Gå til innhold

Gamle bilder på sosiale medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst??

Det anbefales ikke, værtfall ikke siden de har barn i sammen, er jeg enig at rent prinsip at hun burde fjerne bildene, ja.

Men de har barn i sammen, og det kommer til å komme mange kamper framover, og dette er en kamp som ikke er verd å ta!

 

Anonymkode: 634f1...3df

Ja selvfølgelig seriøst! Og SÆRLIG fordi de har barn sammen. Man skal ikke la være å politianmelde noen bare fordi man har barn sammen, man skal oppføre seg ordentlig og følge loven når man har barn sammen. Herregud!

Anonymkode: d8214...0fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja selvfølgelig seriøst! Og SÆRLIG fordi de har barn sammen. Man skal ikke la være å politianmelde noen bare fordi man har barn sammen, man skal oppføre seg ordentlig og følge loven når man har barn sammen. Herregud!

Anonymkode: d8214...0fc

Selføleglig skal man anmelde hvis det er en alvorlig(e) sak(er),men dette er ikke det.

Anonymkode: 634f1...3df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst??

Det anbefales ikke, værtfall ikke siden de har barn i sammen, er jeg enig at rent prinsip at hun burde fjerne bildene, ja.

Men de har barn i sammen, og det kommer til å komme mange kamper framover, og dette er en kamp som ikke er verd å ta!

 

Anonymkode: 634f1...3df

Hun har fått beskjed om å ta bort bilder fra sosiale medier. Jeg hadde tatt dem bort med en gang om jeg fikk en slik beskjed. Det er ikke slemt å ville ha sånt fjernet, de er likemye foreldre til barnet sitt selvom. Ikke bland inn barnet i sosiale medier! 

Anonymkode: 7416d...888

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selføleglig skal man anmelde hvis det er en alvorlig(e) sak(er),men dette er ikke det.

Anonymkode: 634f1...3df

Det er opp til ts å avgjøre. Ikke deg.

At du i det hele tatt engasjerer deg MOT dette er rart nok..

Anonymkode: d8214...0fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er opp til ts å avgjøre. Ikke deg.

At du i det hele tatt engasjerer deg MOT dette er rart nok..

Anonymkode: d8214...0fc

Ja, selvsagt er det opp til TS.

Men anbefaler han å heller la dette gå.

Forholdet mellom mor og far er det viktigste, for barnet skyld, og ta må man svelge mange kameler. 

Og velge sine kamper med omhu.

Så fælt engasjert du er i tråden da?

Er det nå jeg skal begynne å diskutere med den siste setningen din med FOR.

Anonymkode: 634f1...3df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv sett meg nødt til å be Facebook om å ta bort uønskelig bilde av meg. Først ga jeg personen høflig beskjed, så at det var mottatt. Siden personen brukte så lang tid at det gikk dager så skrev jeg en mail til Facebook hvor jeg forklarte at personen hadde fått beskjed om å ta bort bilde av meg, at beskjeden var mottatt og at det var ubehagelig.

Noen timer senere var bildet borte og fjernet av Facebook. pluss en hyggelig mail fra Facebook om at de hadde tatt det bort nå og at jeg skulle ta kontakt igjen når som helst om jeg skulle oppleve dette på nytt. 

Anonymkode: 7416d...888

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har fått beskjed om å ta bort bilder fra sosiale medier. Jeg hadde tatt dem bort med en gang om jeg fikk en slik beskjed. Det er ikke slemt å ville ha sånt fjernet, de er likemye foreldre til barnet sitt selvom. Ikke bland inn barnet i sosiale medier! 

Anonymkode: 7416d...888

Handler vel ikke om å være slem om at ts ønsker å ha bildene fjernet, jeg har full foreståelse for det.

Men jeg anser ikke dette  som  såpass lite at det ikke er nødvendig starte en stor krig over.

