Gå til innhold

Stor politiaksjon i Tromsø!


debattanten

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, Sunhands skrev:

Det synes jeg er rart.. De pleier ikke å ha pressekonferanse seint på kvelden pga et forsettlig drap..

Er i tromsø da. sånne ting er større der.

Anonymkode: c3024...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Sunhands skrev:

Det synes jeg er rart.. De pleier ikke å ha pressekonferanse seint på kvelden pga et forsettlig drap..

Nei, mulig jeg er på bærtur altså. For all del, drap er alltid forferdelig, men syns hele settingen var veldig spesiell i hvordan media la det frem.

Hadde mer trua på at de hadde avslørt et kommende attentat/terroraksjon/terrornettverk, eller noe annet sinnsykt og spesielt. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er pårørende informert før bildet av huset avbildes på VG og Dagbladet? 

Anonymkode: e1578...686

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjent person kansje? Men rart de holder pressekonferanse hvis det er "hysj hysj"

Anonymkode: dabe5...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at mange har nervene i helspenn når dette blir et ekstra nyhetsvarsel. Det var jo åpenbart at TV2 også forventet noe terrorrelatert når de sender et tidligere klipp fra PST-sjef hvor hun uttaler seg om terror.

Anonymkode: 31d53...9ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
3 minutter siden, debattanten skrev:

Nei, mulig jeg er på bærtur altså. For all del, drap er alltid forferdelig, men syns hele settingen var veldig spesiell i hvordan media la det frem.

Hadde mer trua på at de hadde avslørt et kommende attentat/terroraksjon/terrornettverk, eller noe annet sinnsykt og spesielt. 

Ja, jeg tenkte noe av det samme. Altså at det skulle være en sak utenom det "vanlige". Men det er det kanskje ikke umulig at det er heller, pga. den pågående aksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, debattanten skrev:

Så mye balluba pga et drap? I alle dager..

Ja, det var litt uvanlig. Pressekonferanse kl halv elleve på kvelden og greier? Trodde det hadde skjedd noe mer enn det. Ble skikkelig redd et øyeblikk.

Anonymkode: 7c154...94f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventet også noe "større" og utenom det vanlige, selv om dette også så klart er fælt. Men vi får vente på flere detaljer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var litt uvanlig. Pressekonferanse kl halv elleve på kvelden og greier? Trodde det hadde skjedd noe mer enn det. Ble skikkelig redd et øyeblikk.

Anonymkode: 7c154...94f

Helt enig. Drap pleier jo å nevnes med helt vanlige overskrifter på nettavisene og ikke noe spesielt i det hele tatt.

Kan selvfølgelig være at mediene utnytter nervene mine etter en sommer med mye terror :)

Endret av debattanten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
Et øyeblikk siden, debattanten skrev:

Helt enig. Drap pleier jo å nevnes med alt vanlige overskrifter på nettavisene og ikke noe spesielt i det hele tatt.

Kan selvfølgelig være at mediene utnytter nervene mine etter en sommer med mye terror :)

Tenker at det nødvendigvis ligger mer bak(?). Det er jo overhodet ikke vanlig med pressekonferanse på grunn av ETT drap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sobril skrev:

Tenker at det nødvendigvis ligger mer bak(?). Det er jo overhodet ikke vanlig med pressekonferanse på grunn av ETT drap. 

Mulig du har rett, kommer sikkert mer detaljer etterhvert. Virket veldig spesielt dette her. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Sobril skrev:

Tenker at det nødvendigvis ligger mer bak(?). Det er jo overhodet ikke vanlig med pressekonferanse på grunn av ETT drap. 

Eller uerfarne og lite medievante de som håndterer saken? 

Anonymkode: 0930c...0ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har søkt i hele nabolaget med hundepatruljer. Kanskje etter drapsvåpenet? Men trodde først det var etter sprengstoff eller noe.

Anonymkode: aab86...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lillemøy

Dette syns jeg er dårlig av norske medier, folk er ekstra vare nå, og så slå opp ting på den måten. Klikkhoreri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, byen mener jeg. Trøtt, og ikke fordomsfull ovenfor Nord Norge

Anonymkode: 73c12...8c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sobril skrev:

Tenker at det nødvendigvis ligger mer bak(?). Det er jo overhodet ikke vanlig med pressekonferanse på grunn av ETT drap. 

Ja, det må jo være noe mer vi ikke vet enda? Hvis ikke var det en spesiell og unødvendig skremmende mediehåndtering av saken.

Anonymkode: 7c154...94f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tipper grunnen til pressekonferanse var at selve politiaksjonen i forkant av pågripelsen var relativt stor. Dette blir jo delvis forklart i pressekonferansen. Det tok en del tid før de fant riktig hus? De visste kanskje ikke hva som egentlig hadde foregått og de måtte sikre området. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemøy skrev:

Dette syns jeg er dårlig av norske medier, folk er ekstra vare nå, og så slå opp ting på den måten. Klikkhoreri.

Du vet enda ikke detaljene av saken.

Anonymkode: dabe5...a08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at dette skal ha "nyhetssvarsel" og "pressekonferanseverdi" antar jeg drapet var av ganske ufyselig karakter. Ikke akkurat stikke med kniv eller slag i hodet... 

Syns derimot at det er i overkant å hause så ekstremt opp med tanke på de siste ukers hendelser i europa, og tilhørende usikkerhet 

Anonymkode: 29dc4...e5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller uerfarne og lite medievante de som håndterer saken? 

Anonymkode: 0930c...0ec

Den store politiaksjonen som til slutt førte til pågripelsen skaket nok opp byen så mye at politiet mente de burde informere skikkelig. Ikke noe voldsom pressekonferanse heller da... sitter jo bare en fyr der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...