Gå til innhold

Gamle bilder på sosiale medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

For over 3 år siden gjorde jeg det slutt med eksen min, etter flere vanskelige år. Det var et vondt brudd, med masse styr i etterkant (vi har et barn sammen). Hun var bitter lenge, blokkerte meg fra alle sosial medier (noe som ikke plager meg, jeg vil ha minst mulig kontakt), og vi har fortsatt en anstrengt tone mellom oss. 

Den siste tiden har jeg gjennom felles bekjente fått vite at hun fortsatt har et par bilder av meg og henne liggende ute på sin instagramprofil, til tross for at jeg ga klar beskjed om at jeg ønsket disse fjernet da det ble slutt mellom oss. Selv om dette er gamle bilder, ønsker jeg ikke at bilder av oss sammen eller av meg skal ligge ute på hennes profil. Jeg konfronterte henne med dette nylig, og ba henne pent om at hun skulle fjerne dem. Hun beklaget at de fortsatt lå ute, sa hun hadde "glemt det", og at hun selvsagt skulle fjerne dem. Nå, flere dager senere, får jeg høre at bildene fortsatt ligger ute. Jeg sendte henne nok en melding om å fjerne dem, men får ikke svar. 

Hva kan jeg gjøre for å få henne til å slette disse? Jeg ønsker ikke at hun har gamle kjærestebilder av oss liggende på nett, og føler hun bør respektere dette. Hva mener dere? 

Anonymkode: 34c0d...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er greit. Det er tidligere venner og også noen jeg har datet som har bilder ute av meg. Det skaper ikke vrangforestillinger om at vi fortsatt er sammen, da bildene er gamle og felles venner vet vi ikke er det. Men vi var sammen og det er like mye et faktum som at vi nå ikke er sammen. Jeg skammer meg ikke over forholdene. 

Noen sletter aktivt, andre gjør ikke det. Jeg har også datet menn som har bilder med eksen på sosialt media. Det har ikke plaget meg - faktisk hadde det plaget meg mer om de aktivt hadde gått inn og slettet alt. Da hadde jeg lurt på om dette var et "vondt" brudd og de ville slettet alle spor, og dermed fortsatt hadde noen følelser. Å la ting være indikerer mer nøytralitet. 

Jeg hadde også hatt høyere toleranse for det hele om en mann hadde barn med eksen. Da ville hun aldri vært "bare en eks", hun ville vært mor til hans barn. Hun kan da aldri i sin helhet "slettes".

Når det er sagt hadde jeg slettet bilder om jeg ble spesifikt bedt om det. Kanskje hun synes det er veldig fine bilder.

Anonymkode: 1690a...e2a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev så var det et veldig vondt brudd, og vi hadde det begge vanskelig etter bruddet, på hver vår måte. Jeg skal ikke gå inn på hvorfor det ble slutt mellom oss, men jeg skal innrømme at jeg ikke klarer synet av det kvinnemennesket til tross for at hun er mor til mitt barn. Etter alt hun har gjort, har jeg kun kontakt med henne ang barnet, og blir kvalm av tanken på at jeg i det hele tatt har en fortid med henne. Jeg oppfører meg ordentlig når vi må treffes eller snakkes i samarbeid om barnet, men ut over det ønsker jeg henne ikke i livet mitt.

når jeg ber henne (på en skikkelig måte) om å slette bilder av meg i sosiale medier, synes jeg det er rart at hun ikke kan respektere det? Har jeg ikke noe jeg skulle sagt om hva som ligger ute av meg på nett? 

TS

Anonymkode: 34c0d...694

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ardenus skrev:

Kan du rapportere bildene for at de skal bli fjernet?

Vet ikke, men tror ikke det, da jeg ikke har tilgang til profilen hennes. Fikk som sagt høre at bildene fortsatt lå ute av felles bekjente. Med tanke på historien vår, er det flere som har reagert på hvorfor hun fortsatt har (og fortsatt ønsker å ha) disse bildene..

TS

Anonymkode: 34c0d...694

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har sikkert fremdeles følelser for deg og vil at andre jenter skal tro at du fortsatt er med henne 

Anonymkode: f77d9...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da anmelder du henne da.  Hun har jo ikke lov til å ha bilder  av andre publisert uten samtykke. 

Anonymkode: 71a6c...91f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har sikkert fremdeles følelser for deg og vil at andre jenter skal tro at du fortsatt er med henne 

Anonymkode: f77d9...d7c

Huff, nei fysj 😷

 

Anonymkode: 34c0d...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da anmelder du henne da.  Hun har jo ikke lov til å ha bilder  av andre publisert uten samtykke. 

Anonymkode: 71a6c...91f

Jeg "samtykket" vel da hun la ut bildene for flere år siden (det vil si at jeg ikke protesterte, og den som tier samtykker, eller?).. Men jeg synes at hun kan fjerne dem når jeg ber henne om det i ettertid! Hun er selv veldig oppatt av at andre ikke får legge ut bilder av barnet (ingen andre enn hun selv, selvfølgelig), og har bedt flere familiemedlemmer slette (helt harmløse) bilder av barnet på Facebook feks. Noe de har respektert. Så når jeg ber henne om det samme, kan jeg ikke skjønne hvorfor hun absolutt skal ha de gamle bildene liggende ute mot min vilje. 