Anonymkode: 634f1...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm det var da voldsomt så mye følelser du stadig har for henne om så lite generer så mye aggresjon? Folk har sine historier og noen historier ender dårlig. Hvis man skal drive å slette alt av historikk/spor/bilder på alle ting som skjer i livet der en blir rasende på et annet menneske får man jammen mye å gjøre om man lever litt..Sånt er en del av livet. Hadde aldri giddet bruke tid på det. Dog hadde spurt meg selv om aggresjonen bunner i noe annet enn hat..

Anonymkode: dd840...aa7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Handler vel ikke om å være slem om at ts ønsker å ha bildene fjernet, jeg har full foreståelse for det.

Men jeg anser ikke dette  som  såpass lite at det ikke er nødvendig starte en stor krig over.

Anonymkode: 634f1...3df

Neida, jeg skjønner at du tenker at dette muligens er litt voldsomt. Men jeg har vært utsatt for manipulerende saker av samme sort, det er svært ubehagelig å være utsatt for sånt. Det er selvsagt dumt å lage problemer ut av noe sånt, men det er virkelig ikke lov til å ha bilder ute av mennesker på sosiale medier uten deres samtykke, spesielt ikke når man har fått beskjed om å ta det bort. Det bør gjøres fort.

Personen har hatt tid tiol å ta det bort.

Anonymkode: 7416d...888

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv sett meg nødt til å be Facebook om å ta bort uønskelig bilde av meg. Først ga jeg personen høflig beskjed, så at det var mottatt. Siden personen brukte så lang tid at det gikk dager så skrev jeg en mail til Facebook hvor jeg forklarte at personen hadde fått beskjed om å ta bort bilde av meg, at beskjeden var mottatt og at det var ubehagelig.

Noen timer senere var bildet borte og fjernet av Facebook. pluss en hyggelig mail fra Facebook om at de hadde tatt det bort nå og at jeg skulle ta kontakt igjen når som helst om jeg skulle oppleve dette på nytt. 

Anonymkode: 7416d...888

Det skjer i stor stil. Og det er aldeles ikke uvanlig at man må blande inn facebook, instagram og eventuelt politiet dersom de to aktørene ikke klarer å finne ut hvem som har rettigheter. Mange sprø folk der ute ;)

Anonymkode: d8214...0fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, jeg skjønner at du tenker at dette muligens er litt voldsomt. Men jeg har vært utsatt for manipulerende saker av samme sort, det er svært ubehagelig å være utsatt for sånt. Det er selvsagt dumt å lage problemer ut av noe sånt, men det er virkelig ikke lov til å ha bilder ute av mennesker på sosiale medier uten deres samtykke, spesielt ikke når man har fått beskjed om å ta det bort. Det bør gjøres fort.

Personen har hatt tid tiol å ta det bort.

Anonymkode: 7416d...888

Jeg anbefaler heller at ts og mor tar en tur til mekling, ikke pga denne saken her, men får å bedre forholdet.

Og at ts lar dette gå.

 

Anonymkode: 634f1...3df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS.

Om en person jeg brydde meg om eller hadde respekt for (egentlig i alle tilfeller) hadde bedt meg om å ta bort noe slikt, hadde jeg gjort det ganske kjapt. Hadde ikke du?

Jeg kan være opptatt, jeg kan også til og med ha et liv og en hverdag (hjelpes?); samtidig som jeg kan ta bort slike bilder uten å skape problemer. Jeg kan også sitte i situasjonen hvor jeg ikke vil ha bilder av meg og eksen på sosiale medier uten å være bitter og har ingen planer om å forklare meg mer om den saken; det er sånn det er og hvis ikke en eks kan forstå at det ikke handler om bitterhet får den personen føle på den følelsen. Enkelt og greit. Vil man ikke forstå så vil man ikke forstå. 

Jeg kan også ønske å ta bort slike bilder fra mine sosiale medier med eller uten barn; bildene av oss på sosiale medier har ingenting med barnet vårt å gjøre. Facebook er for voksne, ikke for småbarn.

