Gå til innhold

Drittsituasjon (bokstavelig talt)


jentafralandet

Anbefalte innlegg

Heisann! 

Jeg har nå hatt forstoppelse (jeg tror hvertfall det er det) siden lørdag kveld. Jeg går på do ca. To ganger om dagen, men det er bare litt som kommer ut. Jeg har også vondt i magen (særlig på venstre side rett under ribbeina, som en stikkende smerte). Hva i svarte kan jeg gjøre? Jeg har aldri opplevd dette før, og jeg har heller ikke spist noe spesielt som kan ha forårsaket dette, som jeg kan huske hvertfall. Jeg har prøvd å drikke kaffe, biola, spise druer og svisker og drikke mye vann. Jeg er veldig skeptisk til avføringsmiddel, men jeg orker ikke gå rundt som dette når jeg skal på ferie til fredag. Noen tips? Eventuelt andre legemidler man kan ta som hjelper litt fort? 

Jeg har prøvd å trene, men det gjorde bare forjævlig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, jentafralandet skrev:

Heisann! 

Jeg har nå hatt forstoppelse (jeg tror hvertfall det er det) siden lørdag kveld. Jeg går på do ca. To ganger om dagen, men det er bare litt som kommer ut. Jeg har også vondt i magen (særlig på venstre side rett under ribbeina, som en stikkende smerte). Hva i svarte kan jeg gjøre? Jeg har aldri opplevd dette før, og jeg har heller ikke spist noe spesielt som kan ha forårsaket dette, som jeg kan huske hvertfall. Jeg har prøvd å drikke kaffe, biola, spise druer og svisker og drikke mye vann. Jeg er veldig skeptisk til avføringsmiddel, men jeg orker ikke gå rundt som dette når jeg skal på ferie til fredag. Noen tips? Eventuelt andre legemidler man kan ta som hjelper litt fort? 

Jeg har prøvd å trene, men det gjorde bare forjævlig vondt.

Du må gå til legen! Kan være noe som ligger og sperrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt å prøve klyster eller andre avføringsmidler. Hvorfor er du skeptisk til dette?

Dersom det varer over en uke bør du oppsøke lege. 

Anonymkode: 0269f...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis en pakke med fisherman's friend så sksl jeg love deg det setter fart på sakene. Men hvis du har smerter ville jeg gått til legen assa. 

Anonymkode: d1f30...fb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være lurt å prøve klyster eller andre avføringsmidler. Hvorfor er du skeptisk til dette?

Dersom det varer over en uke bør du oppsøke lege. 

Anonymkode: 0269f...93c

Det ødelegger tarmen svært fort, så derfor bør det brukes i samråd med lege.

Anonymkode: fcf20...c47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være lurt å prøve klyster eller andre avføringsmidler. Hvorfor er du skeptisk til dette?

Dersom det varer over en uke bør du oppsøke lege. 

Anonymkode: 0269f...93c

Fordi jeg helst ikke vil kødde til systemet. Hvis det er en annen grunn til forstoppelsen annet enn uflaks, så vil jo ikke problemet forsvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har erfaring med klyx f.eks? Jeg skal på jobb i morgen, så vil helst ha noe som funker rimelig fort, så jeg ikke plutselig må på do på jobb, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette gjør vondt så er lege ikke dumt.

Drikk masse vann. Bløt opp et par skjeer med linfrø hvis du har og svelg nedpå for å se om det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt klyx selv, men har gitt det mange ganger og de har umiddelbar effekt. Følg pakningsvedlegget. Men har du hatt forstoppelse i nærmere en uke bør du ta kontakt med lege, ring og si hva det gjelder og hvor fort du bør ha time. For å hindre forstoppelse i fremtiden, spis fiberrik mat og rikelig med drikke, du kan også spise svisker/sviskeyoghurt/sviskegrøt:)

Anonymkode: dff34...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lactulose i litt store doser funker her. ikke noe man behøver å være skeptisk til.

Anonymkode: ae203...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...