Gå til innhold

Problem med nabokatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da naboene reiste på ferie og etterlot katten gjorde vi det dumme og ga henne mat fordi hun gravde i søpla vår hver dag. Nå sniker hun seg inn her hele tiden og tisser på putene på verandaen vår. Hva i all verden gjør vi? Kontakter politiet, dyrebeskyttelsen? Katten har også kattunge.

Anonymkode: fe9f7...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt naboen først og fremst. Når kommer de tilbake? Det er lovlig å reise fra dyr uten tilsyn, og når katten har en kattunge, blir det enda mer alvorlig.

Om naboen ikke bryr seg ville jeg tatt kontakt med mattilsynet og dyrebeskyttelsen. Kanskje dyrebeskyttelsen først for råd, og deretter anmeldt eier til mattilsynet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo sykt!  

Er DETTE som gjør meg så forbannet på endel katteeiere,  det er nemlig ikke uvanlig!    Ta katten og ungen under din vinge TS  la ALDRI nabo få kloa I de igjen!  Kontakt politi, Mattilsynet,  og Dyrebeskyttelsen IDAG.

Anonymkode: eb3aa...156

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tvist skrev:

Kontakt naboen først og fremst. Når kommer de tilbake? Det er lovlig å reise fra dyr uten tilsyn, og når katten har en kattunge, blir det enda mer alvorlig.

Om naboen ikke bryr seg ville jeg tatt kontakt med mattilsynet og dyrebeskyttelsen. Kanskje dyrebeskyttelsen først for råd, og deretter anmeldt eier til mattilsynet.

Ingen vits I å kontakte  møkkaeiere som gladelig og ondskapsfullt lar kattene være igjen for å dø!  Nei, alle andre instanser må på banen, TS MÅ ta ansvar idet grufulle  (!) folk som naboene gir blanke f.

Anonymkode: eb3aa...156

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tvist skrev:

Kontakt naboen først og fremst. Når kommer de tilbake? Det er lovlig å reise fra dyr uten tilsyn, og når katten har en kattunge, blir det enda mer alvorlig.

Om naboen ikke bryr seg ville jeg tatt kontakt med mattilsynet og dyrebeskyttelsen. Kanskje dyrebeskyttelsen først for råd, og deretter anmeldt eier til mattilsynet.

Det er ulovlig mente jeg selvsagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo sykt!  

Er DETTE som gjør meg så forbannet på endel katteeiere,  det er nemlig ikke uvanlig!    Ta katten og ungen under din vinge TS  la ALDRI nabo få kloa I de igjen!  Kontakt politi, Mattilsynet,  og Dyrebeskyttelsen IDAG.

Anonymkode: eb3aa...156

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen vits I å kontakte  møkkaeiere som gladelig og ondskapsfullt lar kattene være igjen for å dø!  Nei, alle andre instanser må på banen, TS MÅ ta ansvar idet grufulle  (!) folk som naboene gir blanke f.

Anonymkode: eb3aa...156

Var da voldsomt da? For alt vi eller ts vet så har de avtale med en venn om tilsyn/fylle på mat mens de er borte. Er helt vanlig praksis.

TS: jeg ville kontaktet eierne og bedt om nummer til tilsynsperson for å be vedkommende å ta hand om problemet som stedfortreder for nabo . Viser det seg at de faktisk har reist fra katten uten avtale om tilsyn så ville jeg anmeldt eier til mattilsynet.

Anonymkode: 7834a...813

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Ts her, tenkte å oppdatere om noen er interessert. Planen var å ringe mattilsynet, men katten og kattungen er søkk borte. Hvor nå enn de er håper jeg at de har det mye bedre.

Anonymkode: fe9f7...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske
Den 28.7.2016 at 23.02, AnonymBruker skrev:

 

Var da voldsomt da? For alt vi eller ts vet så har de avtale med en venn om tilsyn/fylle på mat mens de er borte. Er helt vanlig praksis.

TS: jeg ville kontaktet eierne og bedt om nummer til tilsynsperson for å be vedkommende å ta hand om problemet som stedfortreder for nabo . Viser det seg at de faktisk har reist fra katten uten avtale om tilsyn så ville jeg anmeldt eier til mattilsynet.

Anonymkode: 7834a...813

Enig med deg der😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, July 28, 2016 at 23.02, AnonymBruker skrev:

 

Var da voldsomt da? For alt vi eller ts vet så har de avtale med en venn om tilsyn/fylle på mat mens de er borte. Er helt vanlig praksis.

TS: jeg ville kontaktet eierne og bedt om nummer til tilsynsperson for å be vedkommende å ta hand om problemet som stedfortreder for nabo . Viser det seg at de faktisk har reist fra katten uten avtale om tilsyn så ville jeg anmeldt eier til mattilsynet.

Anonymkode: 7834a...813

Ikke når katten har en kattunge. Kattunger skal ikke være alene ute før de er nærmere året. De roter seg fort bort og kan havne i farlige situasjoner. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, MissPierce skrev:

Ikke når katten har en kattunge. Kattunger skal ikke være alene ute før de er nærmere året. De roter seg fort bort og kan havne i farlige situasjoner. 

 

Avsporing, men: Tror du Mattilynet reagerer på en melding om at en kattunge er ute alene? Da har du større tiltro til dem enn jeg har.

Anonymkode: 1c49f...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sommer sjer det samme i dette nabolaget.....en drøss med omstreifende katter på let etter mat i søppelet....det er bra at det er blitt strengere regler for dyrehold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Avsporing, men: Tror du Mattilynet reagerer på en melding om at en kattunge er ute alene? Da har du større tiltro til dem enn jeg har.

Anonymkode: 1c49f...55c

Nei dessverre så gjør de ikke det.

Poenget mitt var at det holder ikke å få noen til å se etter katten da man er borte, når den har kattunge. Man reiser ikke fra kattunger på den måten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...