Om hun ikke har klart å sette av tid til å gjøre det enda, etter flere dager, høres det manipulerende ut og hun respekterer deg definitivt ikke. Hun klarer ikke å ta hensyn til deg og løftet sitt og hun klarer ikke å finne av tid til å tenke på det som viktig for "henne".

Er dumt at du sitter å føler deg "vanskelig" i en slik situasjon, men jeg tror ofte at det nettopp er slik man kontrollerer andre og manipulerer andre. Man ser jo hvor dårlig menneske man er (bitter? sjalu? vanskelig?) man er hvis man vil ha sånt bort. Ikke la deg lure.

Stå på ditt og få fjernet bildene. Om hun ikke finner av tid til å gjøre det av vanlig høflighet og forståelse, be Facebook om å gjøre det for henne eller anmeld det.

Forstår ikke hvorfor noen her i tråden ikke hjelper deg med å få dette frem. Hvorfor noen vil ha bort slike bilder er irrelevant, poenget er at det er ønsket. Du kan fint ha barn sammen med noen og samtidig sette foten din ned! Sånne kvinner har en tendens til å ønske at de kan sette foten sin ned i alle situasjoner, men samme regel gjelder ikke for andre. Ikke la deg bli trødd på, ts.

Endret av AnneBonny
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg hadde gjort. Men kjipt av henne å legge ut bilder av deg når hun vet at du ikke ønsker det.

Endret av CaraEvingne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, CaraEvingne skrev:

Når det ble slutt så ville du ha bort bilder på sosiale medier - du ga beskjed, og dette er lenge siden nå, men de er ikke fjernet?Så ber du henne om å ta det bort igjen hvor hun sier at hun skal gjøre det, men gjør ikke det. Du tar kontakt og ber henne om å ta de bort, men får ikke svar.

Vet du, jeg hadde ringt politiet. 

 

Det er sant, dette er andre gangen han ber henne. Ja da ville jeg også kontaktet politiet uten noe mer om og men.

Og til ts, det er noen som driver og nærmest promoterer stalkeradferd her på forum for tiden. Det gjelder ikke bare i din tråd, det gjelder flere steder. Så det er bare å forsøke å se gjennom all latterliggjøringen du møter her. Det er IKKE latterlig å ville stå opp for seg selv. Lykke til med dette her! :)

Anonymkode: d8214...0fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å herregud. Er dette sant? Er virkelig så mange kvinner glad i å ha bilder av eksene sine på sosiale medier? :fnise: Creepy!

Det er noe som heter "out of sight - out of mind", det handler ikke om bitterhet det handler om at det seriøst er mye mer behagelig å ha sånne ting lagt bort. Tror virkelig folk at man må beholde sånt på veggen sin etter at det er slutt? Utrolig harry :P 

Vet om en som har det og har hele tiden tenkt at det virker som at man ikke klarer å gi slipp på eksen sin når man har sånne bilder :P 

Anonymkode: 7416d...888

"Så mange kvinner"? Hvordan i alle dager trekker du denne slutningen? Hvor er alle disse kvinnene du prater om? 

Anonymkode: 50f86...d4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tråden er ryddet for hets, latterliggjøring, avsporinger, spekulasjoner og svar til disse. -Saraby, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 27. juli 2016 at 23.34, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev så var det et veldig vondt brudd, og vi hadde det begge vanskelig etter bruddet, på hver vår måte. Jeg skal ikke gå inn på hvorfor det ble slutt mellom oss, men jeg skal innrømme at jeg ikke klarer synet av det kvinnemennesket til tross for at hun er mor til mitt barn. Etter alt hun har gjort, har jeg kun kontakt med henne ang barnet, og blir kvalm av tanken på at jeg i det hele tatt har en fortid med henne. Jeg oppfører meg ordentlig når vi må treffes eller snakkes i samarbeid om barnet, men ut over det ønsker jeg henne ikke i livet mitt.

når jeg ber henne (på en skikkelig måte) om å slette bilder av meg i sosiale medier, synes jeg det er rart at hun ikke kan respektere det? Har jeg ikke noe jeg skulle sagt om hva som ligger ute av meg på nett? 

