonymkode: ccf01...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint med god arbeidsmoral, men det å bli syk kan skje den beste, så ikke la den dårlige samvittigheten spise deg opp. Jeg er til tider sånn selv, men det gagner ingen at du er på jobb med omgangssyke. Si i fra til arbeidsgiver i morgen tidlig og vær hjemme og bruk energien din på å bli frisk - ikke ha dårlig samvittighet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...