Gå til innhold

Tips til bilstol for barn fra 1 år ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har gode tips til bilstol for barn fra 1 år? 

Krav en selvsagt sikkerhet videre comfort og luksus om den er enkel for mor å bruke og helst kan brukes lenge av barnet. 

Isofix vil jeg gjerne ha mulighet til å bruke. 

Så kommer pris helst ikke så dyr. 

Føler det er en jungel der ute av barneutstyr så setter pris på tips med erfaring ikke bare tester på nett. 

 

Anonymkode: dd3ab...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt beste tips er å se på listen forbrukerråset har, google it. Så sjekker du hvilke av de som har fått best score passer til din bil. Bilstoler er dyrt, men du skal sikre det kjæreste du har og stolen skal brukes i flere år. 

Anonymkode: 8da8d...ff6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har gode tips til bilstol for barn fra 1 år? 

Krav en selvsagt sikkerhet videre comfort og luksus om den er enkel for mor å bruke og helst kan brukes lenge av barnet. 

Isofix vil jeg gjerne ha mulighet til å bruke. 

Så kommer pris helst ikke så dyr. 

Føler det er en jungel der ute av barneutstyr så setter pris på tips med erfaring ikke bare tester på nett. 

 

Anonymkode: dd3ab...9ce

Det kommer an på vekten? Kan ungen sitte selv? Jeg gikk fra besafe izi go til britax multi tech. Barnet satt selv. (det er 9-15 kg)

Det kostet vel 2000-3000kr. Til andre barnet byttet vi ved 8-9 mnd og byttet til besafe izi plus (men den er dyr, koster over 4000 kr). 

Vil anbefale at bilstol er en av de tingene du investerer i, når det er snakk om de minste barna så er sikkerhet viktig og gode bilstoler som har fått gode resultater i trafikksikkerhetstester er de som bør kjøpes, så får man heller spise havregryn.. 

Anonymkode: 4804b...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv den i bilen og med barnet i. Setene sitter ulikt ut i fra hvilken bil en har. Vi prioriterte også bredden like mye som høyden, da barnet vårt er en liten plugg. Vi hadde maxi cosi two way pearl som favoritt, helt til vi prøvde den i bilen samtidig som Besafe modular. Da så vi at besafe hadde mye bedre hvilestilling i vår bil og endte opp med det. Setene er temmelig like og har begge isofix. Det kostet nesten 6000, men som skrevet over, man skal sikre det kjæreste en har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på vekten? Kan ungen sitte selv? Jeg gikk fra besafe izi go til britax multi tech. Barnet satt selv. (det er 9-15 kg)

Det kostet vel 2000-3000kr. Til andre barnet byttet vi ved 8-9 mnd og byttet til besafe izi plus (men den er dyr, koster over 4000 kr). 

Vil anbefale at bilstol er en av de tingene du investerer i, når det er snakk om de minste barna så er sikkerhet viktig og gode bilstoler som har fått gode resultater i trafikksikkerhetstester er de som bør kjøpes, så får man heller spise havregryn.. 

Anonymkode: 4804b...fcf

Hun sitter selv og er 9kg. Har også samme som deg besafe. Kan basen brukes vider om det er samme merke? Eller er den helt annerledes når en går opp i bilsete? 

Menig med deg spiser heller havregryn jeg også😉 Takk for tips😊

Anonymkode: dd3ab...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har gode tips til bilstol for barn fra 1 år? 

Krav en selvsagt sikkerhet videre comfort og luksus om den er enkel for mor å bruke og helst kan brukes lenge av barnet. 

Isofix vil jeg gjerne ha mulighet til å bruke. 

Så kommer pris helst ikke så dyr. 

Føler det er en jungel der ute av barneutstyr så setter pris på tips med erfaring ikke bare tester på nett. 

 

Anonymkode: dd3ab...9ce

Sjekk bilstol utleie hos if. Der er det både alternativ med og uten isofix. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun sitter selv og er 9kg. Har også samme som deg besafe. Kan basen brukes vider om det er samme merke? Eller er den helt annerledes når en går opp i bilsete? 

Menig med deg spiser heller havregryn jeg også😉 Takk for tips😊

Anonymkode: dd3ab...9ce

Hvis du har Besafe Modular kan du bruke basen på neste stol.

Men ellers så har stolene i neste gruppe "basen" fast i stolen. Det er jo stoler som er større og tyngre og ikke noe man tar inn og ut av bilen daglig.

Selv tenker jeg å kjjøpe Britax Maxway til min når han blir 1 år. Men vi må ha en stol som ikke er så bred og det må stå i midten, der er heller ikke isofix. Britax MaxFix er samme stol om man vil ha isofix.

Har et Besafe izi Combi fra før, men det er jeg ikke så fornøyd med når de er små, da det har for dårlig hvilestilling. så det får plass i bil nr 2.

