Gå til innhold

Samboer som ikke prioriterer tid til oss.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med en mann i endel år nå, og til høsten må jeg flytte ganske langt unna for å studere. Han blir igjen her på grunn av jobb.

Etter at han begynte å jobbe for en privat bedrift hvor han egentlig ikke trenger å ta ferie så har han tatt lite ferie. Kanskje en uke pr år. Han sier bare at han må jobbe og tjene penger.

Denne sommeren kunne jo jeg tenkt meg tid sammen og jeg spurte flere ganger om han skulle ta fri sånn at vi kunne finne på noe sammen. Først så sa han at han skulle ha ferie i juli, men det ble ingenting av. Tilslutt sluttet jeg å spørre. Han har også vært opptatt stort sett hver helg så da har det ikke blitt noe da heller.

Han skal hjelpe meg med å kjøre opp flyttelasset mitt og det er jeg jo glad for, men jeg er litt skuffet over at han ikke prioriterer oss. Siden jeg kommer til å bo langt unna så er det jo ikke bare å dra på besøk,men det virker ikke som han ønsker å ta seg en tur en gang heller siden det tar tid å komme seg dit og da må han ta seg fri.

Han har jo vært sånn før også,men det er ikke før de siste årene at han omtrent ikke har ønsket å ta seg noe fri. Virker som han kun tenker på penger og ikke bryr seg så veldig om meg. Han er også konstant sliten på grunn av det og orker ikke så mye.

Jeg bare lurer på om jeg er kravstor som ønsker at vi tilbringer tid sammen. Det hadde ikke engang trengt å være noe stort, men bare at vi gjorde noe sammen bare vi to uten mas og kjas fra jobb osv.

Jeg skal jo snakke med han,men lurer på hva andre tenker om dette.

Anonymkode: 686be...91d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nesten så jeg vil si at det hadde jeg ikke giddet, men prat med han og fortell om dine egne forventninger til et forhold. Har en sterk mistanke om at forholdet vil være over etter en tid når du har flyttet. Ville satt noen krav og ønsker han ikke det samme, er det jo ikke noe forhold, om så er det veldig ute og går følelsesmessig. Det kan være han trekker seg litt tilbake og distanserer seg siden du skal flytte. Ta en prat med han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt...Du må snakke med han om det, si hva du føler og at du gjerne vil tilbringe tid sammen med han, men at det er leit at det ikke virker som han vil det samme... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra om hvordan du føler! Vi menn kan være litt dumme når det gjelder sånt. Vi ser det liksom ikke så lett, har skjedd med meg og noen kompiser også.

Jeg mistet en veldig god jente fordi jeg hadde helt feile prioteringer. Visste ikke at vi gjorde så lite sammen, var ikke klar over det selv. Trodde alt var bra men det var det ikke. En dag ut av det blå så sa hun at hun ikke ville dette mer og hun flyttet ut, grunnen var at vi hadde alt for lite "oss" tid eller kvalitetstid... Jeg skjønte ingenting, ikke før det var helt slutt og en litt tid etter når jeg tenkte tilbake. Så det var helt forståelig at hun gjorde det slutt :) 

Si fra så han vet å priotere deg før det er for sent....

Anonymkode: 0136d...2ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Atea skrev:

Det er nesten så jeg vil si at det hadde jeg ikke giddet, men prat med han og fortell om dine egne forventninger til et forhold. Har en sterk mistanke om at forholdet vil være over etter en tid når du har flyttet. Ville satt noen krav og ønsker han ikke det samme, er det jo ikke noe forhold, om så er det veldig ute og går følelsesmessig. Det kan være han trekker seg litt tilbake og distanserer seg siden du skal flytte. Ta en prat med han.

Det er det jeg også er redd for. Om han ikke prioriterer forholdet vårt så vil forholdet ta slutt. Ja,mulig han gjør det. Han er ikke den som er best på uttrykke seg,men sånn som han er nå så blir jeg bare veldig usikker. Jeg skal reise bort nå for å besøke familie og venner før jeg flytter,og da ville han ikke være med. Virket nesten mer som han gledet seg til å ha huset for seg selv,men mulig det bare kom litt feil ut.

1 time siden, Byjenta! skrev:

Veldig spesielt...Du må snakke med han om det, si hva du føler og at du gjerne vil tilbringe tid sammen med han, men at det er leit at det ikke virker som han vil det samme... 

Ja,skal gjøre det. Håper det gir noen endringer.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Si fra om hvordan du føler! Vi menn kan være litt dumme når det gjelder sånt. Vi ser det liksom ikke så lett, har skjedd med meg og noen kompiser også.

Jeg mistet en veldig god jente fordi jeg hadde helt feile prioteringer. Visste ikke at vi gjorde så lite sammen, var ikke klar over det selv. Trodde alt var bra men det var det ikke. En dag ut av det blå så sa hun at hun ikke ville dette mer og hun flyttet ut, grunnen var at vi hadde alt for lite "oss" tid eller kvalitetstid... Jeg skjønte ingenting, ikke før det var helt slutt og en litt tid etter når jeg tenkte tilbake. Så det var helt forståelig at hun gjorde det slutt :) 

Si fra så han vet å priotere deg før det er for sent....

Anonymkode: 0136d...2ed

Ok,takk for svar. Litt greit å få se dette fra den andre siden også. Håper han innser det og ikke bare lar ting skure og gå. Han kan være litt sånn at han ikke tar tak i ting selv om jeg har prøvd å snakke med han om andre ting. Jeg ønsker jo å fortsette forholdet,og avstandsforhold kan jo være vanskelig,men det blir jo ikke bedre av at man går rundt og er usikker på grunn av at man ikke blir prioritert.

Anonymkode: 686be...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiveren hans bryter loven. Ansatte må ta ferie, det er ikke noe man kan velge bort eller betale ut som lønn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, tingeling skrev:

Arbeidsgiveren hans bryter loven. Ansatte må ta ferie, det er ikke noe man kan velge bort eller betale ut som lønn. 

Ja, men jeg tror ikke de bryr seg noe om det. For dem er det vel bare bra at han jobber hele tiden

Anonymkode: 686be...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...