Gå til innhold

Disse tiggerne i syden, bare sprøyt?


makkapakka

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sigøynere (Romfolk og Tatere) er dessverre spredd over hele Europa.

Anonymkode: 5814d...2d3

Ja, måtte faen ta EU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catalina Culès

Jeg har aldri hørt om dette landet Syden.

Men uansett hvor det måtte befinne seg så er tiggere noe jeg overser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke sitere alle. Men jeg har aldri opplevd å få i sikksakk mellom dem og jeg synes faktisk trekkspillmusikken er litt sjarmerende. 

Jeg sier ikke ikke at en by MÅ ha tiggere, men de er nå der og de plager ikke meg. 

Jeg ser ikke på dem som dyr og jeg tror heller ikke at de bare kan integrere seg. 

De er ikke innvandrere som går på NAV heller (en annen gruppe mange blir provosert av, men ikke jeg). Greit å ikke blande sammen kortene her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ramona skrev:

Orker ikke sitere alle. Men jeg har aldri opplevd å få i sikksakk mellom dem og jeg synes faktisk trekkspillmusikken er litt sjarmerende.

Noen steder i Roma må man bokstavlig talt det, men jeg gikk heller i lange buer rundt.

Anonymkode: 97ca0...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis tiggerene bare satt og tigget, ville det ikke vært så problematisk. Men i romfolkets kjølvann følger det ulemper fra tilgrising, narkosalg, tyveri av nær sagt alt som ikke er boltet fast, svindel og til prostitusjon. Ille nok at de som er så fattige at de virkelig har behov for å tigge, ikke har ressurser til å komme hit til dette landet, og at de norske som faller gjennom det sosiale sikkerhetsnettets masker blir fortrengt av romfolk, og blir kriminelle for å få råd til mat, alkohol og dop.

Disse uheldige ringvirkningene sponses av alle som gir i plastbegeret. Tiggernes opphold blir sponset og forlenget, og flere nordmenn blir utsatt for kriminalitet. Det er Romanias ansvar å fø sine statsborgere. Hvis det er sult der nede, får vi heller gi på giro, så får de mye mer mat for pengene. Det koster litt med bensin fra Romania til Norge, og mat er billigere der nede.

Vi ser tiggerne plasseres ut om morgenen av bakmenn. Vi ser de med dyre telefoner og fine klær, til de får på seg arbeidsantrekket. Rom-tiggerne er ikke ekte tiggere. De tigger ikke utfra behov, og mange av dem utnyttes av bakmenn, som bruker pengene til å leve et luksusliv i hjemlandet sitt. Ved å gi, bidrar en til å opprettholde slaveri - tiggerne tvinges til å sitte enda flere timer i sludd og regn, fordi bakmennene ser at det virker. Gi heller til noen som trenger det til å overleve, eller til å forbedre sine livsvilkår.

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...