Gå til innhold

Prøverørsforsøk august/sep 16


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, miore skrev:

Denne tråden hadde jeg helt glemt bort :)

Jeg er nok i sluttfasen av stikkingen nå. Skal på ny kontroll i morgen, og hvis alt går som det skal så håper jeg på uttak i starten av neste uke. Jeg begynte med 125 IE puregon tirsdag i forrige uke, og har økt til 133 IE denne uken. Fra og med med mandag har jeg i tillegg satt  orgalutran. Jeg er spent på hvordan kontrollen går i morgen, da får jeg sannsynligvis dato for eggløsningssprøyte og uttak! Sist var jeg inne så de 5-6 folikler på den ene siden og 2-3 stykker på den andre siden som lå godt an. Håper de har blitt store og fine nå, magen min har i alle fall blitt større :fnise:

Lykke til imorgen!! Hold oss oppdatert.

Anonymkode: daa60...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 18.8.2016 at 15.08, miore skrev:

Denne tråden hadde jeg helt glemt bort :)

Jeg er nok i sluttfasen av stikkingen nå. Skal på ny kontroll i morgen, og hvis alt går som det skal så håper jeg på uttak i starten av neste uke. Jeg begynte med 125 IE puregon tirsdag i forrige uke, og har økt til 133 IE denne uken. Fra og med med mandag har jeg i tillegg satt  orgalutran. Jeg er spent på hvordan kontrollen går i morgen, da får jeg sannsynligvis dato for eggløsningssprøyte og uttak! Sist var jeg inne så de 5-6 folikler på den ene siden og 2-3 stykker på den andre siden som lå godt an. Håper de har blitt store og fine nå, magen min har i alle fall blitt større :fnise:

Lykke til! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, FlyBabe skrev:

Lykke til! :D

 

Takker for det :) Det gikk ikke 100 % etter planen. Jeg har 8-10 folikler som ser greie ut, men det går litt sent med dem. Jeg må belage meg på to-tre dager til med stikking, og får ny kontroll på mandag. Begynner å bli litt utålmodig nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå vært på min første kontroll idag. Det var ikke mye som hadde skjedd med folliklene, så jeg må øke dosen til 300 menupor. Dette er min tredje runde med medisiner, og det har hele tiden vært en utfordring å stimulere meg. Blir et nervevrak for hver gang jeg er på kontroll og får høre at det ikke har vært fremskritt. Jeg håper en høyere dose vil få fart på sakene. Neste kontroll på fredag.

Anonymkode: daa60...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, miore skrev:

Her ble forsøket avbrutt i dag! Så jeg må prøve igjen i september/oktober.

Det var trist å høre. Var dette lang protokoll? 

Anonymkode: daa60...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niks, det var kort protokoll med puregon og orgalutran. Det funket veldig fint forrige gang (ble gravid med elsdstemann på første ivf-forsøk for et par år siden), så ingen aner helt hva som har skjedd denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miore skrev:

Niks, det var kort protokoll med puregon og orgalutran. Det funket veldig fint forrige gang (ble gravid med elsdstemann på første ivf-forsøk for et par år siden), så ingen aner helt hva som har skjedd denne gangen.

Hvorfor ble forsøket avbrutt? Du skrev noe om blødning? Kan du si noe mer om det. Hvor mange dager med sprøyte? Lurer på litt av hvert her skjønner du :)

Anonymkode: daa60...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ☺

Jeg er på rugrdag 7 på første forsøk med prøverør.

Vi er også uforklarlige barnløse så håper virkelig det går på dette første forsøket. Vi har prøvd i mange år og har hatt en spontanabort tidligere. Etter så mange år så har jeg i tankene at det aldri kommer til å gå men har jo et lite håp (stoooort ønske) om at det skal feste seg ☺

Anonymkode: bf1ef...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei ☺

Jeg er på rugrdag 7 på første forsøk med prøverør.

Vi er også uforklarlige barnløse så håper virkelig det går på dette første forsøket. Vi har prøvd i mange år og har hatt en spontanabort tidligere. Etter så mange år så har jeg i tankene at det aldri kommer til å gå men har jo et lite håp (stoooort ønske) om at det skal feste seg ☺

Anonymkode: bf1ef...989

Lykke til med forsøket :) Håper det blir baby på dere.

Anonymkode: daa60...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ble forsøket avbrutt? Du skrev noe om blødning? Kan du si noe mer om det. Hvor mange dager med sprøyte? Lurer på litt av hvert her skjønner du :)

Anonymkode: daa60...405

Folliklene vokste fryktelig sent, og jeg hadde sannsynligvis for lavt østrogennivå. Det gjorde at slimhinna blødde ut. Siden folliklene vokste kan et par mm på en uke (som de fort kan vokse på en dag eller to ved et normalt forløp) og slimhinna var borte, var det ikke noe vits i å fortsette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.8.2016 at 19.27, miore skrev:

Her ble forsøket avbrutt i dag! Så jeg må prøve igjen i september/oktober.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, FlyBabe skrev:

:hug:

Det var leit å høre. Hva var årsaken? Skal til ultralyd imorgen så gruer meg veldig og har ingen god følelse. Er redd mitt forsøk blir avbrutt pga lite vekst. 

