Gå til innhold

Billig proteinrik mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Forundret.. skrev:

Her veksler vi mellom to forskjellige remaer den ene er nesten alltid tom for disse eggene, mens den andre har som regel alltid inne. Det virker ut som for meg at den butikken som oftest er tom for Best pris eggene bare har inne disse andre skamdyre eggene, folk vil ha egg og kjøper det de har. 

Er sånn hvit 12 pk. Har blå best pris logo på.

Jeg har aldri sett disse eggene på noen som helst butikker i nærheten :(

Anonymkode: 753bc...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, amativeReflection skrev:

Brunsnegler. De er faktisk gratis. 

....:spy:... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri sett disse eggene på noen som helst butikker i nærheten :(

Anonymkode: 753bc...751

Rart, i og med at de er av billigmerket Rema fører. Jeg ville spurt dem jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Forundret.. skrev:

Rart, i og med at de er av billigmerket Rema fører. Jeg ville spurt dem jeg. 

Men vet du om det finnes billige egg på feks. Bunnpris, Joker eller Meny? Har også de butikkene i nærheten, i tillegg til Rema. Regner med de ikke har billige egg hos Rema siden det aldri står fremme (og jeg har bodd på samme sted i tre år). 

Anonymkode: 753bc...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva de andre har da jeg ikke handler hos de kjedene. Kanskje noen andre kan svare på det. 

Jeg ville uansett tatt det opp med butikksjefen på Rema. Googler du best pris egg så er de faktisk avbildet inne på Rema sine sider i en artikkel om egg. I tillegg så er de oppført inne hos kolonial.no som en vare de har og de har der listet opp Rema 1000 som sammarbeidspartner. Der er de oppført som to kr dyrere men uansett... 

Det sier seg jo selv at det er en vare de vil få solgt om de tar de inn så de kan ikke påstå at de ikke har den grunnet at de ikke selger. Er det slik at de har vært utsolgt når du har vært der så kan du jo spørre om de kan ta inn flere eller få vite når de pleier å få de inn slik at du vet når du bør gå på eggejakt. 

Ser at Rema bare skal ta inn egg fra frittgående høner i den artikkelen der inne, men eggene er avbildet der og de har de jo her så det kan ikke være det at de ikke skulle følge den regelen heller. Snakk med butikksjefen du, ring hvis du synes det eg flaut å gå innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, linsejesus skrev:

Proteinpulver er da ikke så dyrt om du kjøper det på nett? Lenge siden jeg regnet på det, men kom fram til at det var en av de billigste måtene å få i seg ekstra protein på.

Hvilket proteinpulver anbefales? Helst en type som kan kjøpes i fysisk butikk i Norge.

Anonymkode: 83c43...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket proteinpulver anbefales? Helst en type som kan kjøpes i fysisk butikk i Norge.

Anonymkode: 83c43...b16

Jeg har prøvd forskjellige fra Gymgrossisten. Du trenger ikke noe fancy shcmancy. Hvorfor ikke bestille på nett? Nesten alt er billigere online.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men vet du om det finnes billige egg på feks. Bunnpris, Joker eller Meny? Har også de butikkene i nærheten, i tillegg til Rema. Regner med de ikke har billige egg hos Rema siden det aldri står fremme (og jeg har bodd på samme sted i tre år). 

Anonymkode: 753bc...751

De butikkene fører first price produkter

Anonymkode: 9eb6d...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, linsejesus skrev:

Jeg har prøvd forskjellige fra Gymgrossisten. Du trenger ikke noe fancy shcmancy. Hvorfor ikke bestille på nett? Nesten alt er billigere online.

Takk for svar med gode tips! :blomst:

Hvilke av disse har du prøvd og er fornøyd med?

http://gymgrossisten.no/?gclid=CKrtxtyPls4CFaHpcgodM-UOgA&gclsrc=aw.ds&dclid=CIPx4tyPls4CFcmXGAodQDoEyA

 

Anonymkode: 83c43...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar med gode tips! :blomst:

Hvilke av disse har du prøvd og er fornøyd med?

http://gymgrossisten.no/?gclid=CKrtxtyPls4CFaHpcgodM-UOgA&gclsrc=aw.ds&dclid=CIPx4tyPls4CFcmXGAodQDoEyA

 

Anonymkode: 83c43...b16

Hva du enn gjør... Ikke kjøpt proteiner fra mutant. Med mindre du også har satt av 3 ekstra timer daglig til toalettbesøk.

ON eller SN pleier å være bra. Jeg synes SN er best på smak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Cyrus skrev:

Hva du enn gjør... Ikke kjøpt proteiner fra mutant. Med mindre du også har satt av 3 ekstra timer daglig til toalettbesøk.

