Gå til innhold

Er jenter enklere å ha med å gjøre..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har 3 gutter, den eldste er 4år. De er veldig ulike, men alle er som jeg trodde at unger skulle være; leker, løper, synger, krangler, hopper, ler og gråter. I tillegg liker de godt å lese bøker, spille spill og legge puslespill. Han på rundt 3 er temperamentsfull, tester grenser for tiden og raser når han får "nei". Vi er en aktiv familie som trives ute, enten på tur, lek eller jobb med hus og hage.

Min mor synes av og til at ungene er litt vel aktive, og hun sier ofte at det hadde vært enklere om de var jenter, for de er roligere. Høres ut som om jenter bare sitter rolig og leker med dukker eller tegner, og de blir i hvertfall ikke sinte. Pussig, siden hun alltid har klaget over at jeg var mye mer urolig og vanskelig enn min bror...

Hva synes dere, er jenter roligere og enklere enn gutter...?

Anonymkode: 28f33...940

Jeg trodde det... 
De kan fint sitte i ro av og til  og leke rollespill med My little ponys og Barbie, eller se tv, eller tegne,

men de kan også like å herje...

og de krangler og slåsssssssssssssss

 

jeg syns ikke det er så veldig rolig :D
men har hørt gutter er enda mer voldsomme da og brøler mer og slåss mer....... 

Anonymkode: 03c10...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, skruf skrev:

Tviler jeg på.. Har to jenter selv. Den eldste har alltid vært relativ rolig, men minsten derimot... Før hun var 8 så hadde hun allerede slått ut to tenner, hjernerystelse to ganger, brukket foten og sydd 4 sting. Hun er den ungen som dingler høyest i trærne, kastet fra seg armringene og hoppet ut på dypet i bassenget i en alder av tre, spiller fotball og rugby. Jeg er overbevist om at hun kan ikke å gå. Hun løper. 

For ikke å snakke om jentedrama på skolen.... der tror jeg det er lettere med gutter. De sloss og er ferdige med det. Jenter derimot..... 

Amen for den... ser allerede hos 8 åringen... 

der er klassen splittet i to hos jentene...

det er spesielt en jente i ene "gjengen" som tar ledelsen og alle dilter etter henne.

Slik var det i min klasse og... da jeg var liten.
Flinke å lage drama ja.. og verre skal det bli :) 

 

Anonymkode: 03c10...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Amen for den... ser allerede hos 8 åringen... 

der er klassen splittet i to hos jentene...

det er spesielt en jente i ene "gjengen" som tar ledelsen og alle dilter etter henne.

Slik var det i min klasse og... da jeg var liten.
Flinke å lage drama ja.. og verre skal det bli :) 

 

Anonymkode: 03c10...d8e

Jenter kan være noe så innmari... Her har det vært skikkelig jentedrama i klassen de to siste årene, læreren innførte jevnlige jentesamtaler (som hjalp litt). Det er to "dronninger" i klassen med hver sin gjeng.

Jenta vår havner litt utenfor for hun skjønner ikke helt dette spillet. Bestevennen hennes har alltid vært en gutt i samme klasse, men nå ble hun plutselig terget for at de er kjærester.. Passe fortvilet stakkars, hun er jo ikke kjæreste med han, bare bestevenn som hun spiller fotball med og finner på gærnskap med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Peter007 skrev:

Ugh vent til jenter blir kjønnsmodne. Mye værre enn gutter. 

Ikke helt enig i den..

Jeg har 5 brødre og ei søster. Brødrene mine har vært verst når det gjelder å fly rundt etter damer.. Søsteren min og meg har vært mere seriøse når det kommer til kjærester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mythic skrev:

Veldig generaliserende og lite nyansert. 

Etter å ha jobbet med barn i 30 år, kan jeg si at jenter slettes ikke er noe enklere enn gutter. Det koker ned til personlighet, og har ikke noe med kjønn å gjøre.

