Gå til innhold

Mamma slo og spraket meg, hva skjer nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei.. Så mamma slo og sparket meg i går? Jeg hadde merker på magen, brystet og på armen som jeg tok bilder av(har fremdeles merker på magen), jeg er 16 og aksepterer absolutt ikke at hun gjør dette mot meg så jeg tok så klart igjen. Det er første gang hun er voldelig mot meg og det hele skjedde kun fordi jeg ba henne om å gå ut av badet fordi jeg skulle sminke meg? Poenget er det at hun nekter for å ha gjort det. Hun sier at jeg slo henne først så da dyttet hun meg? Det er faen meg ikke det som skjedde og jeg syntes det er helt jævlig at hun går rundt til vennene sine å sier at JEG slo henne først? Så nå truer hun med å anmelde meg og at alle vennene hennes også skal gjøre det. Hva burde jeg gjøre? Til de av dere som måtte tvile på at jeg snakker sant: jeg er en 16 år gammel jente, hadde da ikke brukt tiden min på å finne dette forumet for å spørre om hjelp til noe som ikke er sant!

Anonymkode: db6ad...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med barnevernet! De kan hjelpe deg videre her, og også vurdere en eventuell anmeldelse sammen med deg.

Det høres ut som om moren din trenger litt hjelp til å forstå hvordan man er en god mor. Uavhengig av situasjonen så skulle hun ikke angripe deg fysisk! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med barnevernsvakta og spør om du kan få prate med noen og ta det videre derfra. Ellers kan du gå til lege, bestill en hastetime. Eller ta kontakt med politiet. Jeg ville tatt kontakt med førstnevnte. 

Lykke til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er din far? Du skal ikke trenge å stå i dette alene.

Anonymkode: 92da7...0a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at du burde ta en telefon til barnevernsvakten og å få deg en legetime. Har du noen stabile voksne du kan stole på og spørre om hjelp hos? Enten i egen familie eller kanskje foreldrene til noen nære venner? Noen du kan overnatte hos kanskje for å slippe å være hjemme hos mor frem til du har fått hjelp? 

Anonymkode: 7a25a...471

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for spekulasjoner og svar til dette. 

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren din er uansett den ansvarlige her. Høres veldig rart ut at vennene hennes skulle anmelde deg. Var de vitner til denne hendelsen? Her er en infoside om barnevernsvakten, med telefonnummer og info om hva som skjer ved kontakt. http://barnevernvakten.no

Anonymkode: cc681...efa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har hun vært en god mor, fram til i dag? Du sier hun aldri har slått deg før. Derfor lurer jeg litt på hva skjedde? Har dere mye konflikt mellom dere? Gikk du til angrep på henne først, provoserte henne? Eller har noe skjedd, så hun ikke er seg selv lenger? Var hun full? Mener at uansett, skulle hun ikke ha slått deg. Men har hun aldri gjort det før, er det jo rart at hun blir voldelig over natta. Men du kan kontakte barnevernet.

Anonymkode: a9a51...812

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde jeg ALDRI akseptert!! Du ringer barnevernsvakta så fort du kommer deg til noen du stoler på (venn, familie). 

Hvor er faren din? Kunne du snakket med han om det? 

Anonymkode: 35a5c...a19

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde slå henne tilbake. 

Anonymkode: c228d...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har et veldig anstrengt forhold fra før av, vi krangler veldig mye og hun har dyttet meg og tatt tak i meg tidligere, men hun har ALDRI sparket og slått meg før. Faren min drikker mye så vi har ikke så veldig god kontakt, er hos han på dagtid kanskje 1 gang i måneden så han nytter det ikke å snakke med. Det var ingen vitner til stedet bortsett fra at lillesøstrene mine var i etasjen over å lekte. Hun slo meg først så jeg slo tilbake, da tok hun tak i håndleddet mitt og sparket meg i magen. Da hørte jeg at hun ene lillesøstra mi kom så da ga jeg meg å gikk inn på rommet og låste døren. Jeg fikk helt sjokk og vi har ikke snakket sammen etter det, jeg har sittet på rommet mitt hele tiden. Det er så vondt fordi selv om mamma og jeg krangler mye så er hun den som alltid har stilt opp for meg siden pappa og jeg ikke har det beste forholdet. Hun betyr så mye for meg, men nå er jeg redd for at dette vil gjenta seg så jeg klarer ikke å slappe av. Føler meg helt skvetten og sliten

Anonymkode: db6ad...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Ts,følg rådet om å kontakte barnevern. Dere trenger hjelp til å fungere bedre sammen. Moren din kann ikke gjøre Spnt uansett omstendigheter. Å sparke sånn kan jo være direkte farlig! Ring barnevernsbarna og forklar situasjonen. De vil ta deg på alvor,og dette er alvorlig. Uff,får helt vondt av deg,for jeg forstår sjokket og frykten din, :hug:

Det skulle selvfølgelig stå barnevernsVAKTA.

Endret av NotNaomi
skrivefe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kontakte barnevernet så de kan være behjelpelige med tiltak for å bedre forholdene hjemme. 

Det høres ikke noe særlig ut, og dere trenger veiledning. Dvs: Hun er voksen og trenger veiledning. 

Anonymkode: f4362...7a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Moren din kommer aldri til å komme noe vei med anmeldelsen når hun også slo. Det handler egentlig ikke om hvem som slo først, men at hun, som mor, som voksen slo deg, sin datter på 16 år.

Ikke missforstå, å slå er ikke greit for noen, men det er spesielt ikke greit som forelder å utøve vold mot barn.

Det er ikke greit. Hun er en voksen og har ansvaret for ditt ve og vell. Hvis du har muligheten så dra til din far og snakk med han. Kontakt gjerne barnevernet, men det kan gjøre vondt verre. Jeg er på ingen måte imot barnevernet og syntes jobben de gjør er utrolig viktig, men jeg vet at barn som havner i fosterfamilier ofte ikke har det så bra, og kanskje det er lettere å bo hos et annet familiemedlem. (Ikke at du nødvendigvis havner i fosterhjem med en gang, men vold er så alvorlig at det kan skje). Det betyr ikke at du skal bagatellisere hva moren din har gjort, men at kanskje bestemor, tante, pappa eller noen andre kan være den beste støtten nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...