Anonymkode: 34c0d...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, nei fysj 😷

 

Anonymkode: 34c0d...694

Jeg synst det virker sånn da :) hva ellers? Hun markerer "territoriumet" sitt 

Anonymkode: f77d9...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg "samtykket" vel da hun la ut bildene for flere år siden (det vil si at jeg ikke protesterte, og den som tier samtykker, eller?).. Men jeg synes at hun kan fjerne dem når jeg ber henne om det i ettertid! Hun er selv veldig oppatt av at andre ikke får legge ut bilder av barnet (ingen andre enn hun selv, selvfølgelig), og har bedt flere familiemedlemmer slette (helt harmløse) bilder av barnet på Facebook feks. Noe de har respektert. Så når jeg ber henne om det samme, kan jeg ikke skjønne hvorfor hun absolutt skal ha de gamle bildene liggende ute mot min vilje. 

Anonymkode: 34c0d...694

Ja, men nå har du jo sagt fra at du vil ha det fjernet.  Trodde det også gjaldt i loven. 

Anonymkode: 71a6c...91f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synst det virker sånn da :) hva ellers? Hun markerer "territoriumet" sitt 

Anonymkode: f77d9...d7c

Ikke godt å si. Føler at hun fortsatt "eier" meg kanskje? Eller nå etter at jeg ba henne slette dem, føler jeg at hun ikke gjør det av prinsipp.. For å markere seg på et vis kanskje, vise "malt". Jeg aner ikke. Skjønner ikke problemet 🤔

TS

Anonymkode: 34c0d...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men nå har du jo sagt fra at du vil ha det fjernet.  Trodde det også gjaldt i loven. 

Anonymkode: 71a6c...91f

Føler det er litt drastisk, men kan alltids sjekke det ut, og "true" med å anmelde da 😬 Skulle tro at jeg fikk bestemme hva som skal ligge ute av bilder av meg selv!

TS

Anonymkode: 34c0d...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men nå har du jo sagt fra at du vil ha det fjernet.  Trodde det også gjaldt i loven. 

Anonymkode: 71a6c...91f

Herregud. Har man først lagt bildet ut på nett så ligger det der til evig tid.

Trodde dette var grunnskolepensum?

Anonymkode: a5503...00a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med konfirmasjoner og eventuelt bryllup? Skal ikke deres felles barn få vise frem hvem foreldrene er? Virker mer som du har funnet ny kjæreste og at hun er sjalu på din fortid. Dette blir for dumt. Svelg kameler og vær venn med barnets mor. Det er det beste for barnet. Er mer spooky med folk som vil skjule sin fortid. Dere vil alltid være foreldre sammen uansett.

Anonymkode: 8f379...42a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Har man først lagt bildet ut på nett så ligger det der til evig tid.

Trodde dette var grunnskolepensum?

Anonymkode: a5503...00a

Sant det, men jeg skjønner ikke hvorfor hun absolutt skal ha bilder av oss på sin instagramkonto.. 

TS

Anonymkode: 34c0d...694

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Sant det, men jeg skjønner ikke hvorfor hun absolutt skal ha bilder av oss på sin instagramkonto.. 

TS

Anonymkode: 34c0d...694

Jeg synes du lager alltfor mye ute av dette.

Du høres ung og umoden ut.

Storm av vannglass spør du meg.

Anonymkode: 634f1...3df

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med konfirmasjoner og eventuelt bryllup? Skal ikke deres felles barn få vise frem hvem foreldrene er? Virker mer som du har funnet ny kjæreste og at hun er sjalu på din fortid. Dette blir for dumt. Svelg kameler og vær venn med barnets mor. Det er det beste for barnet. Er mer spooky med folk som vil skjule sin fortid. Dere vil alltid være foreldre sammen uansett.

Anonymkode: 8f379...42a

Denne.

Anonymkode: 634f1...3df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med konfirmasjoner og eventuelt bryllup? Skal ikke deres felles barn få vise frem hvem foreldrene er? Virker mer som du har funnet ny kjæreste og at hun er sjalu på din fortid. Dette blir for dumt. Svelg kameler og vær venn med barnets mor. Det er det beste for barnet. Er mer spooky med folk som vil skjule sin fortid. Dere vil alltid være foreldre sammen uansett.

Anonymkode: 8f379...42a

Selvsagt skal barnet få felles bilder i evt bryllup osv, når den tid kommer! Dette handler om at JEG ikke ønsker at gamle kjærestebilder ligger ute på hennes profil. Jeg har sagt i fra at jeg ikke ønsker at bilder av MEG skal ligge ute på hennes sosial medier, og da synes jeg hun bør respektere det. Det har ingenting med barnet å gjøre. 

Og jeg lover deg, jeg svelger mange kameler, ofte. Syns ikke det er så mye å be om at hun fjerner disse bildene. Og jeg skulle gjerne ha hatt et godt forhold til mitt barns mor, men det er dessverre ikke bare opp til meg å få til det.

Når en har blitt tråkket på og overkjørt så lenge, prøvd alt, føyd seg, gitt etter gang etter gang til en nesten mister seg selv oppi det hele, er det vanskelig å ikke gi opp den kampen. Det kan være lett for utenforstående å si at en skal svelge kameler og bare "være venner". Vær så snill, prøv å forstå at jeg kun ønsker det beste for mitt barn, men eksen og jeg blir nok aldri gode venner dessverre. Ikke døm andre før du har vært i samme situasjon selv, please.. 

Jeg har ikke ny kjæreste forresten.

TS

Anonymkode: 34c0d...694

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...