Gå til innhold

Hvorfor våkner ikke folk?


uranus

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppi
3 minutter siden, WubWub skrev:

Helt enig med deg som vanlig. Det er helt ubegripelig det som skjer over hele Europa. Politikere lytter ikke til folket men kjører heller deres egne destruktive løp.

Nettopp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snuppi
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du er målet til politikerne med å overkjøre folket på denne måten? Hva tror de kommer ut av å holde på sånn?

Anonymkode: 97d1f...688

Det er vel det største spørsmålet. Mange rumper å slike er vel svaret. Det å se best mulig utad for resten av verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ditt naive stakkars menneske! 

Anonymkode: 81f22...3e9

Jeg ba deg bare dokumentere påstanden din, sånn for troverdigheten sin skyld. Men of course, det er jo litt for mye å be om. Mye lettere å bare slenge ut med statistikker og påstander hit og dit, kalle folk ditt og datt. Tilfører ikke debatten noe særlig nyttig, men det er vel heller ikke målet deres er det vel? :) Målet er vel heller å poengtere hvor jævlige alle muslimer er og hvor venstreekstreme vi andre er... 

Anonymkode: 76caf...44e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trimsi skrev:

Det er absolutt foruroligende at ikke Islam generelt har modernisert og reformert seg mer de siste hundrede år. Det er skremmende at såpass mange (selv om det er en liten prosent av alle muslimer) utvikler seg til radikale islamister. Dette har flere årsaker, alt fra vestlig krigføringer og innblandinger i Midtøsten til dårlig integrering, fattigdom og stor arbeidsledighet blant muslimer i Vesten.. Men jeg får større panikk når jeg leser om alle som blir drept og alvorlig skadet i trafikken hvert år, enn panikk for de som ennå ikke er drept i islamistiske terrorangrep i Norge... Jeg får større panikk når jeg leser om den korrupte diktatoren som styrer et av verdens mektigste land, Russland, og om Erdogan i Tyrkia som driver utrenskning av journalister, lærere og andre borgere, for å styrke sitt diktatur... Det er mye å bekymre seg over i verden,  men hat, polarisering og frykt for det fremmede er noe av det verste.

Jeg skjønner virkelig ikke dette argumentet med trafikken. Trafikkdrepte er uhell, å bli drept i terror er ikke et uhell, det er noen som har satt seg som mål å drepe og lemleste. Politikere har sluppet dem inn og latt dem gå fri selv etter at de vet de har prøvd å verve seg til IS, snakket om terrorplaner og begått voldelige handlinger. Både machetemuslimen og de som drepte presten var kjent fra politiet fra før av. Hvordan kan du sammenligne dette med trafikkulykker? Mener du at vi skal sitte og se på mer og mer terror inntil flere drepes enn i trafikken? Det er i såfall en skremmende passiv og empatiløs holdning til hva som foregår i Europa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ba deg bare dokumentere påstanden din, sånn for troverdigheten sin skyld. Men of course, det er jo litt for mye å be om. Mye lettere å bare slenge ut med statistikker og påstander hit og dit, kalle folk ditt og datt. Tilfører ikke debatten noe særlig nyttig, men det er vel heller ikke målet deres er det vel? :) Målet er vel heller å poengtere hvor jævlige alle muslimer er og hvor venstreekstreme vi andre er... 

Anonymkode: 76caf...44e

Du gidder altså ikke å bli opplyst? Nyheter eksisterer ikke hos deg? 

Anonymkode: 81f22...3e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gidder altså ikke å bli opplyst? Nyheter eksisterer ikke hos deg? 

Anonymkode: 81f22...3e9

👏🏼 Bra jobba med å opplyse meg da, det var jo nettopp det jeg ba deg om. 😂 Opplys meg om disse 30 %. Etterfulgt av en pålitelig kilde. 

Anonymkode: 76caf...44e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hausfrau Merkelmor

Haha hvorfor er ikke folk i panikk? Hva i all verden skal det være godt for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

👏🏼 Bra jobba med å opplyse meg da, det var jo nettopp det jeg ba deg om. 😂 Opplys meg om disse 30 %. Etterfulgt av en pålitelig kilde. 

Anonymkode: 76caf...44e

Du kan heller motbevise at 30% av alle muslimer i verden ikke er ekstremister. På samme tid kan du gjerne fortelle litt om hvorfor Europa opplever alle disse grusomme terrorangrepene fra Is. De utgjør vel en del av disse prosentene? Å følge med på nyhetsbildet er en forutsetning for å kunne uttale seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
2 minutter siden, Hausfrau Merkelmor skrev:

Haha hvorfor er ikke folk i panikk? Hva i all verden skal det være godt for?

Panikk er aldri godt for verden. Men å ta innover seg at dette kommer til å skje i Norge er en realitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hausfrau Merkelmor
2 minutter siden, Snuppi skrev:

Panikk er aldri godt for verden. Men å ta innover seg at dette kommer til å skje i Norge er en realitet. 

At hva kommer til å skje? At folk løper rundt i gatene i panikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
11 minutter siden, Hausfrau Merkelmor skrev:

At hva kommer til å skje? At folk løper rundt i gatene i panikk?

Du kommer også til å bli handlingslammet og få panikk mens du håper at alle dine kjære fremdeles lever.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hausfrau Merkelmor
1 minutt siden, Snuppi skrev:

Du kommer også til å bli handlingslammet og få panikk mens du håper at alle dine kjære fremdeles lever.

For noe morbid sludder. Skjønner ikke hva du snakker om en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snuppi skrev:

Jeg tror at folk er bekymret, men hva kan vi egentlig gjøre? Vi må jo leve videre og gjøre våre daglige gjøremål. Spørsmålet bør vel heller bli stilt til våre folkevalgte politikere! Hvorfor går de med skylapper? 

