Gå til innhold

Stor politiaksjon i Tromsø!


debattanten

Anbefalte innlegg

Men jeg forstår ikke hvorfor det ble så mye styr rundt "bare" et vanlig drap? Stort område sperret av, pressekonferanse, hundepatrulje... 
Blir et helt vanlig drap på én person omtalt som en særdeles kriminell handling (eller hva det nå ble omtalt som)? Betyr det at personen ble drept på en grotesk måte? 
Jeg skjønner jo selvsagt at drap er veldig alvorlig kriminalitet, men jeg har ikke hørt det bil omtalt i så sterke ord tidligere. 

Anonymkode: 789f0...dec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo tross alt agurk-tid, hos nettavisene da.

Så journalistene hadde vel muligheten til å slå denne saken temmelig stort opp.

Eller så kan det hende at journalistene trodde at saken var veldig mye større enn den egentlig var, ettersom de begynte å få meldinger om store politi-aksjoner (og vei-sperringer) både her og der...

Anonymkode: 57f9d...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde nesten det hadde skjedd noe a la det som skjedde med han presten i sverige.

Anonymkode: 04f3e...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde nesten det hadde skjedd noe a la det som skjedde med han presten i sverige.

Anonymkode: 04f3e...0f0

Presten i Sverige?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Åstedet er et hus som inneholder tre leiligheter. Verken den siktede eller den avdøde er registrert på adressen, ifølge Nordlys.

Håper dere idioter som la ut linken til en ung jente og påsto hun var offeret tar dette til etterretning. Slutt å lek politi på internett!

Anonymkode: d5fe4...7d9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Håper dere idioter som la ut linken til en ung jente og påsto hun var offeret tar dette til etterretning. Slutt å lek politi på internett!

Anonymkode: d5fe4...7d9

Dette er blitt hauset opp helt fra begynnelsen som førte til at folk ble redde og naturlig nok kom alle spekulasjonene. Veldig dumt av politiet å oppgi adressen i media. Det gir grobunn for spekulasjoner, særlig når de visste at det bor mange folk der. 

Uandett er det en mann som har forårsaket alt dette, og det er han kongoleseren som drepte eks-kjæresten sin. 

Anonymkode: 22036...555

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Agurk skrev:

Presten i Sverige?

 

Ops.. mente selvølgelig Frankrike, det som skjedde nå nylig.

Anonymkode: 04f3e...0f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Lurer på hvor mange som har fått avslag, som går rundt her i Norge?

De burde bli sent hjem med tvang, med en gang om de ikke reiste frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tydelig at mange har nervene i helspenn når dette blir et ekstra nyhetsvarsel. Det var jo åpenbart at TV2 også forventet noe terrorrelatert når de sender et tidligere klipp fra PST-sjef hvor hun uttaler seg om terror.

Anonymkode: 31d53...9ca

Ja, selvsagt er det relatert til terrorberedskapen. Jeg har lest mye nettaviser, og alt behandles som om det er terror til det motsatte er bevist. I Sverige tok en mann fram en kniv på et tog, og begynte å true. Det ble full utrykning med politi i fullt antiterrorutstyr. Skrekkslagne mennesker strømmet ut av toget med hendene over hodet.

I Tyskland var det en koffert som gikk i lufta. Det var en eller flere aerosolbokser som eksploderte. Det var to dager siden, og ikke et ord lekker ut om hvem eller hva. Personlig tror jeg det var et "jackass" stunt eller lignende. Uansett, full utrykning der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper dere idioter som la ut linken til en ung jente og påsto hun var offeret tar dette til etterretning. Slutt å lek politi på internett!

Anonymkode: d5fe4...7d9

Ikke bare ble det påstått,det var 100 % sikkert til og med. Sikkert gøy for denne jenta å bli hengt ut som drapsoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, debattanten skrev:

Se der ja. Enda et tilfellet hvor noen enten blir skadet eller drept av en asylsøker som har utvisningsvedtak på seg 

Lukket mottak hadde selvfølgelig hindret dette. 

De skal også ha vært ekskjærester, påstår media. Hvor lurt er det å bli kjæreste av personer fra slike kulturer som nettopp har kommet til Norge og ikke er sosialisert inn i vår kultur?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jabx skrev:

De skal også ha vært ekskjærester, påstår media. Hvor lurt er det å bli kjæreste av personer fra slike kulturer som nettopp har kommet til Norge og ikke er sosialisert inn i vår kultur?

Ja det er jo ikke bra i det hele tatt! Huff. Best å holde seg unna slikt noe.. Hadde ikke oppholdstillatelse engang. Kan jo tenkes at han mente at alt håp var ute når hun avsluttet forholdet. Kanskje han til og med mente det var hennes feil at han ikke fikk oppholdstillatelse. Disse folkene er jo noe primitive ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, RompeRusk skrev:

Ikke bare ble det påstått,det var 100 % sikkert til og med. Sikkert gøy for denne jenta å bli hengt ut som drapsoffer

virkelig, av hvem da? Det var spekulasjoner siden folk kunde google adressen, såg ingen som "var 100% sikker". Uansett si noe sånt uten noe konkret å sikte til, er ikke konstruktiv uansett hvilken retting man spraker til.        

