Gå til innhold

Innkreving av barnebidrag etter barnet er 18 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av ren nyskjerrighet: hvordan skal nav greie å kreve inn dette kravet når han bor i ett annet land?

Anonymkode: eafa0...6c7

Jeg vet om en  mann som  flyttet til Thailand mens han hadde barn i Norge. Betalte ikke en krone i avdrag. Dersom han flytter tilbake til Norge og begynner å få inntekt vil staten kreve inn penger og eventuelt tvunget lønnstrekk.

Anonymkode: 86eda...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av ren nyskjerrighet: hvordan skal nav greie å kreve inn dette kravet når han bor i ett annet land?

Anonymkode: eafa0...6c7

Det er ulike sanksjonsmuligheter i ulike land. Men gjelden vil henge ved ham uansett. 

Ved død feks vil staten kreve fra arv.

Som AB over skriver, vil han ikke kunne tjene penger i Norge noen gang uten å etterhvert bli trukket fra trygd eller lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 18 år og får bidrag nå i en del år fremover som min far skulle betalt da jeg var under 18. Min far bor også i utlandet og forsøkte i mange år å slippe unna å betale. Under et norgesbesøk ble han pågrepet av politiet og ble dermed nødt til å gjøre opp for seg. 

Så ja du kan få barnebidrag etter at du er blitt 18 år :)

Anonymkode: 43214...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble 18 søkte jeg om barnebidrag etter fylte 18 år. Siden jeg gikk på VGS hadde jeg dermed rett på å få det. Min biologiske mor sendte klage og dermed to det 6 måneder før jeg begynte å få penger, men det gikk helt fint! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har uansett kun krav på bidrag etter fylte 18 år dersom far har nok inntekt.

Anonymkode: 93e91...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...