Har vi ikke den mest blå regjeringen noensinne? Hvis man ikke kommer fra Syria, blir man mest sannsynlig sendt ut av landet.

2 timer siden, Snuppi skrev:

Det handler om bekymring for terror som kommer nærmere og nærmere Norge. 

Ikke at en overflod av tråder vil gjøre noen forskjell.. Syns det er tungvint å gå inn på et forum, og så er det bare ett tema.. Det er andre ting i verden som også er aktuelle.

Personlig er jeg ikke bekymret for terror innenlands. Jeg stoler på at PST gjør jobben sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuppi
6 minutter siden, mann_86 skrev:

Har vi ikke den mest blå regjeringen noensinne? Hvis man ikke kommer fra Syria, blir man mest sannsynlig sendt ut av landet.

Ikke at en overflod av tråder vil gjøre noen forskjell.. Syns det er tungvint å gå inn på et forum, og så er det bare ett tema.. Det er andre ting i verden som også er aktuelle.

Personlig er jeg ikke bekymret for terror innenlands. Jeg stoler på at PST gjør jobben sin.

Den  blå/blå regjeringen har da ikke ansvar for alle som er kommet inn før de overtok! Frp har da advart oss i allr år om det som skjer i Europa nå. Men da ble de kalt for rasister.

At du stoler på pst er bekymringsverdig. Tror du virkelig at de har kontroll?  Utøya og abb er et godt eksempel på hvor god kontroll de har på hva som egentlig forgår her i landet.  Blåøyd og naive= Ola nordmann! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snuppi skrev:

Den  blå/blå regjeringen har da ikke ansvar for alle som er kommet inn før de overtok! Frp har da advart oss i allr år om det som skjer i Europa nå. Men da ble de kalt for rasister.

At du stoler på pst er bekymringsverdig. Tror du virkelig at de har kontroll?  Utøya og abb er et godt eksempel på hvor god kontroll de har på hva som egentlig forgår her i landet.  Blåøyd og naive= Ola nordmann! 

Vi hadde en ganske restriktiv innvandringspolitikk under Stoltenberg også. Vi har en lav prosentandel av muslimer i landet kontra mange andre nasjoner.

Jeg stoler på PST, hva annet kan man gjøre? Jeg har ingen kontroll utover det, men jeg lar ikke livet mitt bli påvirket av det.

Egentlig er jeg imot all religion, siden det bare stigmatiserer og skaper splittelser. Hvis alle hadde vært humanister ville det blitt fred i verden.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
3 minutter siden, mann_86 skrev:

Vi hadde en ganske restriktiv innvandringspolitikk under Stoltenberg også. Vi har en lav prosentandel av muslimer i landet kontra mange andre nasjoner.

Jeg stoler på PST, hva annet kan man gjøre? Jeg har ingen kontroll utover det, men jeg lar ikke livet mitt bli påvirket av det.

Egentlig er jeg imot all religion, siden det bare stigmatiserer og skaper splittelser. Hvis alle hadde vært humanister ville det blitt fred i verden.

 

Nei, vi har fått en mer strengere innvandringspolitikk etter de blå/blå. 

Jeg har ingen tillit pst. Men som du sier ; hva kan jeg gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva skal man gjøre? Være redd? Flytte? Isolere seg?

Et angrep kan komme i Norge. Jeg vet ikke hvor eller når. Kanskje rammer det meg, kanskje ikke. Det er ikke noe jeg tenker på i det daglige. Det er fint lite jeg får gjort med det. Det er andre instanser som må sette i gang passende tiltak for å forhindre angrep. Jeg kan kun gi min støtte, f.eks. i form av å stemme ved valg for å få til endringer. Dagens regjering sitter vel strengt tatt bare og venter og gjør fint lite for å beskytte landet. I mellomtiden får jeg leve det eneste livet jeg har og håpe på at terroristfaen ikke rammer meg og mine.

Anonymkode: 7cc19...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, mann_86 skrev:

Vi hadde en ganske restriktiv innvandringspolitikk under Stoltenberg også. Vi har en lav prosentandel av muslimer i landet kontra mange andre nasjoner.

Jeg stoler på PST, hva annet kan man gjøre? Jeg har ingen kontroll utover det, men jeg lar ikke livet mitt bli påvirket av det.

Egentlig er jeg imot all religion, siden det bare stigmatiserer og skaper splittelser. Hvis alle hadde vært humanister ville det blitt fred i verden.

 

Dette sier PST:

"Selv ikke Tyskland og Frankrike, med de store politiressursene de råder over, kan stoppe terrorister. Vi er et veldig sårbart samfunn. Vi kan ikke passe på alle. Vi kan overvåke en person kontinuerlig. Likevel kan han sette seg inn i en bil og kjøre inn i en folkemengde, sier Bernsen."

http://www.nettavisen.no/nyheter/pst---trusselbildet-mot-norge-er-mer-komplekst-enn-noensinne/3423246474.html

 

Anonymkode: 2df9b...384

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Tråden er ryddet for personangrep og video uten tilstrekkelig beskrivelse av innhold.

Tekola, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er krisemaksimering hele greia. Hadde det vært så ille som dere brune skal ha det til hadde det smelt her for lenge sia. Forstår ikke hvorfor dere skal hause det sånn opp...

Anonymkode: bb0ab...190

Vet ikke hvorfor du er så opptatt av farger. Men uansett. Se til Frankrike og vårt naboland. Det vil smelle her også, om vi ikke snarest gjør noe. I Frankrike vil sikkerheten bli som i Israel fremover. Dette er et resultat som PK eliten har ansvaret for. Så kan jo du i din naive verden fortsette å beskylde folk og drive med dine grumsete diskriminerende holdninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...