Anonymkode: daa60...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var leit å høre. Hva var årsaken? Skal til ultralyd imorgen så gruer meg veldig og har ingen god følelse. Er redd mitt forsøk blir avbrutt pga lite vekst. 

Anonymkode: daa60...405

Litt usikker på hvem du snakker til nå? Jeg siterte miore og ga henne en klem.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, FlyBabe skrev:

Litt usikker på hvem du snakker til nå? Jeg siterte miore og ga henne en klem.. :)

Hehe :) jeg ser det nå. 

Anonymkode: daa60...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var leit å høre. Hva var årsaken? Skal til ultralyd imorgen så gruer meg veldig og har ingen god følelse. Er redd mitt forsøk blir avbrutt pga lite vekst. 

Anonymkode: daa60...405

Jeg brøyter meg inn jeg, du spurte kanskje meg selv om du siterte FlyBabe? :)

Det som skjedde var at folliklene på et tidspunkt nesten stoppet å vokse. Det gjorde at østrogennivået sannsynligvis ble for lavt, slik at hele slimhinna mi blødde ut. Dermed hadde jeg plutselig verken modne egg eller slimhinner, så det var ingen vits i å fortsette.

Når det gjelder hvorfor det skjedde, er svaret er at jeg ikke vet! De tok blodprøver for å se om de kunne se noe på hormonnivåene mine, jeg får forhåpentligvis svar på dem i dag. Men foreløpig har de bare sagt at kroppen min sannsynligvis har spilt meg et puss, siden jeg responderte veldig godt på samme opplegg sist gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, miore skrev:

Jeg brøyter meg inn jeg, du spurte kanskje meg selv om du siterte FlyBabe? :)

Det som skjedde var at folliklene på et tidspunkt nesten stoppet å vokse. Det gjorde at østrogennivået sannsynligvis ble for lavt, slik at hele slimhinna mi blødde ut. Dermed hadde jeg plutselig verken modne egg eller slimhinner, så det var ingen vits i å fortsette.

Når det gjelder hvorfor det skjedde, er svaret er at jeg ikke vet! De tok blodprøver for å se om de kunne se noe på hormonnivåene mine, jeg får forhåpentligvis svar på dem i dag. Men foreløpig har de bare sagt at kroppen min sannsynligvis har spilt meg et puss, siden jeg responderte veldig godt på samme opplegg sist gang.

Så utrolig synd. Sender deg en god klem!! Håper blodprøvene kan gi noen svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, miore skrev:

Jeg brøyter meg inn jeg, du spurte kanskje meg selv om du siterte FlyBabe? :)

Det som skjedde var at folliklene på et tidspunkt nesten stoppet å vokse. Det gjorde at østrogennivået sannsynligvis ble for lavt, slik at hele slimhinna mi blødde ut. Dermed hadde jeg plutselig verken modne egg eller slimhinner, så det var ingen vits i å fortsette.

Når det gjelder hvorfor det skjedde, er svaret er at jeg ikke vet! De tok blodprøver for å se om de kunne se noe på hormonnivåene mine, jeg får forhåpentligvis svar på dem i dag. Men foreløpig har de bare sagt at kroppen min sannsynligvis har spilt meg et puss, siden jeg responderte veldig godt på samme opplegg sist gang.

Ja jeg spurte deg og det ble visst litt feil, miore. :) 

Anonymkode: daa60...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, miore skrev:

Jeg brøyter meg inn jeg, du spurte kanskje meg selv om du siterte FlyBabe? :)

Det som skjedde var at folliklene på et tidspunkt nesten stoppet å vokse. Det gjorde at østrogennivået sannsynligvis ble for lavt, slik at hele slimhinna mi blødde ut. Dermed hadde jeg plutselig verken modne egg eller slimhinner, så det var ingen vits i å fortsette.

Når det gjelder hvorfor det skjedde, er svaret er at jeg ikke vet! De tok blodprøver for å se om de kunne se noe på hormonnivåene mine, jeg får forhåpentligvis svar på dem i dag. Men foreløpig har de bare sagt at kroppen min sannsynligvis har spilt meg et puss, siden jeg responderte veldig godt på samme opplegg sist gang.

Hvor høy dose puregon gikk du på? Jeg bare lurer siden du sa det gikk sakte med veksten. Jeg har nemlig vært i tilsvarende situasjon selv og da ble forsøket avbrutt.

Anonymkode: daa60...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor høy dose puregon gikk du på? Jeg bare lurer siden du sa det gikk sakte med veksten. Jeg har nemlig vært i tilsvarende situasjon selv og da ble forsøket avbrutt.

Anonymkode: daa60...405

Jeg startet på 125 IE, gikk etter hvert opp på 133. Jeg hadde et greit antall follikler (10-12 stykker som vokste greit i starten), men da de nådde 12-13 mm stoppet de nesten helt opp. Høyere dose hadde nok bare satt i gang flere follikler, og ikke nødvendigvis gjort dem større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...