Gå til innhold

Sykepleie og videreutdanning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at sykepleiere må ute i jobb i 2 år for å søke videreutdanning. Går man da ut i fra 100% jobb, eller er det en viss grense på antall timer per år? 

Har hørt det er vanskelig å få 100% etter utdanningen, og da vil det jo ta en evighet å videreutdanne seg.

Anonymkode: 93b6f...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg måtte jobbe 1 år før jeg søkte på jordmor. Hadde ikke hatt 100 % stilling, men hadde jobbet tisvarende en 100 % stilling.

Anonymkode: 87ce6...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle videreutdanninger som krever to år med jobb. Noen krever 1 år som f.eks jordmor og helsesøster. Men dersom du ikke har begynt på sykepleien enda bør du heller først fokusere på å fullføre det og så kan du se det an videre etter det. "Alle" vil ta videreutdanning, men så får man mann og barn i mellomtiden eller synes det er kjekt å bare være sykepleier og så velger en del å vente mange år med det eller at de ikke blir noe mer enn sykepleier :) 
Man må ikke jobbe 100% mener jeg på nei. 

Anonymkode: e0a03...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kreves 2 år i 100% stilling. Har du bare 50%, så må du jobbe lengre. Enkelte av videreutdanninger er såpass vanskelig å komme inn i, at du må i realiteten jobbe lengre enn de 2 årene kravet er. 

Enkelte må også ta andre videreutdanninger for å få nok poeng til å søke på den videreutdanning du egentlig ønsker. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sonush skrev:

Det kreves 2 år i 100% stilling. Har du bare 50%, så må du jobbe lengre. Enkelte av videreutdanninger er såpass vanskelig å komme inn i, at du må i realiteten jobbe lengre enn de 2 årene kravet er. 

Enkelte må også ta andre videreutdanninger for å få nok poeng til å søke på den videreutdanning du egentlig ønsker. 

 

Tror det er variabelt, slik var det ikke i Trondheim.

Anonymkode: 87ce6...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er variabelt, slik var det ikke i Trondheim.

Anonymkode: 87ce6...f2c

Jo, det er sånn i Trondheim nå.

2 år i jobb betyr 2 år i 100 % jobb (eller 4 år i 50 %) og 1 år i jobb betyr 1 år i 100 %..

Anonymkode: 8a91e...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...