Anonymkode: 69bb0...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har gode tips til bilstol for barn fra 1 år? 

Krav en selvsagt sikkerhet videre comfort og luksus om den er enkel for mor å bruke og helst kan brukes lenge av barnet. 

Isofix vil jeg gjerne ha mulighet til å bruke. 

Så kommer pris helst ikke så dyr. 

Føler det er en jungel der ute av barneutstyr så setter pris på tips med erfaring ikke bare tester på nett. 

 

Anonymkode: dd3ab...9ce

Hvorfor går så mange for alle disse kriteriene du lister opp, og ikke for en stol som passer til den bilen setet skal brukes i? Hva hjelper det med gode anbefalinger som ggjerne får deg til å kjøpe en bestemt stol? For så å gjøre som andre her inne har gjort tidligere, å oppdage at stolen hun kjøpte på nettet ikke passet i bilene setet skulle brukes i. 

Ta bil og barn med og  prøv seter med barnet oppi i egen bil før du kjøper sikringsutstyr. 

Anonymkode: f6a0b...eaf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sitter selv og er 9kg. Har også samme som deg besafe. Kan basen brukes vider om det er samme merke? Eller er den helt annerledes når en går opp i bilsete? 

Menig med deg spiser heller havregryn jeg også😉 Takk for tips😊

Anonymkode: dd3ab...9ce

Jeg skrev feil, 9-25 kg mente jeg :) Jeg har ikke base til besafe izi go, fester med belte.. så det vet jeg ikke, men husk at alle isofix-baser kun er opp til 18 kg! Hør med noen i en butikk som selger bilstoler, f.eks barnas hus eller babyshop. De vet nok mer. 

Ellers har du jo besafe modular eller hva den heter, det er isofix (9-18 kg). Men jeg har besafe izi plus og vil anbefale den, den er helt til 25 kg så det blir jo en investering da :) Slipper å kjøpe nytt når ungen er 2 år (jeg har store barn som veier mye, tidlig, som er veldig lange! 3-åringen er på str med en 5-åring ;) )

Anonymkode: 4804b...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besafe izi plus.

bilstoler er dyrt, men varer lenge. Vi brukte babystolen til alle 3, bilstol nr2 til ti barn:) og bilstol nr3 regner jeg yngste kan arve fra eldste

Anonymkode: 5ad2b...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Besafe izi plus.

bilstoler er dyrt, men varer lenge. Vi brukte babystolen til alle 3, bilstol nr2 til ti barn:) og bilstol nr3 regner jeg yngste kan arve fra eldste

Anonymkode: 5ad2b...87d

Gammel bilstol?

Vi anbefaler å kassere seter som er eldre enn 8-9 år gamle fordi plast og isopor eller andre støtabsorberende materialer i setene blir sprø og mer porøse.

https://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/1858-2/

 

Anonymkode: 8da8d...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev feil, 9-25 kg mente jeg :) Jeg har ikke base til besafe izi go, fester med belte.. så det vet jeg ikke, men husk at alle isofix-baser kun er opp til 18 kg! Hør med noen i en butikk som selger bilstoler, f.eks barnas hus eller babyshop. De vet nok mer. 

Ellers har du jo besafe modular eller hva den heter, det er isofix (9-18 kg). Men jeg har besafe izi plus og vil anbefale den, den er helt til 25 kg så det blir jo en investering da :) Slipper å kjøpe nytt når ungen er 2 år (jeg har store barn som veier mye, tidlig, som er veldig lange! 3-åringen er på str med en 5-åring ;) )

Anonymkode: 4804b...fcf

Den har ikke isofix sant? Er det stress med bilbelte eller er det alltid på rundt stolen? 

Synes av å på med belte på baby stol var stress ift isofix. 

Ser mange liker besafe izo plus da. 

Anonymkode: dd3ab...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, neon_sun skrev:

Prøv den i bilen og med barnet i. Setene sitter ulikt ut i fra hvilken bil en har. Vi prioriterte også bredden like mye som høyden, da barnet vårt er en liten plugg. Vi hadde maxi cosi two way pearl som favoritt, helt til vi prøvde den i bilen samtidig som Besafe modular. Da så vi at besafe hadde mye bedre hvilestilling i vår bil og endte opp med det. Setene er temmelig like og har begge isofix. Det kostet nesten 6000, men som skrevet over, man skal sikre det kjæreste en har. 

Hvilken bil har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chiki
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gammel bilstol?

Vi anbefaler å kassere seter som er eldre enn 8-9 år gamle fordi plast og isopor eller andre støtabsorberende materialer i setene blir sprø og mer porøse.

https://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/1858-2/

 

Anonymkode: 8da8d...ff6

Ja det vet jeg. 

Det er 5år mellom eldste og yngste:) så babystolen er 6år gammel og baby kommer til å ha den i 6 mnd til:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...