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aftenposten sier det er en tidligere utvist asylsøker som hevder han er fra Kongo og at han har drept sin ekskjæreste.

 

Nå skjønner jeg hvorfor det ties så mye om saken. Saken avslører to viktige sikkerhetsproblemer i Norge. Massemigrasjonen og manglende grensekontroll. 

 

www.aftenposten.no/norge/Drapssiktede-i-Tromso-var-utvist-fra-Norge---nekter-a-forklare-seg-601076b.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må slutte å slippe inn personer de ikke vet hvem er. Slik det er nå kan en morder eller terrorist reise til Europa eller Norge, oppgi falsk ID, og få bevege seg helt fritt.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/tromsoe-drapet-utvist-asylsoeker-27-siktet-for-drap-paa-linn-olsen-uteng-32/a/23752330/

Han burde ha vært i lukket asylmottak.

 

Endret av kat-e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, debattanten skrev:

Ja det er jo ikke bra i det hele tatt! Huff. Best å holde seg unna slikt noe.. Hadde ikke oppholdstillatelse engang. Kan jo tenkes at han mente at alt håp var ute når hun avsluttet forholdet. Kanskje han til og med mente det var hennes feil at han ikke fikk oppholdstillatelse. Disse folkene er jo noe primitive ofte.

Disse folkene er ofte primitive? Hva mener du med det? Litt nærmere aper liksom?

 

5 timer siden, Drizzt skrev:

Aftenposten sier det er en tidligere utvist asylsøker som hevder han er fra Kongo og at han har drept sin ekskjæreste.

 

Nå skjønner jeg hvorfor det ties så mye om saken. Saken avslører to viktige sikkerhetsproblemer i Norge. Massemigrasjonen og manglende grensekontroll. 

 

www.aftenposten.no/norge/Drapssiktede-i-Tromso-var-utvist-fra-Norge---nekter-a-forklare-seg-601076b.html

Når har det blitt tiet om saken? Det motsatte skjedde jo, de burde nesten heller holdt kjeft til de hadde konkrete opplysninger. Skremte jo vettet av folk.

Anonymkode: 73c12...8c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Drizzt skrev:

Aftenposten sier det er en tidligere utvist asylsøker som hevder han er fra Kongo og at han har drept sin ekskjæreste.

 

Nå skjønner jeg hvorfor det ties så mye om saken. Saken avslører to viktige sikkerhetsproblemer i Norge. Massemigrasjonen og manglende grensekontroll. 

 

www.aftenposten.no/norge/Drapssiktede-i-Tromso-var-utvist-fra-Norge---nekter-a-forklare-seg-601076b.html

Det var noen som skrev noe om sammenhengen med utviselse, og drap for å kunne få bli i landet, i forbindelse med Ikeadrapet i Sverige, men jeg vet ikke om det var slik i den saken eller om det er slik i denne saken.

Anonymkode: 8371e...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

virkelig, av hvem da? Det var spekulasjoner siden folk kunde google adressen, såg ingen som "var 100% sikker". Uansett si noe sånt uten noe konkret å sikte til, er ikke konstruktiv uansett hvilken retting man spraker til.        

Av en AB før tråden ble ryddet. "Det er henne", ble det sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Nå har nok denne asyl-søkeren drept seg til ett veldig langt opphold i Norge.

Anonymkode: 57f9d...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, RompeRusk skrev:

Av en AB før tråden ble ryddet. "Det er henne", ble det sagt. 

Fordi vi ikke har lukkede mottak, døde denne Linn. Hun ble drept av en asylsøker som fikk avslag på sin søknad og fikk vedtak om utvisning. Selvfølgelig nektet han å samarbeide og uten klar ID og et land å ta ham i mot sitter han bomfast i Norge. Greit nok, men da må han være i lukket mottak uten mulighet å bevege seg ute og gjemme seg og gjøre kriminelle handlinger. 

Han ville gifte seg med henne, men hun nektet, de var kjærester i en periode, men forholdet tok slutt. Så drepte han henne. Dette er så opplagt at han utgjør en stor trussel at bare blinde ikke kan se det. Det er ikke første gangen en asylsøker med avslag dreper for å bli i landet. Det har vært flere slike saker de siste årene og hver gang en norsk kvinne dør drept av en som skulle vært ut av landet eller innelåst på lukkede mottak fram til han reiser ut frivillig, får dere røde sosialister og andre mikropartier i sentrum blod på deres hender for dere nekter å støtte Frps forslag for lukkede mottak. Lukkede mottak som er ment å holde farlige og ulovlige vekk fra samfunnet. Hvor mange flere norske kvinner må dø eller bli voldtatt før dere skjønner poenget?

 

RompeRusk, jeg bare henger meg på ditt innlegg, det er ikke ment personlig for deg.

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...