Gå til innhold

Militæret og telefon!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Kjæresten min dro i militæret(sjøforsvaret) på tirsdag og det er så vanskelig allerede, jeg er vandt til å snakke med han hvert andre minutt og det er ingen som skjønner seg på forholdet vårt fordi vi er så knyttet til hverandre. Han ville ikke dra, men var jo nødt. Noen som vet om han har mulighet for å snakke i telefon der? Vet at det er strengt med mobilbruken der men jeg bare lurte på om det er lov å ringe hjem?

Anonymkode: 73a63...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når kjæresten min var i militæret ringte han meg hver kveld. Fikk ikke snakket lenge da, for han var utslitt etter 15 timer beinhard trening. Men han kunne ringe. 

Du kan derimot ikke forvente å få svar når du ringer han. Det blir han som må ringe deg når han har tid. Meldinger blir også svart svært sporadisk. Når de er på turer (type en uke i ødemarka med isbading og 80 kg på ryggen) fikk jeg ikke snakket med han. Så litt kontakt hver dag omtrent går nok bra. Men det blir lite.

jeg holdt ut ved å telle ned dager til perm. Det er tøft å være "militær-enke" men det går helt fint om dere vil. Fokuser på hvor gøy det er å prate med han når han ringer, ikke på hvor lenge det er siden sist.

Anonymkode: abbf1...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når kjæresten min var i militæret ringte han meg hver kveld. Fikk ikke snakket lenge da, for han var utslitt etter 15 timer beinhard trening. Men han kunne ringe. 

Du kan derimot ikke forvente å få svar når du ringer han. Det blir han som må ringe deg når han har tid. Meldinger blir også svart svært sporadisk. Når de er på turer (type en uke i ødemarka med isbading og 80 kg på ryggen) fikk jeg ikke snakket med han. Så litt kontakt hver dag omtrent går nok bra. Men det blir lite.

jeg holdt ut ved å telle ned dager til perm. Det er tøft å være "militær-enke" men det går helt fint om dere vil. Fokuser på hvor gøy det er å prate med han når han ringer, ikke på hvor lenge det er siden sist.

Anonymkode: abbf1...61e

Okei, tusen takk! Vet du om de får vite når de har perm allerede? Han har bare vært der i 2 dager men jeg vil gjerne vite det isåfall.. Tror vi har sendt sånn 6 meldinger til hverandre fra han dro, helt grusomt 

Anonymkode: 73a63...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tida er det så mange jenter i militæret, at han neppe har samme behov for å snakke med deg som du har.

Han skal være der en god stund, så du må jo prøve å legge litt lokk på savnet. Aktivisere deg.. Ellers blir det nok ganske uutholdelig...

Anonymkode: 9b21f...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei, tusen takk! Vet du om de får vite når de har perm allerede? Han har bare vært der i 2 dager men jeg vil gjerne vite det isåfall.. Tror vi har sendt sånn 6 meldinger til hverandre fra han dro, helt grusomt 

Anonymkode: 73a63...fe6

De får som regel første perm etter 2 helg. altså om 2,5 uke. I rekrutten altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstanden blir du vandt med :) 

Møtte min nåværende samboer da vi begge jobbet i forsvaret(han jobber enda, jeg studerer), og han er ute på sjøen veldig ofte som medfører lite kontakt. Pluss han flytter utenlands for 1 års tid nå til vinteren.. jeg får ikke flyttet etter før neste sommer :/ Kjipt, men det går seg til :)

Det er vanen om å ha mye kontakt som gjør det vanskelig når en annen person må flytte på seg og i tillegg ikke får muligheten til å være like aktiv på sosiale medier o.l. 

Nesten litt flaut å si, men jeg og samboer kan være borte fra hverandre i sikkert over to uker uten å ringes. Men det sendes noen meldinger da, seff :) Dette er noe som har gått seg til over en stund. Man slapper mer av og tiden går fort. 

Dessuten, perm skjer i ny og ne og dessuten så er dette kun for et lite år. 

Anonymkode: f59bf...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min er gjerne utslitt når han kan snakke med meg. Han sender alltid morgen og natta melding, og sender gjerne melding når han driter (det er egentlig ikke lov). Men du blir vant med det. Føles helt jævligt ut i starten men det blir så vanlig. Han ringer deg nok ikke hver eneste kveld, ikke forvent det for da blir du bare skuffa. Den første perioden sliter dem ut. Men etterhvert får han mer fritid, og da kan dere skype, facetime og ring. Bare pass på når de andre gutta adder deg på facebook for å stalke deg. Det kommer til å være tøft til tider, men husk: Dette gjør bare forholdet sterkere! Lykke til!

Anonymkode: 5272d...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...