Gå til innhold

Hvor mye tror dere jeg får i bot hvis jeg blir stoppet i tollen med 9 liter vin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen brennevin, øl eller tobakk

Anonymkode: 3debd...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ingen brennevin, øl eller tobakk

Anonymkode: 3debd...ab8

Hvis du totalt har 9 liter, har du 4,5 liter for mye. Dvs at du får kr 1600,- i bot. Dette står å lese på Tollvesenets sider.

Anonymkode: 00ba6...25e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du har handlet over kvoten, kan du velge å betale toll for de overskridende literne med vin :)

Anonymkode: 00ba6...25e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stopper du på rødt så koster det bare 180.- å fortolle vinen så lenge du kun har 9 liter

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Akay skrev:

Stopper du på rødt så koster det bare 180.- å fortolle vinen så lenge du kun har 9 liter

Er det virkelig så billig? Kan jeg kjøpe et tonn vin for en euro per stykk og så bare betale noen kroner for å fortolle vinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ettersom du har handlet over kvoten, kan du velge å betale toll for de overskridende literne med vin :)

Anonymkode: 00ba6...25e

Da må du gå på rødt og opplyse om at du skal fortolle vinen. Hvis du blir stoppet og de oppdager det mener jeg du får bot og mister vinen. 

Anonymkode: 5dbcf...9a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Akay skrev:

Stopper du på rødt så koster det bare 180.- å fortolle vinen så lenge du kun har 9 liter

Og er det her på denne kanten av landet som jeg befinner meg på så slipper du unna den summen også hvis du bare kan betale med kort, for betalingsterminalen her har ikke fungert på et år.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amativeReflection skrev:

Er det virkelig så billig? Kan jeg kjøpe et tonn vin for en euro per stykk og så bare betale noen kroner for å fortolle vinen?

Ikke et tonn, men du kan ha med inntil 27 liter vin med alkoholprosent under 15, og må betale kr 60 pr liter vin.

http://www.toll.no/no/varer/alkohol-og-tobakk/forenkla-fortolling/

 

Anonymkode: 00ba6...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Akay skrev:

Stopper du på rødt så koster det bare 180.- å fortolle vinen så lenge du kun har 9 liter

Hvordan får du det til å bli kr 180,- når det koster kr 60,- pr liter vin over kvoten?

4,5 liter x 60,- = 270,-

Anonymkode: 00ba6...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Så jeg kan bare ta med 36 flasker vin? Er det i tillegg til kvoten? 

Dette er i tillegg til kvoten, ja, etter som jeg har forstått.

Se linken. Der kan man også laste ned en app

Anonymkode: 00ba6...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som rota... Jeg bruker kvoteappen til tollvesenet og den var innstilt på 2 stk.. 270.- er korrekt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned tollkvoteappen. Der kan du betale tollen, som den regner ut for deg, når du lander.  Også gå på grønt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men lønner det seg å handle vin i utlandet (forutsatt at det ikke er en veldig spesiell vin) og betale 60 kr i toll pr liter? Kan du ikke likegodt handle på Vinmonopolet da?

Anonymkode: 6d740...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28 July 2016 at 0.11, Forundret.. skrev:

Og er det her på denne kanten av landet som jeg befinner meg på så slipper du unna den summen også hvis du bare kan betale med kort, for betalingsterminalen her har ikke fungert på et år.. 

Da får du bare et betalingskrav på papir i stedet.

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men lønner det seg å handle vin i utlandet (forutsatt at det ikke er en veldig spesiell vin) og betale 60 kr i toll pr liter? Kan du ikke likegodt handle på Vinmonopolet da?

Anonymkode: 6d740...2c7

Hvis du liker billige tulleviner lønner det seg selvsagt ikke - men om du vet hva du skal se etter av kvalitetsviner kan du spare mye penger. Imidlertid bør man sjekke om den samme vinen finnes hos vinmonopolet, for kvalitetsviner er ofte billigere der enn i utlandet (på grunn av forskjellige avgiftssystemer). Polets utvalg er dog begrenset , og du kan derfor spare mye på nøye planlagte kjøp utenlands.

Anonymkode: f6b82...da3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du bare et betalingskrav på papir i stedet.

Anonymkode: f6b82...da3

Nop!  Har hørt om flere som til og med har kommet tilbake etterpå med kontanter for å gjøre opp for seg men da har de enten flirt av dem og/eller nektet å ta i mot. 

Ikke over alt ting fungerer slik dem skal vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal høre med gubben når han våkner, han er toller. 

Hva heter du forresten? 😋😋

Endret av sonush
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.7.2016 at 0.06, amativeReflection skrev:

Er det virkelig så billig? Kan jeg kjøpe et tonn vin for en euro per stykk og så bare betale noen kroner for å fortolle vinen?

Et par flasker er billig. Et tonn sender deg i fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29 July 2016 at 0.58, Forundret.. skrev:

Nop!  Har hørt om flere som til og med har kommet tilbake etterpå med kontanter for å gjøre opp for seg men da har de enten flirt av dem og/eller nektet å ta i mot. 

Ikke over alt ting fungerer slik dem skal vet du.

Du har hørt om, ja.....

Jeg tror nok ikke det du har hørt er riktig.

Anonymkode: f6b82...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...