Gå til innhold

Canal digital dekoder på gammel Philips TV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hjelper noen med en gammel Philips TV som jeg gjerne skulle ha koblet til Canal digital-dekoderen deres.  Ser ut til at alt av kabler er korrekt satt inn, og har koblet TVen og dekoderen  sammen med scart, da det er eneste muligheten på den gamle TVen. Når dekoderen er av, og jeg skrur den på, kommer det et bilde (uavhengig av hvilken kanal på TVen jeg har på) som sier "Canal Digital please wait".  Dette står i noen sekunder, før den går tilbake til kanalen jeg sto på.  Fra 0 til 79 er det bare snø, og de tre andre kanalene heter DVD, vcr og yc2, og de er svarte. Canal Digital sier jeg må finne AV-kanalen, men det finnes ikke på TVen ser det ut til. 

Hjelp? 

Anonymkode: 54820...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt synd men sant, tv'n din er nok godt ut på dato. Scartkabel er i dag en steinaldersak, prøvde selv på min første flatskjerm med scartkabel og ny dekoder, men bildet var så utrolig dårlig. Prøvde via DVI som var på den tv'n, men fungerte ikke. Redultatet ble at jeg ga bort tv ig kjøpte ny med HDMI inngang. 

Men på den du har, se etter en knapp på fjernkontrollen hvor det står SOURCE. Det står det på min Samsung

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Source-knappen viser kun de tre kanalene jeg nevnte; DVD, vcr og yc2.... 

Anonymkode: 54820...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper DVD er scart. Hvis TVen har 4 innganger til bilde (TV-kabel, scart, en som bare har en rund plugg og en som er en rund plugg med flere pinner) så er det det. Det er mulig dekoderen sender i et format TVen ikke skjønner. I så fall må du koble den til en TV som har HDMI og bytte. Valgene er RGB og S-Video (evt. Y/C). Et annet alternativ er at Scart-kabelen er ødelagt og ikke sender signal til TV-en om at det er den som skal brukes.

På den andre siden vil de sannsynligvis få mye bedre bilde hvis de bytter til en hvilken som helst flatskjerm, selv en til 1500 kr (+ litt til noen eksterne høyttalere, for de innebygde er elendige).

Anonymkode: 2c718...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...