Gå til innhold

Fluespray?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har plutselig en hel haug med husfluer i leiligheten og jeg må bli kvitt de så fort som mulig. Hvordan fungerer spray mot dette? Må man spraye på de? Hvor sprayer man om de flyr rundt, de sitter jo overalt, på skrivebord, stuebord, vegger, tak osv.. 

Anonymkode: 59b8e...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spray i vinduskarmen og langs listene. 

Anonymkode: 596a0...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spray i vinduskarmen og langs listene. 

Anonymkode: 596a0...c61

Hjelper det når de allerede er inne da og ikke særlig ved vinduet? :bond:

Anonymkode: 59b8e...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nettopp samme problemet, løp rundt å spraya på de jeg så daua de etter hvert ganske raskt :) Men sprayen er jo miljøskadelig, så gjerne ikke så gjennomtenkt av meg, lurt å vaske etterpå kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, infectedsopp skrev:

Jeg hadde nettopp samme problemet, løp rundt å spraya på de jeg så daua de etter hvert ganske raskt :) Men sprayen er jo miljøskadelig, så gjerne ikke så gjennomtenkt av meg, lurt å vaske etterpå kanskje?

Var dette vanlige husfluer? Sprayet du på møbler med hard overflate eller gulv, tak, osv? Jeg er litt grønn, har aldri hatt dette problemet før :P Jeg har 15 stk i ene hjørnet i stua, og flere på kjøkkenet og sommeren. Andre beboere i huset (andre leiligheter) har visst samme problemet. Håper sprayen kan gjøre underverker. Jeg vil tro det er lurt å vaske av etterpå ja :) 
Hvor kjøpte du sprayen forresten og av hvilket merke? Jeg må ut og kjøpe spray i morgen, da jeg skal bort i helgen og vil unngå fluekos, orgier og egglegging mens jeg er borte... :sukk:

Anonymkode: 59b8e...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Var dette vanlige husfluer? Sprayet du på møbler med hard overflate eller gulv, tak, osv? Jeg er litt grønn, har aldri hatt dette problemet før :P Jeg har 15 stk i ene hjørnet i stua, og flere på kjøkkenet og sommeren. Andre beboere i huset (andre leiligheter) har visst samme problemet. Håper sprayen kan gjøre underverker. Jeg vil tro det er lurt å vaske av etterpå ja :) 
Hvor kjøpte du sprayen forresten og av hvilket merke? Jeg må ut og kjøpe spray i morgen, da jeg skal bort i helgen og vil unngå fluekos, orgier og egglegging mens jeg er borte... :sukk:

Anonymkode: 59b8e...316

Ja det er vanlige husfluer :) Ble litt overalt, tak, bord, skaper, kjøkkenbenk, (sprayet på de når jeg så dem liksom). Er første gang jeg også har hatt det problemet. Var en spray jeg fant hjemme i huset, tror den er noen år gammel.. Trinol insektmiddel heter den, til bekjempelse av krypende og flyvende insekter. Tror du kan finne på europris i hvert fall om det ikke eksisterer i vanlig butikker. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, infectedsopp skrev:

Ja det er vanlige husfluer :) Ble litt overalt, tak, bord, skaper, kjøkkenbenk, (sprayet på de når jeg så dem liksom). Er første gang jeg også har hatt det problemet. Var en spray jeg fant hjemme i huset, tror den er noen år gammel.. Trinol insektmiddel heter den, til bekjempelse av krypende og flyvende insekter. Tror du kan finne på europris i hvert fall om det ikke eksisterer i vanlig butikker. :) 

Var det denne? I så fall håper jeg du vasket kjøkkenbenken godt etterpå. 

TS: Uansett hvilket insektmiddel du ender opp med: Les bruksanvisningen nøye

Anonymkode: 22eef...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering: Kjøpte Primetrin spray på europris (99kr), lokket mange fluer med noe digg på gulvet og sprayet som bare det. Fluer falt fra himmelen litt etterpå, sopet gulvet og det er nå fred i heimen :biggrin: Jeg får vaske godt i morgen der jeg har sprayet, men akkurat nå nyter jeg det å ikke ha fluer overalt 24/7. 

Takk for all hjelp :) 

Anonymkode: 59b8e...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎29‎.‎07‎.‎2016 at 13.18, AnonymBruker skrev:

Var det denne? I så fall håper jeg du vasket kjøkkenbenken godt etterpå. 

TS: Uansett hvilket insektmiddel du ender opp med: Les bruksanvisningen nøye

Anonymkode: 22eef...ca0

http://trinol.no/insektandre.html#motalle 
Har vasket godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, infectedsopp skrev:

Enda sterkere enn den jeg linket til, altså. :fnise:

Permetrin er supereffektive saker, kanskje ikke så rart at det ikke er bra for oss heller. :P Tror faktisk aldri jeg har brukt det innendørs i det hele tatt. 

Anonymkode: 22eef...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...