ON eller SN pleier å være bra. Jeg synes SN er best på smak

Tusen takk for tips! :blomst:

Hva er ON og SN?

Anonymkode: 83c43...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Cyrus skrev:

Optimum nutrition, og Star Nutrition 😄

Ok :) Tusen takk!

 

Anonymkode: 83c43...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar med gode tips! :blomst:

Hvilke av disse har du prøvd og er fornøyd med?

http://gymgrossisten.no/?gclid=CKrtxtyPls4CFaHpcgodM-UOgA&gclsrc=aw.ds&dclid=CIPx4tyPls4CFcmXGAodQDoEyA

 

Anonymkode: 83c43...b16

Har kjøpt Whey-80. Sjokolade og mintsjokolade smaker greit synes jeg. Banansmak ble fort kvalmt. Pistachio og lemon yoghurt er greit nok. Ikke vits å kjøpe dyrt pulver, myse (whey) er myse uansett om det heter proteinpulver eller Ultra Maxx Harcore Freak Gainz Formula 3000. Greit å ha som tilskudd, men folk flest bør ikke ha problemer med å få i seg nok protein gjennom kosten.

Selv liker jeg å blande en stor spiseskje myseprotein med mager Kesam, litt kakao og sukrin etter trening. Så litt ordentlig mat senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, linsejesus skrev:

Har kjøpt Whey-80. Sjokolade og mintsjokolade smaker greit synes jeg. Banansmak ble fort kvalmt. Pistachio og lemon yoghurt er greit nok. Ikke vits å kjøpe dyrt pulver, myse (whey) er myse uansett om det heter proteinpulver eller Ultra Maxx Harcore Freak Gainz Formula 3000. Greit å ha som tilskudd, men folk flest bør ikke ha problemer med å få i seg nok protein gjennom kosten.

Selv liker jeg å blande en stor spiseskje myseprotein med mager Kesam, litt kakao og sukrin etter trening. Så litt ordentlig mat senere.

Tusen takk for gode råd! :blomst:

Ca hvor mange posjoner er det i en kg Whey-80?

Anonymkode: 83c43...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for gode råd! :blomst:

Ca hvor mange posjoner er det i en kg Whey-80?

Anonymkode: 83c43...b16

Tja, det er vel rundt 80% protein, så 800 gram protein i en pakke. Når jeg tar proteintilskudd i stedet for et måltid tar jeg ca 30 gram protein, men jeg finregner ikke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Avsporing, men har ikke helt skjønt dette med proteintilskudd jeg... må man ta ekstra tilskudd av protein når man trener? 

Jeg trener tung styrke helkropp 3-4 ganger i uka, samt kondisjon 2-3 ganger i uken. Eneste proteinet jeg får i meg er via vanlig mat.

Burde jeg tatt tilskudd? Og hva er det isåfall godt for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, skruf skrev:

Avsporing, men har ikke helt skjønt dette med proteintilskudd jeg... må man ta ekstra tilskudd av protein når man trener? 

Jeg trener tung styrke helkropp 3-4 ganger i uka, samt kondisjon 2-3 ganger i uken. Eneste proteinet jeg får i meg er via vanlig mat.

Burde jeg tatt tilskudd? Og hva er det isåfall godt for? 

Vanlige folk bør ikke ha noe problem med å få i seg nok protein, men det kommer jo an på matlyst, hva man liker, hvor god tid man har osv. Myseprotein rett etter styrketrening funker litt bedre for muskeloppbygging enn f.eks en stor biff rett etter trening, men type protein og om man tar det en rett etterpå, eller venter en time, har lite å si i det store bildet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til egg kjøper jeg alltid first price på kiwi (12stk for 16kr) fordi de er nesten dobbelt så store som coop sin billig-12-pakning ;)

Melk inneholder litt proteiner og en sånn stor kartong ekstra-lett koster jo bare litt over 20kr. Havregrøten (havregryn har jo litt protein det og) smaker mye bedre om den lages på melk. Bruker du 4dl blir det 13g protein. Ha litt proteinpulver i den også så har du plutselig en ganske bra frokost.

Hvis du vil få cottage cheesen til å holde lenger kan du jo blande den med yoghurt. Blir ikke liiike mange proteiner, men litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner jeg disse billige eggene? Har sjekket ut både Rema, Bunnpris og Extra (som er butikkene jeg har nær tilgang til), men en 18-pk koster jo rundt 40 kr uansett? De fra Extra er jo også sånn billig-merke, og koster 43 kr. Finnes det noe billigere enn dette noe sted? :) 

Anonymkode: 753bc...751

Hvis du bor i en by, prøv innvandrerbutikk. De har ofte billigere egg. Bor du på landet, så stikk innom en eggebonde. Jeg gjør det og kjøper brett med 30 egg for 40 kr.

Anonymkode: f18c8...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...