TS

Anonymkode: 34c0d...694

Du virker temmelig bitter. Hvis du tror at barnet deres ikke merker hatet og bitterheten du har overfor hans/hennes mor, så tar du skammelig feil. 
Jeg gikk også gjennom et vondt brudd, men pga av våre to felles barn har jeg jobbet iherdig med meg selv. Jeg tenker på han som først og fremst faren til mine to barn. Og barne mine elsker han veldig høyt og de ville blitt veldig såret om de merket at jeg hatet han. Se på eksen din gjennom dine barns øyner. 
I dag har jeg og barnefar et fantastisk godt forhold. Vi vil det beste for barna våres, og da må vi legge vekk hat og bitterhet. 
Barnet ditt sine følelser er viktigere enn dine. 
Det er jo bare noen gamle bilder.... kom an igjen. Er det virkelig viktig for deg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. juli 2016 at 0.06, AnonymBruker skrev:

Vet ikke, men tror ikke det, da jeg ikke har tilgang til profilen hennes. Fikk som sagt høre at bildene fortsatt lå ute av felles bekjente. Med tanke på historien vår, er det flere som har reagert på hvorfor hun fortsatt har (og fortsatt ønsker å ha) disse bildene..

TS

Anonymkode: 34c0d...694

Jeg er ukjent med instagram, men de fleste sosiale medier har vel en mulighet for innrapportering av ulovlig materiale, da det er de som til syvende og sist har ansvaret for publiseringen. At du kan rapportere bildenet og velge "Bildet er av meg." som rapporteringsårsak. Da behøver du i såfall IKKE tilgang til profilen hennes.

Jeg støtter deg fullt ut i at du vil ha de fjernet, det er ditt valg at de ligger der, ikke hennes valg. Jeg er noe usikker på om hun har de liggende for å ha makt over deg (noe som ikke utenkelig etter hvordan du beskriver bruddet), eller om det er fordi hun bare ikke klarer å tenke rasjonelt på hva dette medfører for deg (noe som ikke er utenkelig når man ser de svarene du får her). Dersom hun stadig gjør ting for å beholde makten over deg, kan du - med verdens beste samvittighet - kontakte et krisesenter der du bor og få hjelp til å nøste opp i hvordan du unngå hennes grep. Vold og manipulasjon er SVÆRT USUNT og skal ikke forekomme mellom noen, ei heller mellom foreldre!

Jeg ville først gått for rapporteringsmuligheten, og dersom ikke det gikk, så er politianmeldelse helt klart en løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, MsElliot skrev:

Du virker temmelig bitter. Hvis du tror at barnet deres ikke merker hatet og bitterheten du har overfor hans/hennes mor, så tar du skammelig feil. 
Jeg gikk også gjennom et vondt brudd, men pga av våre to felles barn har jeg jobbet iherdig med meg selv. Jeg tenker på han som først og fremst faren til mine to barn. Og barne mine elsker han veldig høyt og de ville blitt veldig såret om de merket at jeg hatet han. Se på eksen din gjennom dine barns øyner. 
I dag har jeg og barnefar et fantastisk godt forhold. Vi vil det beste for barna våres, og da må vi legge vekk hat og bitterhet. 
Barnet ditt sine følelser er viktigere enn dine. 
Det er jo bare noen gamle bilder.... kom an igjen. Er det virkelig viktig for deg? 

Helt enig.

Anonymkode: 634f1...3df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS jeg ville ikke ha brydd meg om de som ber deg svelge kameler her inne. Det er ikke lenge siden det var en tråd hvor 'han truet henne med å publisere nakenbilder' og flertallet var mer opptatt av at hun skulle beholde kjæresten enn av å reagere på trusselen. Jeg aner ingenting om hvorfor mennesker er langt sløvere på dette med bilder/publisering av bilder enn de er på all annen form for manipulasjon/vold, men forhåpentligvis går alvoret opp for folk etterhvert som flere og flere reagerer.

Det skulle bare mangle at man reagerer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...