Jeg tviler ekstremt sterkt på at du har belegg for å hevde at det ikke finnes merkbare og målbare kjønnsforskjeller mellom gutte- og jentebarn.

Dette med at kjønnsforskjeller ikke finnes, og de som eventuelt beklageligvis ikke kan benektes likevel kun skyldes miljø, er kulturmarxistisk ideologisk tøv.

Endret av Jus sanguinis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer helt an på... Jeg var den mest urolige som barn og mine 3 brødre var veldig rolige.

Tror ikke det er en fasitt, tror det er mye genetikk inne i bildet samt oppdragelse.

 

Anonymkode: 8324e...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jenter er så føyelige? Vel, det er menn som blir soldater og lar seg fortelle hva de skal gjøre...

At "gutta slåss og blir ferdig med det"? Det er en floskel, og jeg er slett ikke sikker på at det er sant. Mange gutter blir da hakket på av andre gutter, mange mobbere som er gutter, og det er ikke bare fysisk! Gutter mobber også med ord. 

Husk at vi ser det vi vil se. Det er jo gjort forsøk hvor de har kledd ut jenter som gutter og omvendt, og sett hvilke egenskaper folk tillegger disse små barna. Samme barn blir tillagt ulike egenskaper ettersom folk tror det er jente eller gutt.... Er jo også laget oppgaver for voksne studenter, hvor en gruppe får presentert et case hvor hovedpersonen, en leder, er kvinne, mens en annen gruppe får samme case men der hovedpersonen er en mann. De evaluerer personen ulikt ut fra hvilket kjønn de blir fortalt det handler om.

Det betyr at vi tolker samme egenskap eller handling ulikt hos jenter og gutter....ut fra kjønn. Viktig å være klar over.

Anonymkode: 332d3...120

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg så er gutter mye enklere enn jenter. Jeg har barn av begge kjønn, og det er stor forskjell på gutter og jenter.
Jeg så det på skole, venner, osv,
Jenter er det mye mer intriger med, og verre blir det med alderen. En tenårings gutt er som en sommerbris mot full storm med orkan i kastene hos tenårings jentene.
 

Anonymkode: 15c41...59c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spør du meg så er gutter mye enklere enn jenter. Jeg har barn av begge kjønn, og det er stor forskjell på gutter og jenter.
Jeg så det på skole, venner, osv,
Jenter er det mye mer intriger med, og verre blir det med alderen. En tenårings gutt er som en sommerbris mot full storm med orkan i kastene hos tenårings jentene.
 

Anonymkode: 15c41...59c

Men hva med alle guttene som blir spillavhengige? Som dropper ut av skolen? Som begår seksuell trakassering eller til og med overgrep mot jevnaldrende? Som fyllekjører, eller dør i trafikken? Synes det er veldig mye negativt der gutter er overrepresentert :( 

Anonymkode: 332d3...120

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
Den 28.7.2016 at 23.10, AnonymBruker skrev:

Vi har 3 gutter, den eldste er 4år. De er veldig ulike, men alle er som jeg trodde at unger skulle være; leker, løper, synger, krangler, hopper, ler og gråter. I tillegg liker de godt å lese bøker, spille spill og legge puslespill. Han på rundt 3 er temperamentsfull, tester grenser for tiden og raser når han får "nei". Vi er en aktiv familie som trives ute, enten på tur, lek eller jobb med hus og hage.

Min mor synes av og til at ungene er litt vel aktive, og hun sier ofte at det hadde vært enklere om de var jenter, for de er roligere. Høres ut som om jenter bare sitter rolig og leker med dukker eller tegner, og de blir i hvertfall ikke sinte. Pussig, siden hun alltid har klaget over at jeg var mye mer urolig og vanskelig enn min bror...

Hva synes dere, er jenter roligere og enklere enn gutter...?

Anonymkode: 28f33...940

Det er jo ingen selvfølge at jenter vil sitte rolig og leke med dukker. Som andre har sagt, så handler dette jo om personlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...