Gå til innhold

Hvor tidlig kunne du blitt forlovet?


litlameg

Anbefalte innlegg

Se for deg at du har mannfolket (hvis du ikke allerede har det). Hvor gammel måtte du minst ha vært for å kunne tenke deg å være forlovet? Hvor leve måtte dere har vært sammen før forlovelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble forlovet når jeg var 21, etter 1 år sammen :-) synes egentlig det var veldig tidlig, siden jeg var så ung, men jeg elsket han så hvorfor ikke :-) giftet oss da jeg var 25, og er fortsatt gift 13 år etter. 

Synes jeg var fryktelig tidlig ute, og hadde sikkert dømmet meg selv hvis jeg stod på utsiden. Har noen veninner som har forlovet seg i 16/17 års alder, det er bare tull syns jeg. Ingen av forholdene har vart. 

Anonymkode: d7756...91c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel litt om forholdet er stabilt og godt, men jeg vil være godt over 20 før jeg tar det steget :-) er 20 nå, og aldeles ikke klar. Ser for meg tidligst ved 23/24-års alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat funnet en mann, men kunne ikke tenke meg å blitt forlovet før om 5 år eller noe. Hvorfor ha hastverk hvis man uansett skal satse på å leve resten av livet sammen :) 

er 25

Anonymkode: 526da...457

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 21. Da hadde vi vært sammen i 4 år. Hadde leilighet og katter, så det var oss to da, Og er det enda, nesten 20 år senere. 

Anonymkode: 23088...4df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var barn hadde jeg "tenkt" å være gift når jeg ble 25. Haha. Da jeg passerte 20 tenkte jeg at det var helt greit å ikke gifte seg før 25.

Jeg ble sammen med min nåværende kjæreste når jeg var 21 (nesten 22). Hadde han fridd til meg før jeg fylte 25 hadde jeg sikkert sagt ja, selv om jeg synes det var litt tidlig. Nå er jeg snart 27, og kan godt tenke meg å gifte meg før jeg blir 30 (altså, med min nåværende kjæreste, dersom vi plutselig ikke skulle være sammen lenger, ville dette selvsagt bli utsatt en god del med en eventuell ny partner). Men det er ikke kjempepes.

Han har ikke fridd til meg, og vi har ikke veldig hastverk. I "verste fall" får jeg fri, så går vi innom tinghuset før jeg fyller 30. Vel, viss han også har lyst da. Vi er ganske casual på akkurat det der. Jeg vil heller være lykkelig og "bare" kjærester/samboer, enn å lage masse drama og mas om å gifte seg, er liksom ikke en deal-breaker.

Anonymkode: 5b38f...67f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidligst 22 år, og måtte hatt minst 3 år sammen hvorav to av dem som samboere før forlovelse. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han måtte bruke 5-6 år på å overtale meg fordi jeg i utgangspunktet ikke hadde lyst til å gifte meg. Det hadde ikke noe med alder å gjøre, men var noe jeg hadde 'bestemt' meg for allerede som barn. :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Han måtte bruke 5-6 år på å overtale meg fordi jeg i utgangspunktet ikke hadde lyst til å gifte meg. Det hadde ikke noe med alder å gjøre, men var noe jeg hadde 'bestemt' meg for allerede som barn. :ler: 

Er du gift i dag? :) 

Anonymkode: 07683...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du gift i dag? :) 

Anonymkode: 07683...c15

Ja. Han hadde gode argumenter, og det var viktigere for ham å være gift enn det var for meg å ikke være det. :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cathrine88 skrev:

Ja. Han hadde gode argumenter, og det var viktigere for ham å være gift enn det var for meg å ikke være det. :) 

Så bra! Gratulerer med kjærligheten. :) 

Anonymkode: 07683...c15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! Gratulerer med kjærligheten. :) 

Anonymkode: 07683...c15

Tusen takk. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at så lenge du veit at du vil være sammen med han, at han er den rette så er det samme når du forlover deg, om du er 19 eller 28, om det har gått 2 mnd eller 2 år. Er han den rette veit du det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er ikke forlovelse aktuelt (jeg kunne nok giftet meg, men ikke etter en periode som offisielt "forlovet"), men så lenge man gjør det med en klar tanke om å gifte seg, heller enn for å få statusen "forlovet", er det greit for meg. Men jeg tenker vel at man bør vente til tenårene er over i det minste, og gjøre det med en klar plan om å gifte seg, ikke bare være "forlovet".

Anonymkode: 5901b...677

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som forlover seg uten å gifte seg og...Så det å faktisk gifte seg er ett viktigere poeng enn å forlove seg, så for min del er det samme hvilke alder når og hvor tidlig man forlover seg. 

Anonymkode: a0469...23f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 mnd faktisk, før vi ble forlovet. Føles veldig riktig. Om litt over et år står vi i kirken.

Anonymkode: ed331...897

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ble aldri forlovet igrunnen. men hadde sagt ja om mannen min hadde fridd første uka vi møttes. var 100% sikker på at det var han jeg ville ha.

sa opp jobben og flyttet ut av landet for ham etter 2 mnd så det var igrunnen mer drastisk enn ekteskap...

Anonymkode: de298...447

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble forlovet når jeg var 18, det var tidlig men det føltes rett på det tidspunktet. Vi hadde vert sammen siden vi var 15. Er nå 23, har ei jente på snart 1 år, og skal gifte oss til vinteren. Vi har holdt sammen hele tiden, og angrer ikke på at vi forlovet oss. 

Anonymkode: 500a2...6be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi må ha vært sammen i hvert fall 2 år før vi gifter oss - det går noe tid fra forlovelse til ekteskap, så sådan er det greit om det fris før det. 

Er 26 nå så er gammel nok om jeg skulle treffe den rette nå. Jeg ville ikke forlovet meg eller giftet meg før 25. 

Anonymkode: 1f41f...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat funnet en mann, men kunne ikke tenke meg å blitt forlovet før om 5 år eller noe. Hvorfor ha hastverk hvis man uansett skal satse på å leve resten av livet sammen :) 

er 25

Anonymkode: 526da...457

Hvorfor vente 5 år når du likevel vil satse på å leve resten av livet sammen med han?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...